اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصادف جان زائر لرستانی را در عراق گرفت


مدیرکل حج و زیارت لرستان گفت: یک زائر لرستانی ساکن شهرستان دورود بر اثر حادثه رانندگی در کشور عراق فوت شد.

خبرگزاری ایلنا: مدیرکل حج و زیارت لرستان گفت: یک زائر لرستانی ساکن شهرستان دورود بر اثر حادثه رانندگی در کشور عراق فوت شد.

محمد خسروی افزود: در پی برخورد یک ‌خودروی حامل زائران که عمده آنها لرستانی بوده‌اند با یک ‌تریلر متأسفانه علاوه بر راننده که با ملیت عراقی بوده‌، یک زائر لرستانی جان خود را از دست می‌دهد.

وی با بیان اینکه اغلب سرنشینان این خودرو از شهرستان دورود برای حضور در مراسم اربعین حسینی به عراق سفرکرده بودند، اظهار کرد: متأسفانه زائری که در این حادثه رانندگی جان خود را از دست داد، با نام «آبتین ترکاشوند» ساکن استان لرستان و شهرستان دورود بوده است.

مدیرکل حج و زیارت استان لرستان، با بیان اینکه در این خودرو علاوه بر راننده ۱۰ سرنشین دیگر بوده‌اند، گفت: این حادثه در منطقه حمزه در نزدیکی حله رخ داده و در حال حاضر چهار زائر ایرانی آن در بیمارستان حله بستری بوده که حال عمومی آنها مساعد گزارش‌شده و پنج زائر دیگر در سلامت کامل قرار دارند.

وی تأکید کرد: در پی بررسی‌های انجام‌شده این فرد از دفا‌تر استان اقدام به دریافت ویزا نکرده و ویزای آن به‌صورت آزاد بوده است.

شرکت ۳۰ هزار لرستانی در مراسم اربعین

خسروی درباره آخرین آمار حضور زائران لرستانی مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: امروز نزدیک به دو هزار ویزای دیگر در استان لرستان برای زائرین صادر شد.

وی یادآور شد: تاکنون ۱۷ هزار ویزا از طریق دفا‌تر مجاز در استان لرستان صادر و علاوه بر آن امروز نیز سامانه باز بوده و کار ثبت‌نام صورت پذیرفته است.

این مسئول یادآور شد: امسال در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی تعداد زائرهایی که از طریق دفا‌تر مجاز ثبت‌نام کرده‌اند به ۲۰ هزار و تعداد زائرهایی که به‌صورت آزاد اقدام کرده‌اند بالغ‌بر ۱۰ هزار نفر پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: درمجموع ۳۰ هزار زائر لرستانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی اقدام کرده‌اند.

ارائه خدمات به زائران لرستانی

وی در ادامه با اشاره به اهم اقدامات ستاد اربعین حسینی در لرستان، اظهار کرد: این ستاد در استان لرستان با ریاست استاندار تشکیل و تمامی دستگاه‌های اجرایی به عنوان پشتیبان و سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان به عنوان دستگاه مجری مسئولیت انجام اقدامات لازم را پذیرفتند.

خسروی خاطرنشان کرد: یک موکب با تمامی تجهیزات و لوازم مورد نیاز از سوی این ستاد در مرز مهران مستقر و آماده ارائه خدمات به زائران لرستانی است و از روز گذشته کار خود را آغاز کرده است، همچنین دو موکب دیگر در کشور عراق برپا شده است که یکی در نجف و دیگری در کربلا قرار دارد که البته فضای این دو موکب واقع در کشور عراق توسط سازمان حج و زیارت و همچنین سازمان بازسازی عتبات و عالیات آماده شده است.

وی در ادامه چند توصیه به زائران این مراسم داشت و تأکید کرد: زائران عزیز با توجه به کاهش دما در شب‌ها در کشور عراق زائرین حداقل یک پتوی مسافرتی را برای استفاده در موکب‌ها یا حسینیه‌ها همراه خود داشته باشند.

این مسئول اضافه کرد: زائران کفش راحت و ارز کافی به همراه خود برای شرکت در این مراسم داشته باشند و نکته مهم‌تر اینکه از همه هموطنان به خصوص مردم لرستان انتظار داریم که بدون گذرنامه و ویزا به پایانه‌های مرزی مراجعه نکنند و به شایعاتی که در این خصوص مطرح می‌شود توجه چندانی نداشته باشند، چراکه بر اساس اعلام دولت عراق و ایران تردد بدون گذرنامه و ویزا برای زائرین امکان پذیر نیست.

وی در ادامه با اشاره به برگشت زائران خاطرنشان کرد: از سوی پایانه حمل‌ونقل استان برای بازگشت زائرین لرستانی ناوگان عمومی در مرز مهران مستقر هستند که زائرین می‌توانند در بازگشت به خانه‌های خود از این ناوگان استفاده کنند.


ویدیو مرتبط :
جان باختن چهار زائر غیر ایرانی در مشهد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس سازمان حج : جان باختن دو زائر ایرانی در عراق/تجمع بیش از 1000 زائر فاقد ویزا در مرز



اخبار,اخبار

 رئیس سازمان حج و زیارت از تجمع بیش از 1000 زائر بدون ویزا در مرزهای خروجی ایران خبر داد و در ادامه جان باختن دو زائر ایرانی در عراق را بر اثر سانحه تصادف را تایید کرد.

سعید اوحدی در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت ایسنا درباره سانحه تصادفی که روز گذشته در «حله» رخ داد، افزود: بر اثر برخورد یک دستگاه تریلی با خودرو «ون» حامل زائران ایرانی در حله عراق، متاسفانه دو تن کشته و هشت نَفَر دیگر مجروح شدند که عملیات مربوط به انتقال آنها به کشور درحال انجام است.

او پس از بازدیدی که روز گذشته از مرزهای مهران، چذابه و شلمچه داشت، از ترافیک سنگین جمعیت در مرز مهران خبر داد و توصیه کرد که در صورت امکان زائران اولویت خود را برای خروج از کشور به مرزهای چذابه و شلمچه و پس از آن به مهران اختصاص دهند.

وی خدمات‌رسانی به زائران را در سه مرز، در سطح عالی توصیف کرد و افزود: مشکلی که باعث کندی حرکت حرکت زائران شده، حضور افراد فاقد ویزا است. در مرز مهران شاهد تجمع حدود هزار زائر بودیم که بدون ویزا به این گذرگاه مراجعه کرده بودند، تعدادی از آنها آمده بودند که از مهران ویزا بگیرند، درصورتی که بارها گفته شده این امکان در مرزها وجود ندارد.

اوحدی افزود: تعدادی از این زائران مجبور شدند به شهرهای خود برگردند. گروه دیگری هم بودند که به شایعات توجه نشان داده و به مرز آمده بودند که شاید بدون ویزا اجازه خروج دریافت کنند.

او همچنین با اشاره به حضور حدود ٨٠٠ زائر بدون ویزا در گذرگاه‌های چذابه و شلمچه، ادامه داد: در بازدیدهای مرزی، شاهد حضور گروهی ٣٠٠ نفره از اصفهان و شیراز بودیم که به شخصی به عنوان مدیر گروه پول و گذرنامه داده بودند تا ویزا بگیرد و گروه جلوتر و بدون ویزا به مرز مراجعه کرده و سه روز هم معطل مانده بود. تجمع این أفراد هم سبب آزار خودشان می‌شود وروند حرکت و خدمات‌رسانی به زائران اصلی را هم کند می‌کند.

وی در ادامه با اعلام اینکه تا کنون بیش از ٦٠٠ هزار زائر ایرانی وارد خاک عراق شده‌اند، از موافقت دولت عراق با افزایش زمان صدور ویزا تا ٩ آذرماه خبر داد و گفت: روزانه نزدیک به ١٠٠ هزار ویزای عراق در کنسولگری‌ها و دفاتر راه‌اندازی شده به این منظور صادر می‌شود. میانگین زمان صدور هر ویزا سه تا چهار روز است اما اگر هر دفتر و کنسولگری عراق روزانه 2000 ویزا صادر کند، زائری از این سفر محروم نمی‌ماند.


اخبار اجتماعی  - ایسنا