اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تشکیلات خودگردان فلسطین: هدیه ایران به خانواده شهدای انتفاضه را نمی خواهیم



 اخبارسیاست  خارجی,خبرهای  سیاست  خارجی,سخنگوی دفتر محمود عباس

سخنگوی دفتر محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین گفته است این تشکیلات کمک ایران به خانواده شهدای انتفاضه قدس را قبول نخواهد کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد هدیه 7 هزار دلاری ایران به خانواده شهدای انتفاضه فلسطین را رد می کند.

به گزارش عصر ایران روزنامه جروزالم پست اسراییل به نقل از نبیل ابوردینه سخنگوی دفتر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین نوشت دولت فلسطین از  تصمیم ایران برای کمک به خانواده های شهدای انتفاضه شهر قدس اطلاعی نداشته و آن را رد می کند.تشکیلات خودگردان فلسطین: هدیه ایران به خانواده شهدای انتفاضه را نمی خواهیم

به گفته این مقام فلسطینی پاداش هفت هزار دلاری به خانواده های شهدای انتفاضه قدس " تجارت درد و رنج "بوده و مورد تایید و پذیرش دولت فلسطین قرار نخواهد گرفت.

گفتنی است هفته گذشته محمد فتحعلی سفیر ایران در بیروت در یک نشست خبری با اعلام کمک مالی ایران به خانواده های شهدای انتفاضه فلسطینی در شهر قدس ، گفته بود ایران به هر خانواده شهید انتفاضه هفت هزار دلار و به هر خانواده فلسطینی که خانه او در اثر حمله انتقام جویانه نیروهای اسراییل ویران شود، 30 هزار دلار کمک مالی خواهد کرد.

رژیم اسراییل خانه شهدای انتفاضه فلسطینی که با حمله به نیروهای اسراییلی سبب مرگ آنها شود، ویران می کند.

سخنگوی دفتر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به اظهارات سفیر ایران در بیروت گفته است سازمان آزادیبخش فلسطین تنها نماینده مشروع و قانونی ملت فلسطین است و این تشکیلات به رغم کمبود منابع و امکانات، خود از کمک مالی به شهروندانش دریغ نخواهد کرد.

گفتنی است اعلام سفیر ایران در بیروت در کمک مالی به خانوده شهدای انتفاضه قدس بازتاب گسترده ای در رسانه های رژیم اسراییل داشته است.


 اخبار سیاست  خارجی  -  عصر ایران


ویدیو مرتبط :
دیدار جان کری و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عباس: از ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین کناره‌گیری می‌کنم



اخبار,اخبار بین الملل ,رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که احساس می‌کند تاریخ مصرف "مشروعیت" وی گذشته است و نیاز ضروری به کناره‌گیری از عرصه سیاسی، ساماندهی اوضاع به منظور جلوگیری از بروز منازعه و درگیری و حفظ وحدت و یکپارچگی جنبش فتح و موسسات سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" احساس می‌کند.

به گزارش ایسنا ، به نقل از روزنامه الرای الیوم، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان دیدار با شخصیت‌های سیاسی اردنی در امان که در حاشیه سفر اخیرش به این کشور صورت گرفت، تاکید کرد که می‌خواهد تبدیل به یک شهروند عادی شود و پس از ساماندهی اوضاع در کمیته اجرایی ساف و برگزاری نشست‌های شورای ملی فلسطین از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد و شخصا از بحث‌هایی که درباره مشروعیت رئیس تشکیلات مطرح شده است، دلخور است.

عباس در دیدار با مسئولان و شخصیت‌های پارلمانی اردن با صراحت بیشتری نسبت به گذشته اعلام کرد که اردن سال گذشته از وی خواسته بود سند مربوط به تضمین قیمومیت این کشور بر مسجد مبارک الاقصی و مقدسات قدس را امضا کند و وی هم در راستای حفظ روابط مشترک دو طرف و بدون هر گونه حرف و حدیثی این سند را امضا کرده است تا برادران اردنی احساس نکنند که تشکیلات خودگردان مخالف نظارت امان بر مقدسات قدس است.

عباس ضمن اشاره به عدم وجود اختلاف میان تشکیلات خودگردان فلسطین با اردن تصریح کرد که تنها مشکل وی طی چند هفته گذشته، با اصرار ناصر جوده، وزیر خارجه این کشور بر اعتماد بیش از حد به جان کری، وزیر خارجه آمریکا بوده است.

وی در همین راستا، تاکید کرد که کری تنها حرف می‌زند، اما در عمل هیچ کاری برای فلسطینی‌ها نکرده است که بتوان به وی اطمینان کرد و تنها مشکل او با اردن بر سر همین طرفداری بیش از حد ناصر جوده از کری بوده است و غیر از آن هیچ مشکل دیگری وجود ندارد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه اظهارات خود اعلام کرد که خسته شده است و می‌خواهد کنار خانواده‌اش استراحت کند و مسئولیت رهبری و اداره امور را به نسل جدید واگذار کند و این مساله را به عبدالله دوم، پادشاه اردن نیز اعلام کرده، اما وی با این تصمیم عباس مخالفت کرده است.

عباس همچنین با پیشنهاد برگزاری نشست شورای ملی فلسطین در امان مخالفت کرد و بر برگزاری آن در رام‌الله تاکید نمود و گفت که بر روی برنامه‌های خود در این زمینه تاکید دارد و قصد اتخاذ تصمیماتی را دارد که زمینه انتقال سریع به سمت وضعیت جدید تنها با حضور اعضایی که در نشست شورای ملی مشارکت می‌کنند، فراهم شود و نمی‌خواهد وارد بحث گروه‌های فلسطینی شود و تنها در صدد فراهم شدن شرایط برای کناره‌گیری خود است.

به گفته کارشناسان، عباس در صورتی که نتواند نشست شورای ملی را در رام‌الله برگزار کند، الجزایر را به عنوان گزینه بعدی خود انتخاب خواهد کرد.

 اخبار بین الملل  - ایسنا