اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصادف‌ ساختگی برای زورگیری از مردم


جوان سابقه‌داری که با ایجاد تصادف‌های ساختگی از شهروندان زورگیری می‌کرد، با حکم دادگاه به اتهام سرقت مسلحانه و ضرب‌و جرح برخی شاکیان در مجموع به تحمل ۱۳سال حبس محکوم شد.

همشهری آنلاین: جوان سابقه‌داری که با ایجاد تصادف‌های ساختگی از شهروندان زورگیری می‌کرد، با حکم دادگاه به اتهام سرقت مسلحانه و ضرب‌و جرح برخی شاکیان در مجموع به تحمل ۱۳سال حبس محکوم شد.

اولین شاكی این پرونده مردی بود كه به كلانتری136 فرجام رفت و گفت جوانی با تهدید چاقو از او یك و نیم میلیون تومان زورگیری كرده است. زورگیری‌ای كه این مرد از آن سخن می‌گفت با زورگیری‌های معمولی متفاوت بود. شاكی در این‌باره گفت: «سوار خودرو‌ام بودم و به سوی خانه‌ام حركت می‌كردم كه یك موتورسیكلت كه 2نفر سوارش بودند از پشت به خودروام برخورد كرد. با اینكه من مقصر نبودم، توقف كردم تا ببینم چه اتفاقی افتاده است.

ظاهرا یكی از آنها مصدوم شده بود. مردم دورمان جمع شدند و فرد مصدوم را سوار خودروام كردند تا او را به بیمارستان ببرم. من هم با عجله به سوی بیمارستان به راه افتادم اما در بین راه یكباره همان جوانی كه تا چند دقیقه قبل وانمود می‌كرد مجروح شده و از شدت درد به‌خودش می‌پیچید، چاقویی زیر گلویم گذاشت و شروع به تهدید كرد.

او گفت باید هرچه پول همراه دارم به او بدهم. او با تهدید گوشی تلفن همراه و یك و نیم میلیون تومان پولی را كه همراهم بود، گرفت و كنار خیابان پیاده شد و فرار كرد.»با ثبت اظهارات این مرد پرونده به پلیس آگاهی فرستاده و تحقیقات برای دستگیری جوان زورگیر آغاز شد. تحقیقات مقدماتی حاكی از آن بود كه متهم علاوه بر این شاكی از افراد دیگری نیز با این ترفند زورگیری كرده است.

بیشتر شاكیان ساكن مناطق شرق پایتخت بودند و بیشتر زورگیری‌ها در محدوده فرجام، نارمك، سبلان، هنگام و دلاوران رخ داده بود و متهم در بیشتر زورگیری‌ها از ترفند ایجاد تصادف ساختگی استفاده كرده بود و طعمه‌هایش هرچند در تصادفی كه ایجاد شده بود تقصیری نداشتند، اما وی را كه وانمود می‌كرد مصدوم شده سوار خودرویشان می‌كردند تا به بیمارستان برسانند ولی متهم با تهدید چاقو اموالشان را زورگیری می‌كرد.

در جریان تحقیقات، كارآگاهان با كنار هم قرار دادن اطلاعاتی كه شاكیان ارائه كرده بودند، به اطلاعاتی درباره مرد تحت تعقیب دست یافتند. این شواهد نشان می‌داد كه متهم جوانی 21ساله به نام سامان است كه پیش از این بارها به اتهام سرقت و زورگیری دستگیر شده است. در چنین شرایطی مأموران وی را در مخفیگاهش بازداشت كردند.

با آغاز بازجویی‌ها از سامان، او به‌دست داشتن در 35فقره زورگیری اعتراف كرد و گفت: من مهارت زیادی در موتورسواری داشتم. به همین دلیل در خیابان‌ها پرسه می‌زدم و به‌طور ساختگی با خودروها تصادف می‌كردم. من طوری موتورسیكلت را به‌خودروها می‌كوبیدم كه كمی پایم كبود و لباسم پاره شود. راننده هم كه خیلی ترسیده بود مجبور می‌شد من را به بیمارستان برساند و در بین راه نقشه‌ام را عملی و با تهدید چاقو پول‌های او را زورگیری می‌كردم.

با تكمیل تحقیقات از این جوان پرونده اتهامی او به شعبه1155 دادگاه جزایی تهران فرستاده شد و چند روز قبل او در حضور 35شاكی‌اش توسط قاضی حسین‌زاده محاكمه شد. هرچند او برخلاف اعترافات اولیه‌اش برخی سرقت‌ها را انكار می‌كرد اما قاضی پرونده وی را مجرم تشخیص داد و به اتهام سرقت مسلحانه با سلاح سرد و ضرب و جرح برخی شاكیان درمجموع به تحمل 13سال حبس، 100ضربه شلاق و رد مال محكوم كرد.


ویدیو مرتبط :
فیلم زورگیری ساختگی!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زورگیری‌های خشن پس از تصادف ساختگی



زورگیری‌های خشن پس از تصادف ساختگی

اعضای یک باند خشن که با ایجاد تصادف ساختگی، دست به زورگیری از طعمه‌های خود می‌زدند، درآخرین سرقت خود جوان تکواندوکاری را با ضربات متعدد چاقو تا یک قدمی مرگ پیش بردند.

 شامگاه چهارشنبه هفته گذشته مرد ورزشکاری سوار بر خودروی پژو 206خود در غرب پایتخت در حال حرکت بود که ناگهان خودروی پرایدی مقابل وی پیچید و تصادفی را رقم زد.

 

3سرنشین پراید بعد از تصادف از ماشین پیاده شدند و با عذرخواهی به ورزشکار گفتند که هر چقدر خسارت ماشین باشد را پرداخت می‌کنند. سپس به بهانه رفتن به یک صافکاری 2نفر از سرنشینان پراید سوار 206شدند و از وی خواستند تا پشت سر پراید حرکت کند و به تعمیرگاهی که او می‌شناسد برود.

جوان ورزشکار بدون اینکه بداند چه عاقبتی در انتظارش است پشت سر خودروی پراید شروع به حرکت کرد. هنوز مسافتی طی نکرده بودند که ناگهان 2جوانی که در ماشین او نشسته بودند چاقویی روی پهلوی وی گذاشتند و تهدیدش کردند که توقف کند و از ماشین پیاده شود اما وی مقاومت کرد.

 

همزمان خودروی پراید کنار اتوبان ایستاد و راننده آن بلافاصله سوار 206شد. درگیری 3جوان سارق با ورزشکار ادامه داشت و چون مرد ورزشکار تکواندو کار و قوی هیکل بود، دزدان نمی‌توانستند او را از ماشین به بیرون پرتاب کنند برای همین چندین ضربه چاقو به وی زدند و او را در صندلی عقب انداختند.

در همین هنگام ورزشکار با پاهایش ضربه‌ای به گردن یکی از سارقان که پشت فرمان 206نشسته و در حال حرکت بود زد که همین باعث شد ماشین با گاردریل برخورد کرده و متوقف شود.

 

درگیری 3سارق با جوان ورزشکار در حالی پایان یافت که آنها با چاقو چندین ضربه دیگر به وی زدند و در آخر جوان ورزشکار، موبایل یکی از دزدان را برداشت و سارقان خشن وقتی خود را در خطر دیدند پا به فرار گذاشتند.

 

به‌دنبال این حادثه مرد ورزشکار به بیمارستان منتقل شد و خوشبختانه با تلاش پزشکان از خطر مرگ نجات یافت اما ضرباتی که به دستانش وارد شده بود باعث پاره شدن تاندول‌های دست و بی‌حرکت شدن آنها شده است.

شاکی بعد از آن به طرح شکایت پرداخت و گوشی موبایل دزدان را در اختیار پلیس قرار داد. بعد از آن پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شد و تیمی از مأموران اداره آگاهی پایتخت با دستور قاضی هاشمیان، دادیار دادسرای جنایی تهران بررسی‌های خود را در این زمینه آغاز کرد.

 

آنچه مسلم بود اعضای این باند سازمان یافته به شکل سریالی دست به سرقت می‌زدند. تحقیقات نشان می‌داد که پیش از این چندین نفر به همین شیوه گرفتار این باند شده و سارقان اموال و خودروی آنها را به سرقت برده بودند.

 

سارقان 3نفر بودند که بعد از سرقت خودروی طعمه‌های خود با همان ماشین مسروقه به سراغ طعمه بعدی می‌رفتند. در تحقیق از مالباخته‌ها مشخص شد که اعضای باند بعد از مدتی خودروهای مسروقه را در حالی کنار خیابان‌های تهران رها می‌کردند که قطعات آن را دزدیده‌بودند.

با تکمیل اطلاعات و سرنخی که پیش روی پلیس بود، مأموران موفق شدند در اقدامات اطلاعاتی خود اعضای این باند را شناسایی و دستگیر کنند.

 تاکنون 4مالباخته با شناسایی متهمان به طرح شکایت پرداخته‌اند و تحقیقات تکمیلی در این پرونده برای شناسایی جرایم احتمالی دیگر و شناسایی مالباخته‌ها ادامه دارد./   همشهری