اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تشكیل جلسه غیر علنی مجلس



 

 

 

 

ملت عاشورایی ما از مجلس شورای اسلامی به عنوان محرک تصمیمی‌گیری‌های نظام انتظار دارند که در برابر فتنه‌گران، آشوب طلبان و دین پرستان تصمیمی جدی بگیرند.




نماینده دنا و بویراحمد گفت با اشاره به حوادث روز عاشورا خواستار برگزاری جلسه غیر علنی در روز چهارشنبه با حضور مسوولین امنیتی ، نظامی و قضایی کشور شد.

 


به گزارش خبرنگار ایلنا،ستار هدایتخواه در آغاز جلسه علنی امروز در تذکری با قرائت آیه انالله اناالیه راجعون اظهار داشت: فاجعه اهانت به امام حسین (ع) و مقدسات از سوی عده‌ای اوباش و با هدایت فتنه گران داخلی و خارجی در روز عاشورا صورت گرفت که به ساحت مقدس امام حسین (ع) و رهبر معظم انقلاب و ملت ایران تسلیت عرض می‌کنیم.

 

 

وی با استناد به اصل ۶۷ قانون اساسی و با اشاره به سوگند نمایندگان تصریح کرد: در حادثه‌ای که در روز عاشورا در تهران اتفاق افتاد بار دیگر تاریخ تکرار شد و عده‌ای با تاسی از آل مروان و آل زیاد با سوت وهل هله و کف جان و دل مردم داغدار را جریحه دار کردند.


 

هدایتخواه ادامه داد: این عده با آتش کشیدن اموال عمومی مردم تداعی کننده به آتش کشیدن خیمه‌های آل الله به دست عمر سعد در عصر عاشورا بودند .


 

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ملت عاشورایی ما از مجلس شورای اسلامی به عنوان محرک تصمیمی‌گیری‌های نظام انتظار دارند که در برابر فتنه‌گران آشوب طلبان و دین پرستان تصمیمی جدی بگیرند و به سوگندی که در آغاز کار خود برای پاسداری از حریم اسلام یاد کردند پایبند باشند.


 

وی در ادامه یادآور شد: ما جمعی از نمایندگان ملت در اعتراض به این حرکت مهم و ضد انقلابی به مدت نیم ساعت جلسه را تعطیل و بعد از راهپیمایی در اطراف مجلس با حضور بر سر مزار شهدای مجلس به صحن باز گردیم.

 

 

هدایتخواه همچنین خواستار برگزاری جلسه غیر علنی در روز چهارشنبه با حضور مسوولین امنیتی ، نظامی و قضایی کشور شد.







 



ویدیو مرتبط :
حاشیه های حضور ظریف در جلسه غیر علنی مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز جلسه علنی امروز مجلس با 92 صندلی خالی



 

 

آغاز جلسه علنی امروز مجلس با 92 صندلی خالی

 

جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش با 92 صندلی خالی نمایندگان در صحن علنی آغاز شد.

دویست و چهل و چهارمین جلسه علنی مجلس هشتم دقایقی پیش به ریاست حجت‌الاسلام سید‌محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس كه در غیاب علی لاریجانی ریاست صحن علنی را بر عهده دارد و با تلاوت آیاتی از كلام‌الله مجید در ساعت 8:18 دقیقه آغاز شد.

هم‌اكنون 199 تن از نمایندگان مجلس در صحن علنی حضور دارند كه بر این اساس 92 صندلی نمایندگان مجلس خالی است.

برخی از این نمایندگان در مرخصی به سر برده، برخی غایب هستند و برخی نیز احتمالاً جزؤ متأخرین خواهند بود..../تحلیل:عصرایران