اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تشدید ریزش در بورس تهران


بورس تهران در معاملات آخرین روز هفته افت شدیدی را تجربه کرد و تا مرز 63 هزار واحد عقب نشینی کرد.

خبرگزایر ایسنا: بورس تهران در معاملات آخرین روز هفته افت شدیدی را تجربه کرد و تا مرز 63 هزار واحد عقب نشینی کرد.

بورس تهران که از ابتدای هفته روند نزولی در پیش گرفته بود، در آخرین روز هفته به روند خود شدت داد و با افت شدید قیمت‌ها زمینه ریزش 474 واحدی شاخص و رسیدن آن به مرز 63 هزار واحد را فراهم کرد.

در بازار امروز اکثر سهام شرکت‌ها قرمز شده و شرکت‌های فولاد مبارکه، مخابرات، مپنا، گسترش نفت و گاز پارسیان، غدیر، بانک ملت، هلدینگ خلیج فارس، سایپا و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو بیشترین تاثیر را در افت شاخص بورس گذاشتند.در مقابل شرکت‌هایی همچون ارتباطات سیار، گروه صنعتی بارز و بیمه پارسیان تاثیرات مثبت اندکی در شاخص بورس گذاشتند.

بورس تهران از دی ماه سال گذشته دچار رکود شده و در سال جاری نیز به دلیل ابهامات متعدد اقتصادی همچون کاهش قیمت نفت،کمبود نقدینگی، ابهام بودجه و نیز مشخص نشدن نتیجه مذاکرات هسته ای دررکود عمیقی فرو رفته و زیان سهامداران خود را افزایش داده است.

به این ترتیب فعالیت اندک حقوقی ها با توجه به روزهای پایانی سال و نیز انتشار عملکرد سال آینده شرکتها موجب شد تا ریزش ها در بورس ادامه یابد و بازار برای رهایی از این وضعیت به اخبار مثبت هسته‌ای نیاز داشته باشد.

به این ترتیب در بازار روز چهارشنبه حجم معاملات به شدت افزایش پیدا کرد و در مجموع بیش از 799 میلیون سهم به ارزش 208 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به دلیل ریزش قیمت ها تا سطح 286 هزار میلیارد تومان افت کرد.


ویدیو مرتبط :
علل ریزش بورس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تشدید ریزش‌ های سنگین در بورس تهران


دماسنج بازار سرمایه در دقایق ابتدایی معاملات امروز خط مقاومت 70 هزار واحد را از دست داد و به راحتی وارد کانال 69 هزار واحدی شد.

خبرگزاری ایسنا: دماسنج بازار سرمایه در دقایق ابتدایی معاملات امروز خط مقاومت 70 هزار واحد را از دست داد و به راحتی وارد کانال 69 هزار واحدی شد.

روند ریزشی بورس تهران که در روزهای اخیر و با قوت گرفتن رفتن صالح آبادی از سازمان بورس و دیگر متغیر های سیاسی و اقتصادی شدت گرفته است، امروز نیز ادامه پیدا کرد و موجب شد تا شاخص بورس برای اولین بار در سال 1393 وارد کانال 69 هزار واحدی شود.

بر این اساس روند نزولی قیمت نفت، در کنار مطرح شدن تغییر رئیس سازمان بورس دو اتفاقی است که موجب شد تا قیمت سهام شرکتها افت سنگینی را تجربه کرده و در نهایت دماسنج بازار سرمایه تا نیمه معاملات امروز 600 واحد افت کرده و به کانال 69 هزار و 698 واحدی پرتاب شود.

افت شاخص بورس که در غیاب شرکت‌های پالایشگاهی و هلدینگ خلیج فارس ثبت می‌شود که در بازار امروز شرکت‌های بانک ملت، غدیر، بانک تجارت، چادرملو، فولاد مبارکه، مپنا، ایران خودرو، تاپیکو، بانک صادرات و سایپا بیشترین تاثیر را در افت شاخص گذاشتند.

در این افت مطابق معمول روزهای اخیر شرکت‌های بزرگ مانند بانک‌های ملت، تجارت و صادرات به همراه ایران خودرو، سایپا، مپنا و سرمایه گذاری غدیر نقش منفی موثری داشتند.