اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تشکر نوری مالکی از آیت الله سیستانی



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,تشکر نوری مالکی از آیت الله سیستانی

 

اخبار سیاست خارجی - تشکر نوری مالکی از آیت الله سیستانی

نخست وزیر عراق از حضرت آیت الله سیستانی به دلیل محکومیت حمله داعش به موصل تقدیر کرد.

به گزارش رسا، نوری المالکی، نخست وزیر عراق در سخنرانی هفتگی خود که ساعاتی پیش در بغداد برگزار شد از حضرت آیت الله سید علی سیستانی به دلیل صدور پیام محکومیت حمله تروریست ها به موصل و اشغال آن تشکر کرد.
 
وی گفت: مراتب تشکر، احترام و سپاس خود را از مواضع مرجعت دینی حضرت آیت الله سید علی سیستانی اعلام می کنم. بیانیه این مرجع تقلید باید چراغ راه همه عراقی ها باشد.
 
نوری المالکی افزود: دعوت حضرت آیت الله سیستانی به وحدت و مبارزه با تروریسم باید بزرگترین انگیزه برای ملت عراق باشد.
 
نخست وزیر عراق همچنین از سازمان ملل، شورای امنیت و اتحادیه عرب به دلیل صدور پیام محکومیت قدردانی کرد. 

اخبار سیاست خارجی - رسا

 


ویدیو مرتبط :
رهبر در نگاه آیت الله سیستانی-سخنان آیت الله سیستانی راجع به رهبر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تحریف سخنان آیت‌الله سیستانی با هدف کنار زدن نوری مالکی



اخبار ,اخبار بین الملل ,بحران امنیتی عراق

 

اخبار بین الملل  - مهمترین تحولات عراق؛ شنبه 31 خرداد
تحریف سخنان آیت‌الله سیستانی با هدف کنار زدن نوری مالکی

با ورود بحران امنیتی عراق به روز دوازدهم و ادامه درگیری ها در این کشور میان نیروهای دولتی- مردمی از یک سو و تروریست های بعثی- تکفیری از سوی دیگر، به نظر می رسد این بحران از یک معضل کوتاه مدت خارج شده و در حال تبدیل شدن به یک درگیری طولانی مدت است. این گمانه به ویژه از آن جهت تقویت می شود که برخی بازیگران خارجی نیز روند توطئه چینی و برنامه ریزی برای اقدامات خرابکارانه مود را شدت بخشیده اند.

تحریف سخنان آیت‌الله سیستانی با هدف کنار زدن نوری مالکیبا ورود بحران امنیتی عراق به روز دوازدهم و ادامه درگیری ها در این کشور میان نیروهای دولتی- مردمی از یک سو و تروریست های بعثی- تکفیری از سوی دیگر، به نظر می رسد این بحران از یک معضل کوتاه مدت خارج شده و در حال تبدیل شدن به یک درگیری طولانی مدت است. این گمانه به ویژه از آن جهت تقویت می شود که برخی بازیگران خارجی نیز روند توطئه چینی و برنامه ریزی برای اقدامات خرابکارانه مود را شدت بخشیده اند.

به گزارش «تابناک»، در آخرین تحولات مربوط به عراق، روز گذشته رئیس جمهور روسیه با نخست وزیر عراق به صورت تلفنی گفت و گو کرده و به بحث درباره راه های مبارزه با تروریست ها پرداخته است. از سوی دیگر و به طور همزمان، خبرهایی از برگزاری دیدارهای پشت پرده آمریکایی ها با مخالفان دولت مالکی به گوش می رسد که هدف از آن، زمینه سازی برای برکناری دولت عراق بوده است.

مهمترین تحولات روز شنبه عراق، از قرار زیر است:

16:30 - سایت اسرائیلی «دبکا» مدعی شد پوتین به مالکی قول ارائه کمک های فوری نظامی را داده است.

16:22 - نخستین گروه از نیروهای ویژه آمریکایی که قرار است برای مشاوره با دولت عراق درخصوص مبارزه با داعش به این کشور اعزام شوند، امروز شنبه وارد بغداد می شوند. بر اساس اعلام کاخ سفید و پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) قرار است 300 نیروی ویژه ارتش آمریکا به عراق اعزام شوند و در همین راستا اولین گروه از این مجموعه امروز شنبه 31 خرداد وارد بغداد می شوند.

16:19 -والی داعش در جنوب عراق در بابل کشته شد. نیروهای امنیتی عراق طی یک عملیات، والی داعش در جنوب و ۱۳ تروریست دیگر را کشتند.


14:47 - یک منبع پلیس استان دیالی اعلام کرد: دستگاه های امنیتی عراق در مناطق مختلف استان دیالی سلاح هایی را از تروریست های داعش کشف و ضبط کرده اند که ساخت اسرائیل است. نیروهای امنیتی عراق پس از درگیری شدید با تروریست های داعش و فرار داعشی ها، کنترل کامل مناطق المقدادیه و العظیم در استان دیالی را به دست گرفته اند و در حال حاضر بر اغلب مناطق فلوجه سیطره دارند.

14:45 - خودداری نقشبندیه از «بیعت با داعش»/درگیری شدید میان دو طرف در کرکوک.

12:20 - علی الفیاض عضو ائتلاف دولت قانون امروز اعلام کرد که شمار افراد داوطلب خدمت در ارتش برای مقابله با گروه تروریستی داعش به دو میلیون نفر رسیده است.

12:19 - کشته شدن ۳۵ داعشی در شمال بابل/توقیف ۳ انبار تسلیحات و یک کارگاه ساخت بمب.

11:13 - پس از سخنان حجت الاسلام «احمد الصافی» نماینده آیت الله سیستانی در نماز جمعه دیروز کربلا، مبنی بر ضرورت التزام به قانون اساسی و تشکیل پارلمان و دولت بر اساس انتخابات اخیر در موعد مقرر خود، موجی از تحریف سخنان وی در برخی رسانه‌های معاند عرب زبان علیه نوری مالکی نخست‌وزیر عراق، شکل گرفته است. این رسانه‌ها سخنان نماینده آیت‌الله سیستانی را بر درخواست ایشان جهت برکناری نوری مالکی و تشکیل دولت وحدت ملی تعبیر کرده‌اند و اکنون بر آن مانور می‌دهند.

11:06 - مقام‌های مصری پخش 5 شبکه ماهواره‌ای عراقی که برنامه‌هایی در مخالفت با مالکی پخش می‌کردند را در مصر ممنوع اعلام کرده‌اند.

10:52 - رژه هزاران نفر از اعضای «سرایا السلام» که به دستور «مقتدا صدر» اعلام موجودیت کرده، در شهرک صدر بغداد آغاز شد و همزمان در در برخی استانهای جنوبی دیگر عراق برگزار شد.

10:44 - ارتش عراق اعلام کرد که "وحید القحطانی" معروف به ابومصعب القحطانی فرمانده میدانی تروریستهای داعش در استان دیالی به هلاکت رسید. وی که یک سعودی است در جریان درگیری با نیروهای ارتش عراق کشته شد. خبر دیگر اینکه ارتش عراق منطقه "البلور" در المقدادیه در استان دیاله را از لوث افراد مسلح داعش پاکسازی کرد. المیادین نیز به نقل از یک منبع در کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گزارش داد که فرماندهی عالی نظامی عراق طرح پاکسازی موصل از تروریستهای داعش را تصویب کرد.

10:17 - رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه طی گفت‌وگویی تلفنی با اشاره به وخامت اوضاع عراق بر لزوم یافتن راه‌حل سیاسی پایدار مبتنی بر دولت وحدت ملی در این کشور تأکید کردند.

09:45 - تروریستهای تکفیری 20 شهروند طایفه شبک (قومیت کردی که اغلب آنها را شیعیان تشکیل می دهند) را در نزدیکی موصل ربودند. تروریست ها همچنین یکی از این افراد ربوده شده را کشتند. از سوی دیگر، تروریستها 2 نفر از نیروهای پیشمرگ را در استان دیاله اعدام کردند

09:12 - داعش در عراق آموزش زنان برای انجام عملیات انتحاری را کلید زده و در صدد است تجربه القاعده در تشکیل «گردان زنان» که فعالیت اصلی آنها عبارت بود از آموزش زنان انتحاری را تکرار کند.

08:04 - رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا آمریکا تأکید کرد که اگر تمامی رهبران گروههای قومی و مذهبی و اقلیت‌های عراق از آمریکا رسماً درخواست حمایت نظامی نکنند، آمریکا در عراق برای مبارزه با داعش اقدام نظامی انجام نمی‌دهد.

03:43 - رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ با شبکه سی‌ان‌ان تصریح کرده است که مقامات عراقی باید برای پایان دادن به درگیری‌ها در این کشور، راهکاری سیاسی بیابند.

00:54 - داعش در موصل از مسیحی‌ها جزیه می‌گیرد. کمیساریای عالی حقوق بشر در عراق اعلام کرد اقدام گروهک داعش در جزیه گرفتن از مسیحیان موصل، با هدف کوچاندن آنان انجام می‌شود.

00:43 - یک منبع در ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که بحران عراق یکی از مهم‌ترین موضوعات در دیدار ملک عبدالله با عبدالفتاح السیسی در قاهره است.
اخبار بین الملل  - تابناک