اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تشدید مواضع ضد روسی اولاند و اوباما


فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه و باراک اوباما همتای آمریکایی وی در یک تماس تلفنی بار دیگر بر سیاست مخالفت آمیز خود علیه روسیه در خصوص بحران اوکراین تاکید کردند.

خبرگزاری ایرنا: به گزارش خبرگزاری فرانسه، الیزه روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که فرانسوا اولاند و باراک اوباما در این تماس تلفنی بار دیگر نگرانی خود را از وضعیت کنونی در شرق اوکراین مورد تاکید قرار دادند.

بنابر این گزارش، رییس جمهوری فرانسه همچنین ابراز امیدواری کرد که نشست پنجشنبه آینده هیات های نمایندگی روسیه، آمریکا، اوکراین و اتحادیه اروپا در ژنو، ارامش را به شرق اوکراین بازگرداند.

مواضع ضد روسیه روسای جمهوری آمریکا و فرانسه در حالی است که مقامات عالیرتبه سازمان جاسوسی آمریکا ( سیا ) اخیرا برای دیدار با مقامات دولت موقت اوکراین به کی یف سفر کرده اند.


ویدیو مرتبط :
اولاند میزبان ضیافت شام برای اوباما (بدون گوینده)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موضع گیری گورباچف نسبت به سخنان ضد روسی اوباما



اخبار,اخبار بین الملل ,باراک اوباما

 

اخبار بین الملل - موضع گیری گورباچف نسبت به سخنان ضد روسی اوباما

رئیس جمهوری شوروی سابق ضمن رد همه انتقادات آمریکا به روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که تنها یک تب عمده و اساسی در دنیا وجود دارد و آن آمریکا و ادعای رهبری آن است.

به گزارش تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "میخائیل گورباچوف" رئیس جمهوری شوروی سابق انتقادات رئیس جمهوری آمریکا به روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک را شدیدا رد کرد.

گورباچوف که در سال 1990 برای نقش خود در روند صلح بین المللی جایزه صلح نوبل را دریافت کرد، روز گذشته آمریکا را به عنوان تب جهانی محکوم کرد و به این ترتیب به حملات روز چهار شنبه اوباما علیه روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل واکنش نشان داد.

رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود از بزرگترین خطرات بین المللی سخن گفته و ویروس ابولا و روسیه را در یک جمله آورده بود.

گورباچوف در واکنش به این سخنان اوباما اظهار داشته است که تنها یک تب عمده در دنیا وجود دارد و آن آمریکا و ادعای رهبری اش است.

وی که در گفتگو با فرستنده رادیویی "ار اس ان" روسیه سخن می گفت همچنین تصریح کرد که این سخنان نه یک گفتگوی سیاسی بلکه توهین است.

رئیس جمهوری شوروی سابق همچنین درباره یک جنگ سرد جدید در سایه بحران اوکراین هشدار داده و اظهار داشت در حالی که هیچ جنگ سردی بین روسیه و آمریکا وجود ندارد، البته نشانه هایی از آن وجود دارد. هیچ کس به یک جنگ سرد جدید نیاز ندارد.

بحران اوکراین تنش های روزافزونی را بین روسیه و غرب ایجاد کرده است. آمریکا و اتحادیه اروپا اخیرا تحریم های سختی را علیه روسیه تصویب کرده اند.

اوباما در صحن مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که روسیه باید هزینه گزافی را برای تجاوزگری های خود پرداخت کند.

وی همچنین اقدامات روسیه دراعزام نیرو و سلاح برای جدایی طلبان شرق اوکراین را به عنوان یک تهدید برای نظم بین المللی بعد از پایان جنگ جهانی دوم ارزیابی کرد.

اخبار بین الملل - تسنیم