اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تشکیل کارگروه ویژه برای رسیدگی به وضعیت کودکان «شین آباد»



اخبار,اخبار اجتماعی ,وضعیت کودکان شین آباد

 

اخبار اجتماعی - تشکیل کارگروه ویژه برای رسیدگی به وضعیت کودکان «شین آباد»

این دانش آموزان همچنین می گویند به دلیل مونث بودن، 50درصد دیه از آنان کسر می شود که نسبت به این تصمیم دیه معترض هستند.

وکیل مدافع کودکان شین آباد با بیان اینکه جلسه ای برای رسیدگی به وضعیت کودکان شین آباد در دولت تشکیل شد، گفت: دولت خود را متعهد به حقوق کودکان شین آباد می داند.

ˈحسین احمدی نیاز روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: در این جلسه که نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت، مقرر شد کارگروه ویژه ای برای رسیدگی به وضعیت کودکان شین آباد تشکیل و وضعیت رفاهی، معیشتی و درمانی این کودکان در نظر گرفته شود.

وی افزود: در این کارگروه نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش و بیمه مرکزی حضور خواهند داشت.

احمدی نیاز اظهار امیدواری کرد دولت به وعده های خود در این زمینه عمل کند و کودکان شین آباد به حقوق کامل خود برسند.

به گزارش ایرنا، روز گذشته (شنبه) کودکان شین آباد به همراه والدین شان با حضور در مقابل ساختمان ریاست جمهوری خواسته هایشان از ریاست جمهوری را مطرح کرده و نسبت به نصف بودن دیه اعتراض کردند.

این دانش آموزان همچنین می گویند به دلیل مونث بودن، 50درصد دیه از آنان کسر می شود که نسبت به این تصمیم دیه معترض هستند.

محسنی اژه ای سخنگوی دستگاه قضا در شصت و ششمین نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر پرداخت نصف بیمه به دختران شین آبادی ، گفت: دیه زن و مرد برابر نیست ولی ترتیبی داده شده که برابر باشد و بنده موضوع دیه بچه های شین آباد را بررسی می کنم.

دانش آموزان شین آباد از توابع شهرستان مرزی پیرانشهر در آذر سال 1391دچار آتش سوزی شدند.

حادثه زمانی روی داد که بخاری نفتی این کلاس آتش گرفت و تلاش سرایدار مدرسه برای خاموش کردن آن با استفاده از کپسول آتش نشانی موثر واقع نشد. سرایدار مدرسه وقتی نتوانست آتش را خاموش کند، اقدام به انتقال بخاری به بیرون از کلاس کرد که در این موقع بخاری منفجر شد و آتش به تمام سطح کلاس سرایت کرد. 

اخبار اجتماعی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
کارگروه های تسهیل تولید در تمام استان ها تشکیل می شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستور معاون اول برای تشکیل کارگروه ویژه قیمت‌گذاری خودرو



 کارگروه ویژه قیمت‌گذاری خودر,رحیمی

عضو کارگروه حمایت از تولید خبر داد

دستور معاون اول برای تشکیل کارگروه ویژه قیمت‌گذاری خودرو

عضو کارگروه حمایت از تولید با اشاره به آخرین جلسه این کارگروه با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، گفت: در این جلسه مقرر شد کارگروهی برای بررسی وضعیت صنعت خودروسازی و قیمت تمام شده تولیدات این بخش تشکیل شود.

آرمان خالقی در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: در جلسه اخیر کارگروه حمایت از تولید، قرار شد گروهی به صورت میدانی بحث‌های مطرح شده از سوی قطعه‌سازان و خودروسازان را بررسی کنند و در این راستا، مسائل مالی و تأمین منابع مالی مورد نیاز خودروسازان نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: پس از این اقدام کارشناسی، گزارشی برای تصمیم‌گیری در مورد قیمت‌گذاری خودرو به کارگروه حمایت از تولید ارائه خواهد شد که احتمالاً این کار تا پایان فروردین ماه عملی می‌شود.

خالقی تصریح کرد: تجهیز خودروها به کیسه هوا و اینکه آیا این اقدام قابلیت انجام دارد یا خیر و همچنین، هزینه اضافی که از این محل به خودروسازان تحمیل می‌شود نیز توسط کارگروه مذکور مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا مشخص شود آیا برای نصب کیسه هوا باید به خودروسازان فرصتی داده شود یا خیر.

وی با بیان اینکه نمایندگانی از سازمان استاندارد، وزارت صنعت و وزارت کشور در این کارگروه حضور دارند، گفت: این کارگروه، میزان توان تولید قطعه‌سازان داخلی را بررسی می‌کند تا مشخص شود که امکان تأمین نیاز خودروسازان از طریق آنها وجود دارد یا خیر.

به گفته عضو کارگروه حمایت از تولید، علاوه بر موضوع تأمین کیسه هوا، موارد دیگری مانند تجهیز خودروها به استاندارد یورو 4 و تأمین برخی قطعات و کاتالیست‌ها نیز توسط کارگروه بررسی خواهد شد./فارس