اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تشریح پوشش بیمه ای داروهای گرانقیمت



داروهای مشمول بیمه,قاچاق دارو, واکسن, واکسن فلج اطفال


تشریح پوشش بیمه ای داروهای گرانقیمت

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در تشریح آخرین وضعیت داروهایی که تحت پوشش بیمه ها قرار گرفته اند، گفت: تاکنون 170 قلم داروی گرانقیمت بیماران صعب‌العلاج مشمول حمایت دولت قرار گرفته است.

به گزارش مهر، دکتر رسول دیناروند روز یکشنبه در حاشیه چهاردهمین اجلاس مشورتی واکسن بین کشورهای در حال توسعه گفت: توزیع دارو هنوز در داروخانه‌ها عادلانه نیست و سهم مهمی از داروهای تخصصی و داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج در داروخانه‌های بزرگ دولتی یا سازمانهای عمومی توزیع می‌شود.
 
وی ادامه داد: علت این مسئله این است که این داروها از یارانه‌های سنگین دولتی برخوردارند و باید نظارت جدی برای جلوگیری از قاچاق آنها صورت بگیرد تا مطمئن باشیم این داروهای گرانقیمت واقعا به دست بیماران برسد.
 
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اگر همه این داروها مشمول بیمه قرار بگیرند و با قیمت واقعی عرضه شود، نگرانی از خروج آنها به بازار قاچاق کمتر می‌شود و امکان توزیع عادلانه آنها فراهم می‌شود.
 
دیناروند در مورد قاچاق دارو گفت: قاچاق دارو دو بخش دارد، یک بخش خروج داروهای ایرانی از کشور است که در مورد داروهای یارانه‌ای با وجود تمام نظارتها هنوز نتوانسته‌ایم خروج آنها را از کشور به صفر برسانیم.
 
وی ادامه داد: بخش دیگری از خروج دارو از کشور مربوط به داروهای تولید داخل بدون یارانه است که با توجه به واقعی بودن قیمت آنها خیلی نگران خروج آنها از کشور نیست.
 
دیناروند اضافه کرد: نگرانی اصلی ما در مورد داروهایی است که به صورت غیر قانونی و قاچاق وارد کشور می‌شوند و معمولا تقلبی هستند. نگرانی ما این نیست که این داروها هزینه گمرکی نداده است، بلکه اکثر این داروها مانند داروی قاچاق اوکسی الیت که متاسفانه به صورت قاچاق وارد کشور شد و داروی بسیار خطرناکی بود و البته قبل از کار دستگاههای بین‌المللی در مورد آن هشدار داده بودند.
 
رئیس سازمان غذا و دارو در مورد فهرست داروهای مورد حمایت دولت، گفت: ‌خوشبختانه شرکتهای بیمه قیمتهای رسمی دارو را پذیرفته‌اند و این قیمتها را در مورد داروی خارجی تا حدود دو برابر قیمت داروهای سال گذشته بوده و در مورد داروهای تولید داخل 50 درصد افزایش قیمت داشته‌ایم مورد پذیرش بیمه‌ها قرار گرفته‌اند.
 
وی گفت‌: علاوه بر آن تاکنون 170 قلم داروی گرانقیمت بیماران صعب‌العلاج طی دو فهرست مشمول حمایت دولت قرار گرفت و فهرست سوم آن که شامل 30 قلم داروی دیگر می‌شود نیز طی آبان به بیمه‌ها ارسال شده است که امیدواریم این فهرست داروهای حمایتی نیز بزودی عملیاتی شود.
 
دیناروند گفت: از مجموع 1800 میلیارد تومان اعتبار حمایتی دولت برای بازگشت قیمت داروهای بیماریهای صعب‌العلاج به قیمت سال گذشته 900 میلیارد تومان آن تاکنون تخفیف یافته که از این مقدار 700 میلیارد تومان آن در اختیار بیمه‌ها قرار گرفته و 200 میلیارد تومان آن از طریق سازمان غذا و دارو توزیع شده است.
 
معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در مورد کمبود واکسن فلج اطفال گفت:‌ متاسفانه ما با وجود اینکه تولیدکننده واکسن فلج اطفال در کشور هستیم، به علت تأخیرهای بوجود آمده، تولیدکننده داخلی نتوانست به موقع این واکسن را تولید کند و شاهد کمبود واکسن فلج اطفال در کشور بودیم که واقعا برای کشوری که تولیدکننده این واکسن است سرشکستگی است که با کمبود این واکسن مواجه شود .

/مهر


ویدیو مرتبط :
فیلم تشریح نحوه بیمه عمر بازنشستگان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان پوشش بیمه‌ای داروهای ناباروری اعلام شد



اخبار,اخبار اجتماعی,اقلام دارویی تحت پوشش بیمه سلامت


 اخبار اجتماعی - زمان پوشش بیمه‌ای داروهای ناباروری اعلام شد

 مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه طی هفته جاری دو جلسه در خصوص زمان پوشش بیمه‌ای داروهای ناباروری برگزار خواهد شد، گفت: پیش بینی می‌شود در صورت تأمین اعتبارات تا پایان خرداد داروهای جدید تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

به گزارش فارس، انوشیروان محسنی بندپی اظهار داشت: در راستای سیاست های حمایتی از افزایش جمعیت 170  اقلام دارویی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و در آینده نزدیک نیز گستره خدمات پوششی بیمه سلامت افزایش می‌یابد.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد با اشاره افزایش 65 درصدی بودجه بیمه سلامت در سال جاری گفت: این افزایش بودجه شامل بیمه سلامت روستائیان، عشایر، اقشار آسیب پذیر جامعه و شهرهای زیر 20 هزار نفر است.

وی گفت:دولت یازدهم توجه ویژه‌ای را به موضع درمان و بیمه دارد و در این راستا تمهیدات ویژه‌ای را در نظر گرفته است که اجرای طرح بیمه سلامت همگانی یکی از این برنامه‌ها است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: در حال حاضر نیز حدود 5 میلیون برای دریافت بیمه سلامت همگانی ثبت نام کرده‌اند و پیش بینی می‌شود در آینده نیز تعداد این افراد افزایش یابد.

محسنی بندپی بیان داشت: یکی از برنامه‌های سازمان بیمه سلامت ایران، پوشش داروهای ناباروری است که در این راستا در هفته جاری دو جلسه با حضور مسئولان برگزار خواهد شد.

وی گفت: یکی از این جلسات،جلسه شورای سیاستگذاری دارو است که پیش بینی می‌شود در صورت موافقت تا پایان خرداد و در صورت تأمین اعتبارات،داروهای جدید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.
 اخبار اجتماعی - فارس