اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تشریح جزئیات دستگیری راهزنان مسلح در قالب گشت پلیس نامحسوس



حجت الاسلام و المسلمین اکبری آخرین جزئیات دستگیری راهزنان مسلح در قالب گشت پلیس نامحسوس در بندرعباس را تشریح کرد.

حجت الاسلام و المسلمین صادق اکبری در گفت‌وگو با  میزان، آخرین جزئیات دستگیری راهزنان مسلح در قالب گشت پلیس نامحسوس در بندرعباس را تشریح کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه افزود: اعضای این باند با لباس شخصی و مسلح با استفاده از تابلوی ایست، خودروها را نیمه شب در جاده بندرعباس به سمت کهورستان و حد فاصل روستای قلات بالا متوقف کرده و در پوشش پلیس نامحسوس از آنان مدارك خودرو و هویتی می خواستند و با استفاده از این پوشش اقدام به راهزنی و سرقت اموال مردم و رانندگان می کردند که با عملیات نیروی انتظامی و همکاری مردم دستگیر و تحویل مراجع قضایی  استان شدند.

این مسئول عالی قضایی اضافه کرد: راهزنان در آخرین اقدام مجرمانه خود در پوشش ایست بازرسی ساختگی در مسیر بندرعباس به سمت روستای کهورستان،پس از متوقف کردن یك دستگاه خودروی سواری  تویوتای دوكابین  و تهدید سرنشینان خودرو به وسیله یک قبضه اسلحه کلاشینکف ،ضمن سرقت خودو اقدام به گروگانگیری سرنشینان می‌کنند.

وی همچنین گفت: در جریان درگیری یکی از راهزنان در پی تیراندازی به وسیله همدست خود كشته می شود و سارق مسلح دوم پس از توقف خودرو ، توسط گروگان ها و با همكاری اهالی و عوامل بسیج روستای قلات بالا دستگیر شده و سارق سوم نیز كه با یك دستگاه خودرو زانتیا که همدستان خود را همراهی می کرده است با استفاده ازشلوغی محل و تاریکی شب اقدام به فرار کرده که  پس از شناسایی تحت تعقیب است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در ادامه تصریح کرد : سارق  دستگیر شده دارای سوء پیشینه کیفری بوده و  درجریان بازجویی های مقدماتی به عمل آمده در مراجع انتظامی  به سابقه چهار فقره سرقت اعتراف کرده است.

 


ویدیو مرتبط :
گشت پلیس نامحسوس جاده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری آخرین عضو باند راهزنان مسلح در كرمان



 

دستگیری آخرین عضو باند راهزنان مسلح در كرمان

 

آخرین عضو باند راهزنان مسلح كه با سد كردن راه اتوبوس بین شهری و زخمی كردن ۵ نفر از مسافران با گلوله، از ۳سال پیش تحت تعقیب بود، در رودبار كرمان دستگیر شد.

به گزارش «جام جم»، سرهنگ منصوری، فرمانده انتظامی شهرستان عنبرآباد كرمان درباره دستگیری آخرین عضو این باند خشن گفت: عصر روز ۲۵ شهریور سال ۸۷ راكبان ۳ دستگاه موتورسیكلت در حالی كه نقاب به چهره و سلاح به دست داشتند، راه یك اتوبوس مسافربری را در محور زاهدان ـ بندرعباس سد كردند.

منصوری افزود: راننده كه جان مسافران را در خطر می دید، اتوبوس را در حاشیه جاده متوقف كرد.

در همین موقع مردان مسلح كه ۴ نفر بودند، با تهدید راننده و مسافران، از آنها خواستند پول و اموالشان را از پنجره های اتوبوس بیرون بیندازند و بعد یكی پس از دیگری از اتوبوس پیاده شوند؛ در غیر این صورت كشته می شوند.

فرمانده انتظامی عنبرآباد تصریح كرد: وقتی راننده و مسافران در برابر سارقان مسلح مقاومت كردند، آنها با شلیك گلوله و ایجاد رعب و وحشت وارد اتوبوس شدند و پس از سرقت ۵ گوشی تلفن همراه فرار كردند.

وی افزود: ماموران گشت انتظامی هنگام عبور از آن حوالی، متوجه ماجرا شده و به كمك مسافران شتافتند و ۵ نفر از آنها را كه با شلیك گلوله زخمی شده بودند، به بیمارستان منتقل كردند.

دستگیری ۳ سارق

منصوری ادامه داد: با اطلاعات به دست آمده از شاهدان حادثه، جستجو برای دستگیری ۴ سارق مسلح آغاز شد تا این كه بعد از ۵ ماه، سرنخ هایی به دست آمد كه نشان می داد سارقان به كرمان بازگشته اند.

با مشخص شدن این موضوع، مخفیگاه متهمان شناسایی و ۳ نفر از سارقان مسلح دستگیر شدند. این مقام پلیس افزود: این ۳ سارق در بازجویی به سرقت مسلحانه از مسافران اتوبوس اعتراف كردند.

 

دستگیری آخرین متهم پس از ۳ سال

منصوری گفت: ۳ سارق مسلح كه سابقه دار بودند، با قرار قانونی روانه زندان شدند و جستجوها برای دستگیری آخرین عضو فراری باند ادامه یافت تا عاقبت پس از ۳ سال، روز چهارشنبه گذشته ماموران اطلاع یافتند الیاس ـ متهم فراری ـ به رودبار كرمان بازگشته و به زندگی پنهانی اش ادامه می دهد.

این مقام پلیس خاطرنشان كرد: ماموران پس از شناسایی مخفیگاه متهم با هماهنگی قضایی به خانه وی اعزام شدند و او را دستگیر كردند.

 

۱۲ سابقه كیفری در پرونده متهم

متهم دستگیر شده در بازجویی گفت: ۱۲ سابقه كیفری در زمینه سرقت مسلحانه، درگیری با ماموران انتظامی، خرید و فروش مواد مخدر و جعل اسناد دولتی دارم. سال ۸۷ پس از آشنایی با ۳ سارق حرفه ای و تشكیل باندی، فعالیت های مجرمانه مان را شروع كردیم.

وی افزود: ابتدا نقشه سرقت مسلحانه از اتوبوس ها را طراحی كردیم ولی در اولین مرحله فقط ۵ دستگاه تلفن همراه دزدیدیم و با زخمی كردن ۵ مسافر فرار كردیم پس از آن با دستگیری همدستانم من به زندگی پنهانی ام ادامه دادم.

بنابر این گزارش، آخرین عضو باند سارقان مسلح با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات از وی ادامه دارد..... / گزارش : جام جم آنلاین