اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تشکیل اتحادیه نظامی برای مقابله با ایران!



اخبار ,اخبار بین الملل ,تشکیل اتحادیه نظامی برای مقابله با ایران

 

اخبار بین الملل - تشکیل اتحادیه نظامی برای مقابله با ایران!

ورد تریبون نوشت: یکی از مقامات ارشد بحرین در جریان یک کنفرانس امنیتی منطقه ای پیشنهاد الگوبرداری از ناتو برای مقابله با ایران را به شورای همکاری خلیج فارس ارائه داده است.

به گزارش «انتخاب»، "محمد عبدالغفار" عضو برجسته شورای همکاری خلیج فارس از اعضا خواست که برای تشکیل پیمان نظامی به سبک ناتو را بررسی کنند.

وی افزود: شورای همکاری خلیج فارس از فرصت همکاری با غربی ها برای مقابله با تهدید ایران استفاده نکرده است.

مشاور پادشاه بحرین در جریان این کنفرانس با اشاره به اینکه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تاکنون در رسیدن به مفهوم استراتژی بازدارنده مشترک با شکست مواجه شدند اظهار داشت: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیازمند تجمیع توان خود مانند نیروهای آتلانتیک شمالی (ناتو) برای مقابله با چالش‌هایی مانند ایران و سوریه هستند.

وی تاکید کرد: هیچ گزینه‌ای پیش‌روی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به غیر از اتحاد وجود ندارد.
اخبار بین الملل - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
ایران در ابتدای جنگ توان نظامی مقابله با صدام را داشت؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلاش عربستان برای تشکیل اتحادیه بین کشورهای عرب خلیج فارس: می خواهیم به ایران بگوییم که پایش را از گلیمش درازتر نکند!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بحرین: بین دو تا سه کشور اتحادیه ایجاد می شود؛

تلاش عربستان برای تشکیل اتحادیه بین کشورهای عرب خلیج فارس: می خواهیم به ایران بگوییم که پایش را از گلیمش درازتر نکند!

سمیرا رجب وزیر اطلاع رسانی بحرین در این مورد گفت: ما در اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در مورد اتحاد تمامی کشورهای خلیج به بحث خواهیم نشست، نه فقط اتحاد میان عربستان سعودی و بحرین.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب :  سمیرا رجب وزیر اطلاع رسانی بحرین در این مورد گفت: ما در اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در مورد اتحاد تمامی کشورهای خلیج به بحث خواهیم نشست، نه فقط اتحاد میان عربستان سعودی و بحرین.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، منامه اعلام کرده است که همه اعضای شورای همکاری خلیج فارس با طرح اتحاد عربستان سعودی - بحرین موافق هستند، هدف از اجرای این طرح ایجاد یک بلوک اقتصادی و سیاسی قدرتمند، علیه نفوذ ایران شیعه است.

سمیرا رجب اظهار داشت: فکر می کنم که حداقل بین دو تا سه کشور اتحادیه ایجاد شود.

همچنین، شاهزاده خلیفه بن سلمان نخست‌وزیر بحرین در گفتگو با روزنامه الریاض گفت:  گزینه ی تشکیل اتحادیه خلیج فارس ضروری شده است.

وی در ادامه از آمادگی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای استحکام روابط امنیتی و دیپلماتیک خود با بکدیگر برای مقابله با مسائلی چون بهار عرب و اختلافات با ایران سخن گفت.

شیخ خلیفه بن سلمان آل خلیفه افزود: انتظار دارم در نشست جدید شورای همکاری کشورهای خلیج فارس طرح اتحاد بیشتر این کشورها پیش برود.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، یک منبع در گفتگو گلف نیوز گفت: تشکیل اتحادیه توسط کشورهای خلیج فارس با هدف انتقال و ارسال این پیام به ایران است: پای تان را ار گلیم تان درازتر نکنید و فکر نکنید که می توانید تاریخ و وضعیت جغرافیایی را تغییر دهید.

همچنین روزنامه السفیر به نقل از یک منبع نوشت: تشکیل اتحادیه توسط اعراب خلیج فارس در مقابل پیشنهاد تشکیل اتحادیه تهران و بغداد توسط دولت ایران است.

السفیر نوشت: شینده های حاکی از آن است که کویت تصمیم دارد که با تشکیل اتحادیه مخالفت کند.

 

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، شیخ صباح الخالد الصباح می‌گوید: کویت به هیچ وجه تصمیم ندارد در این زمینه تصمیمی اتخاذ کند و منتظر مانده است تا ببیند که نتیجه بررسی‌های کمیته تخصصی خلیج فارس که در حال بررسی پیشنهاد ملک عبدالله که در نشست قبلی شورای همکاری در ریاض مطرح کرد، چیست.

همچنین، احمد السعدون، رئیس پارلمان کویت در سال 2011 با اشاره به عربستان سعودی گفت: اتحاد ما با کشورهایی که زندان هایشان پر از کسانی است که تنها جرمشان ابراز عقیده است، سخت هست.

بنابراین گزارش، انتظار می رود چندین کشور دیگر از جمله قطر با تشکیل چنین اتحادیه ای مخالف کنند./انتخاب