اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تشدید روند نزولی در بورس تهران


شاخص بورس تهران بعد از یک توقف کوتاه مجددا به مدار نزولی خود برگشت و با کاهش قیمت مواجه شد.

خبرگزایر ایسنا:  بورس تهران که از ابتدای هفته روند نزولی آغاز کرده بود، بعد از رشد آرام در روز گذشته مجددا به مدار نزولی برگشت و منفی شد.

به این ترتیب بورس تهران که بعد از بیانیه لوزان رشد پر قدرتی را به نمایش گذاشت و با عبور از کانال 70 هزار واحدی، بازدهی 13 درصدی را نصیب سهامداران خود کرده بود، از ابتدای هفته وارد فاز منفی شد و در معاملات امروز نیز 386 واحد افت کرد و به مرز 68 هزار واحد برگشت.

کارشناسان می گویند بالا بودن نرخ سود سپرده بانکی در کنار عرضه ای سنگین حقوقی ها در روزهای گذشته باعث بروز رفتار منفی در بورس تهران و اتخاذ سیاست فروش از سوی سهامداران شده است.

به این ترتیب در بازار امروز شرکتهای مخابرات،پالایشگاه بندرعباس، ارتباطات سیار،بانکهای ملت،صادرات،تجارت،پاسارگاد، انصار،پارسیان و سینا بیشترین تاثیر را در افت بورس گذاشتند.همچنین شرکتهای پالایشگاه اصفهان، سرمایه گذاری صنعت نفت و سایپا دیزل از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و پالایشگاه بندرعباس، پتروشیمی فناوران و حفاری شمال بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

امروز همچنین حجم و ارزش معاملات نسبت به روزهای گذشته افت کرد و در مجموع 832 میلیون سهم به ارزش 166 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به سطح 300 هزار میلیارد تومان بازگشت.


ویدیو مرتبط :
روند نزولی شاخص بورس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تشدید روند نزولی بورس تهران


بورس تهران در معاملات اولین روز زمستان روند منفی‌تری به خود گرفت و با افت تمامی متغیرها مواجه شد.

خبرگزاری ایسنا: بورس تهران در معاملات اولین روز زمستان روند منفی‌تری به خود گرفت و با افت تمامی متغیرها مواجه شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در معاملات امروز تالار شیشه‌ای رشد ناچیز بورس در روز گذشته سریعا از بین رفت و به جای آن روند منفی و قرمز رنگ در فضای تالار شیشه ای حاکم شد.

روند نزولی قیمت نفت و برقراری سایه ابهامات اقتصادی بر بازار سرمایه و پیش بینی گزارش نامطلوب 9 ماهه شرکتها موجب شده است تا بورس تهران روزهای منفی توام با ناامیدی را سپری کند.

این اتفاق موجب شد تا در بازار امروز شرکتهای کشتیرانی، بانک کارآفرین، پتروشیمی پردیس و پالایشگاه بندرعباس بیشترین تاثیر را در افت 104 واحدی شاخص بورس بگذارد و به همراه سایر شرکتها موجب رسیدن این متغیر به کانال 61 هزار و 414 واحد شود.البته امروز فولاد مبارکه، ملی مس و مخابرات تاثیر مثبتی روی شاخص بورس داشتند، اما نتوانستد مانع از روند نزولی آن شوند.

در بازار اولین روز دی ماه شرکتهای کنتورسازی، صنایع شیمیایی سینا و پلی اکریل از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند و در مقابل گروه دارویی سبحان، تهران شیمی و پارس الکتریک بیشترین تقاضای فروش را از آن خود کردند.

ادامه روند منفی بورس در معاملات امروز موجب کاهش ارزش و حجم معاملات شد به طوری که در معاملات امروز تالار حافظ تنها 335 میلیون سهم به ارزش 65 میلیارد تومان دادو ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 265 هزار میلیارد تومان افت کرد.