اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی پرونده بابک زنجانی



پرونده بابک زنجانی

تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی پرونده بابک زنجانی/ احتمال قرائت گزارش تخلفات زنجانی در صحن مجلس

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از تشکیل کار گروه ویژه ای در این کمیسیون برای بررسی پرونده بابک زنجانی خبر داد

حجت الاسلام موسی احمدی عضو کمیسیون اصل نود مجلس در گفتگو با مهر، با اعلام این خبر توضیح داد : در کمیسیون و کمیته تخصصی که این موضوع را دنبال می کرد مقرر شد کارگروه مشترکی تشکیل شود که در آن افراد متخصص در زمینه قراردادهای بین المللی و بانکی حضور داشته باشند، چرا که زنجانی ادعاهایی در خصوص نقل و انتقال نفت و فرآورده های آن مطرح کرده است.

احمدی در ادامه اظهار داشت: در این کارگروه همچنین برخی دستگاه های اجرایی به همراه کارشناسانی از بانک مسکن و بانک های دیگر نیز حضور دارند و قرار است این کارگروه در یک فرصت منطقی گزارشی را تهیه کرده و به کمیسیون اصل نود ارائه کند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس خاطرنشان کرد: بعد از ارائه و قرائت این گزارش در کمیسیون اگر طراحان طرح تحقیق و تفحص قانع و راضی نشوند این گزارش در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که تا کنون چه نهاد هایی برای ارائه گزارش در خصوص اقدامات زنجانی به کمیسیون اصل نود دعوت شده اند گفت: مقامات رسمی وزارت نفت و دیوان محاسبات در جلسات متعددی و همچنین مسئولان وزارت اطلاعات، بانک های مسکن و ملی هم برای ارائه گزارشات خود در جلسات کمیسیون حضور یافتند.

احمدی همچنین با اشاره به حضور سه ساعته بابک زنجانی در کمیسیون انرژی مجلس گفت: در این جلسه وی موارد و کیفیت اقداماتش در خصوص نحوه و انتقال نفت و فرآورده های ان و همچنین نحوه کیفیت انتقال پول آنها گزارش مفصلی را ارائه کرد که در نهایت نمایندگان از توضیحات وی قانع نشدند.
به گزارش مهر، بیژن زنگنه وزیر نفت 19 شهریور ماه گفته بود: بابک زنجانی، بیش از دو میلیارد دلار حاصل از فروش نفت را به خزانه دولت واریز نکرده و وزارت نفت و مجلس ایران در حال پیگیری این مساله هستند. همچنین وی به خبرنگاران گفته که زنجانی معتقد است که این پول به حسابش ریخته شده اما این حساب از طرف آمریکایی‌ها بلوکه شده است.
 
پیش از آن نیز مسعود میرکاظمی – رئیس کمیسیون انرژی مجلس – از بدهی ۲٫۸ میلیارد دلاری بابک زنجانی خبر داده و گفته بود: بابک زنجانی ۲٫۸ میلیارد دلار میعانات و فراورده را با تبانی شرکت نیکو در داخل از کشور خارج کرده و پولش را برنگردانده است. /مهر


ویدیو مرتبط :
افشاگری درباره پرونده بابک زنجانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تشکیل کمیته ویژه برای بازگرداندن بدهی "بابک زنجانی"



بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت,حجت‌الاسلام موسی احمدی,وزارت نفت

تشکیل کمیته ویژه برای بازگرداندن بدهی "بابک زنجانی"

مجلس برای بررسی بدهی ۲میلیارد دلاری "بابک زنجانی" به وزارت نفت کمیته ویژه تشکیل داد

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون انرژی مجلس از تشکیل یک کمیته ویژه بررسی بدهی ۲میلیارد دلاری بابک زنجانی به وزارت نفت خبر داد.
حجت‌الاسلام موسی احمدی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این پرسش که با توجه به اعلام وزیر نفت مبنی بر اینکه بابک زنجانی دو میلیارد دلار پول نفت را هنوز به کشور بازنگردانده است، آیا این موضوع در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: بررسی این موضوع از مدت‌ها پیش در دستور کار کمیسیون بوده و به صورت محرمانه پیگیری شده است.

وی ادامه داد: جلساتی متعددی هم در این خصوص برگزار شده است و انشاءالله در آینده نزدیک نتیجه مطلوبی هم خواهد داد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا بررسی این موضوع در مراحل پایانی قرار دارد، تاکید کرد: تحقیقات و جلسات متعددی در کمیسیون انرژی پیرامون این پرونده برگزار شده و کمیته خاصی هم برای پیگیری این موضوع تشکیل شده و کمیسیون پس پایان بررسی‌ها، نتیجه را اعلام می‌کند.

وی درباره احتمال ارائه گزارشی در این باره به قوه قضائیه یا صحن علنی مجلس نیز گفت که هنوز در این زمینه تصمیمی گرفته نشده است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: این مورد نیز در گذشته مطرح شده بود و کمیسیون انرژی مجلس به صورت مرتب و منظم موضوع را پیگیری می‌کند و نتیجه قطعی که حاصل شد، منعکس می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا حساب آقای زنجانی بلوکه شده و آیا اظهارات وی در این باره درست است یا خیر؟ تصریح کرد: ما نمی‌توانیم بگوییم که آقای زنجانی راست یا دروغ می‌گوید چرا که کمیته تحقیق در این باره تشکیل شده و این موضوع را در دست بررسی است، پس از اینکه کمیته کار کارشناسی تحقیقات خود را به اتمام رساند و نتیجه نهایی اعلام شد، آن زمان می‌توان گفت موضوع چه بوده و چه کسی راست و چه کسی دروغ می‌گوید. اما در حال حاضر نمی‌توان اظهارنظری پیرامون این موضوع انجام داد.

وی با اشاره به عضویت خود در کمیسیون انرژی و نماینده این کمیسیون در اصل 90 خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کمیسیون تخصصی این موضوع، کمیسیون انرژی است از مدت‌ها پیش در کمیسیون مطرح و بررسی شد و نتیجه نهایی هنوز مشخص نشده و در حال بررسی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کمیسیون‌ وقتی موضوعی خاص پیش می‌آید، تعدادی را برای بررسی و تحقیق، تعیین می‌کند تا مسئله را بررسی و نتیجه را اعلام کنند، گفت: معمولا پس از اینکه گزارشی کمیسیون اصلی خوانده می‌شود، اگر نیاز باشد به صحن علنی و کمیسیون اصل 90 ارسال می‌شود.

بیژن زنگنه، وزیر نفت روز گذشته در حاشیه خستین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی طی سخنانی گفته بود: بابک زنجانی 2 میلیارد دلار از پول نفت به فروش رفته کشور را هنوز برنگردانده؛ وی گفته پول به حسابم واریز شده اما از جانب آمریکایی‌ها این حساب بلوکه شده است.

وزیر نفت تاکید کرده بود: پیگیری دریافت پول‌هایی که به خزانه واریز نشده، جزو اولویت های اصلی وی در وزارت نفت است و بابک زنجانی بیش از 2 میلیارد دلار به وزارت نفت بدهکار است./تسنیم