اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصادف ساختگی برای قتل شوهر



 

تصادف ساختگی برای قتل شوهر

مردی كه در جریان تصادف ساختگی، شوهر زن مورد علاقه اش را كشته بود تا با وی ازدواج كند، پس از ۶۹ روز در محله خزانه تهران دستگیر شد.

به گزارش «جام جم»، ساعت ۳۰ / ۵ بامداد آذرماه زنی با مركز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تهران تماس گرفت و از پیدا كردن جسد شوهرش در خیابان خبر داد.

ماموران كلانتری ۱۳۰ نازی آباد با عزیمت به محل حادثه واقع در خیابان تندگویان، با جسد مردی جوان مواجه شدند و با هماهنگی قضایی، آن را به پزشكی قانونی انتقال دادند. زن جوان هم به كلانتری منتقل و بازجویی شد.

قاتل، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت

زن جوان به پلیس گفت: شب گذشته مردی ناشناس در تماس تلفنی با شوهرم، از او خواست برای تحویل گرفتن بسته ای كه برای وی ارسال شده است، به یكی از محله ها برود. شوهرم نیز به همین منظور از خانه بیرون رفت و دیگر بازنگشت.

وی ادامه داد: همراه خواهرشوهرم و همسرش به جستجوی او پرداختیم و پس از جستجوی فراوان در حال بازگشت به خانه بودم كه با جسد شوهرم ـ صادق ـ در حاشیه خیابان روبه رو شدم و به نظر می رسد او تصادف كرده است.

با تشكیل پرونده ای در این ارتباط، تحقیقات ماموران كلانتری آغاز شد.

نظریه پزشكی قانونی، خبر از جنایت می داد

چند روز بعد وقتی نظریه پزشكی قانونی در اختیار پلیس قرار گرفت، معلوم شد مرد جوان بر اثر تصادف ساختگی و به عمد كشته شده است.

با مشخص شدن این موضوع، همسر مقتول دوباره بازجویی شد، اما همچنان مدعی بود شوهرش تصادف كرده و به قتل نرسیده است.

بنابراین با دستور قضایی بازپرس شاهنگیان، در شعبه دوم دادسرای جنایی تهران، پرونده قضایی به اداره ۱۰ آگاهی تهران ارسال و تحقیقات آغاز شد. كارآگاهان جنایی در ادامه دریافتند مقتول و همسرش با هم اختلاف داشته اند و زن جوان قصد جدایی از شوهرش را داشته است.

با به دست آمدن این اطلاعات، كارآگاهان بار دیگر به بازجویی از همسر مقتول به نام سمیه پرداختند كه وی اعتراف كرد مردی به نام پرویز، شوهرش را به قتل رسانده است.

ارتباط پنهانی، آغاز یك جنایت بود

زن متهم به پلیس گفت: من و شوهرم با هم اختلاف داشتیم. ۶ ماه پیش هنگام خرید در یك فروشگاه با مردی به نام پرویز آشنا شدم و ارتباطمان شكل گرفت. در ادامه او از من خواستگاری كرد و می خواست با من ازدواج كند.

متهم اضافه كرد: بناچار واقعیت زندگی ام را با پرویز در میان گذاشتم و قرار شد قبل از هر اقدامی، از شوهرم جدا شوم؛ اما او ـ صادق ـ حاضر به طلاق دادن من نبود. من نیز از پرویز كمك خواستم. او گفت در یك تصادف ساختگی، شوهرم را به قتل می رساند.

زن متهم ادامه داد: پرویز به بهانه تحویل دادن بسته ای، شوهرم را از خانه بیرون كشید و حوالی منزلمان با خودروی پرایدش او را زیر گرفت و جسدش را در خیابان رها كرد و متواری شد.

بازداشت عامل جنایت

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران در این باره گفت: در پی اعتراف زن جوان، پرویز

ـ عامل جنایت ـ تحت تعقیب پلیس قرار گرقت و پس از ۶۹ روز عاقبت در مخفیگاهش در خیابان ابریشم واقع در خزانه تهران شناسایی و بامداد روز سه شنبه گذشته دستگیر شد.

محمدیان افزود: متهم به قتل با انتقال به اداره ۱۰ آگاهی تهران در بازجویی به قتل صادق اعتراف و عنوان كرد او را در جریان تصادف ساختگی كشته است.

بنابراین گزارش، عامل جنایت و همدستش ـ همسر مقتول ـ با قرار قانونی بازپرس شاهنگیان، رئیس شعبه دوم دادسرای جنایی تهران روانه زندان شدند. تحقیقات در این رابطه ادامه دارد..... / گزارش : جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
تصادف ساختگی!!؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انکار اتهام قتل پدر در جریان یک تصادف ساختگی!



انکار اتهام قتل پدر در جلسه دادگاه

پسر جوان که متهم است در جریان یک تصادف ساختگی پدرش را به قتل رسانده است در دور دوم محاکمه اش منکر اتهام خود شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این پرونده سعید 32 ساله متهم است در تاریخ چهارم آبان ماه سال 88 پدر خود را در یک تصادف ساختگی در لواسان به قتل رسانده است.

او پس از محاکمه در شعبه 74 دادگاه کیفری به فساد محکوم شده بود که حکم مجازاتش از سوی قضات دیوان عالی کشور نقض و پرونده برای رسیدگی دوباره به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شده بود.

صبح امروز جلسه دادگاه با حضور اولیای دم متهم با وکلای مدافعش در شعبه 113 دادگاه کیفری و به ریاست قاضی محمدسلطان همت‌یار برگزار شد.

در ابتدای جلسه دادگاه سیدرضایی، نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: در این پرونده تنها دختر بزرگ مقتول تقاضای قصاص کرده و دیگر اولیای دم رضایت خود را اعلام کرده اند.

سپس دختر بزرگ مقتول در جایگاه حاضر شد و با طرح شکایتش گفت: مطمئن هستم سعید به طور عمدی پدرمان را به قتل رسانده است، به همین خاطر برای او تقاضای قصاص دارم و حاضر هستم سهم دیه دیگر اعضای خانواده‌ام را پرداخت کنم.

وکیل شاکی نیز در این باره اظهار داشت: براساس گزارش جدید کارشناسان تصادفات نقشه حادثه منطبق با معیارهای فنی متعارف کارشناسی تصادفات نمی باشد و این مورد از شمول حوادث معمولی در رانندگی خارج می باشد. این گزارش نشان‌دهنده عمدی بودن تصادف است.

رئیس دادگاه با تفهیم اتهام قتل عمدی به سعید از او خواست به دفاع از خود بپردازد که پسر جوان اظهار داشت: شب حادثه به همراه برادر و پدرم راهی لواسان شدیم، صبح در حال جابجا کردن خودروی فلیزر بودم که نمی دانم چه شد که چرخ جلو روی پدرم رفت سریع او را به سمت بیمارستان انتقال دادیم که امدادگران اورژانس در میان راه اعلام کردند او فوت شده است. من علاقه زیادی به پدرم داشتم و قتل او هیچ سودی برای من نداشت.

وکیل متهم نیز در پایان خواستار بررسی صحنه تصادف از سوی تیم کارشناسی 5 نفره شد.

قضات دادگاه پس از آخرین دفاعیات متهم ختم رسیدگی به این پرونده را اعلام کرده و برای صدور رأی وارد شور شدند./مهر