اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تشکیل حزب الله بحرین راه آزادی کشور و سقوط دیکتاتور



 

تشکیل حزب الله بحرین راه آزادی کشور و سقوط دیکتاتور

 

 

عصر ایران عربی - این که در کوتاه مدت ، ماجرای خونین مردم مسلمان بحرین و اشغالگران سعودی به کجا می کشد ، امری است و این که لشکرکشی و نیل کشی حاضر در میان مدت چه تحولاتی را به وجود خواهد آورد ، موضوعی است جداگانه. ممکن است قیام مردم مسلمان بحرین در بستری از شقاوت های آل سعود و آل خلیفه سرکوب شود و معترضین ، راهی خانه هایشان شوند و ممکن است در همین مرحله نیز انقلاب به پیروزی برسد ولی حتی به فرض سرکوب ، فردای بحرین ، با امروز و دیروز آن بسیار متفاوت خواهد بود.

 

تا کنون ، مردم بحرین ، که یک دیکتاتوری تمام عیار را تجربه می کردند ، امیدوار بودند که اگر روزی کاسه صبرشان لبریز شود ، می توانند از راه هایی مانند تجمعات و تظاهرات مسالمت آمیز ، اصلاح و تغییر حاصل کنند. هم از این روست که آنان در دهه های گذشته ، به دنبال سازوکارهای مدنی مانند تشکیل احزاب و گروه های سیاسی و حقوق بشری.

با این حال ، قیام مردم بحرین و واکنش دیوانه وار آل خلیفه نشان داد که کار از اصلاحات مدنی گذشته است ؛ وقتی در برابر شعارهای "سلمیه ، سلمیه" ، سرب های گداخته به سمت مردم روانه می شود و هنگامی که تجمع مسالمت آمیز لوء لوء با زره پوش مواجه می شود وخیابان های شهرهای بحرین ، زیر چکمه های ارتش سعودی قرار می گیرد ، آیا باید باز هم انتظار داشت مردم بحرین ، به سبک و سیاق سابق حرکت کنند و راه های آزموده شده و جواب نداده را باز هم پی بگیرند؟ مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود.

از این رو ، مردم بحرین برای آزادی از دیکتاتوری خونریز آل خلیفه ، گزینه مقاومت مسلحانه را برخواهند گزید ، نه این که این ، گزینه اصلی و اولیه آنان باشد بلکه به این خاطر که آل خلیفه راهی جز این برایشان نگذاشته اند: وقتی تو را می کشند که نباید دست روی دست بگذاری و گردن زیر گیوتین ببری!

آتش زیرخاکستر بحرینی ها ، دیگر حول بیانیه و تجمع اعتراض آمیز و شعار سلمیه سلمیه شکل  نخواهد گرفت ؛ مگر می شود از خونخواهی شهیدان مظلوم گذشت و از قصاص شان گذشت؟

حزب الله لبنان ، اگر توانست با اتکا به خداوند و آموزهای جهادی اسلام در برابر ارتش تا بن دندان مسلح صهیونیست ها پیروز شود ، حزب الله بحرین ، حتماً از عهده نظامیان توسوی آل خلیفه و آل سعود که هنرشان شلیک به بی سلاحان است ، به خوبی بر می آیند و صد البته ، تهیه سلاح برای مدافعان بحرینی ،در دنیای امروز ، بسیار آسان تر از استخدام مزدوران سعودی توسط آل خلیفه است.

مبارزان بحرینی ، به زودی ، بحرینی آزاد و مستقل را شکل می دهند که در آن ، نه شیعه بودن برتری بخش باشد و نه سنی بود ، بلکه در بحرین جدید ، این مسلمان بودن و بحرینی بودن است که ملاک عمل در اداره حکومت بحرین جدید قرار خواهد گرفت..../عصر ایران


ویدیو مرتبط :
ناگفته های دهقان از تشکیل حزب الله لبنان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسرائیل: اگر حکومت سوریه از بین برود، حزب الله سلاح های پیشرفته این کشور را تصاحب می کند



اسرائیل: اگر حکومت سوریه از بین برود، حزب الله سلاح های پیشرفته این کشور را تصاحب می کند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

فرانس پرس نوشت: ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل می‌گوید ما انتقال تجهیزات پیشرفته نظامی از سوریه به لبنان را تحمل نخواهیم کرد.

او تاکید می‌کند، اسرائیل تحرکات حزب‌الله لبنان را برای انتقال سلاح‌های پیشرفته‌ی سوریه به دقت زیر نظر دارد.

به نوشته این خبرگزاری ، اسرائیل نگران است در صورت از هم پاشیدن حکومت سوریه، حزب‌الله از این فرصت استفاده کند و بخشی از تجهیزات پیشرفته‌ از جمله‌ موشک‌های ضدهوایی و سلاح‌های شیمیایی را که احتمال می‌رود ارتش سوریه در اختیار داشته باشد تصاحب کند./انتخاب