اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تشدید تحریم‌ها علیه کره شمالی


رئیس‌جمهوری آمریکا قانون تشدید تحریم‌ها علیه کره شمالی، به بهانه چهارمین آزمایش هسته‌ای این کشور را امضا کرد.

خبرگزاری فارس: باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا قانون تشدید تحریم‌ها علیه کره شمالی را امضا کرد.

طرح تشدید تحریم‌های کره شمالی با 96 رأی مثبت و بدون رأی مخالف ابتدا در سنا و پس از آن با 408 رأی مثبت در برابر تنها 2 رأی منفی، در مجلس نمایندگان تصویب شد.

قانونی که امروز اوباما آن را به امضا درآورد، برای شرکت‌ها و افراد مرتبط با برنامه هسته‌ای و عملیات سایبری کره شمالی، محدودیت‌های جدیدی در نظر می‌گیرد. این قانون برای افراد و موسساتی که با سازمان‌های هدف گرفته شده وارد معامله شوند را نیز هدف تحریم قرار می‌دهد.

کره شمالی، حدود سه هفته پیش یک فروند موشک دوربرد را در منطقه‌ای واقع در شمال غرب این کشور آزمایش کرد.

 وزارت دفاع کره جنوبی حدود ده روز پیش اعلام کرد موشک ماهواره‌بر کره شمالی با موفقیت در مدار قرار گرفت.


ویدیو مرتبط :
تصویب تحریم های جدید علیه کره شمالی در سازمان ملل با هدف گیری درآمدهای صادراتی آن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تحریم جدید آمریکا علیه کره شمالی به دلیل حمله سایبری



اخبار,اخباربین الملل, کره شمالی


 اخبار بین الملل   - تحریم جدید آمریکا علیه کره شمالی به دلیل حمله سایبری

حمله سایبری اخیر به شرکت سونی پیکچرز پس از آن انجام شد که کره شمالی به شدت از اقدام این شرکت برای اکران فیلمی با عنوان «مصاحبه» که علیه رهبر کره شمالی بود، به خشم آمد.

 آمریکا، کره شمالی و 10 تن از مقامات این کشور را به دلیل آنچه که حمله سایبری به شرکت فیلمسازی «سونی پیکچرز» و نقض قوانین بین المللی عنوان شد، تحریم مالی کرد.
 
 خبرگزاری شینهوا روز شنبه در گزارشی اعلام کرد تحریم کره شمالی از سوی آمریکا بر اساس دستورالعملی که توسط باراک اوباما و آنچه که «اقدامات متعدد تحریک آمیز» از سوی پیونگ یانگ عنوان شده، صورت گرفته است.

بعد از حمله نفوذگرهای اینترنتی به شرکت سونی پیکچرز، آمریکا کره شمالی را مسوول این حمله سایبری معرفی و تهدید کرد که این کشور تاوان این حمله را خواهد پرداخت.

هر چند او به نحوه برخورد و مقابله با کره شمالی اشاره ای نکرد اما می توان تحریم مالی اخیر این کشور را نخستین اقدام کاخ سفید علیه پیونگ یانگ دانست.

در نامه ای که روز گذشته از سوی رئیس جمهور آمریکا به نمایندگان کنگره ارسال شد، رفتار سرکوبگرانه کره شمالی و حملات سایبری ماههای اخیر بویژه ماههای دسامبر و نوامبر سال 2014 از دلایل اصلی تحریم مالی این کشور شرق آسیا عنوان شده است.

اوباما همچنین این اقدام را واکنشی به تلاش های سرکوبگرانه دولت کره شمالی علیه آزادی بیان در این کشور عنوان کرد.

اوباما در نامه خود مدعی شد که سیاست جدید اتخاذ شده علیه مردم کره شمالی نیست و تنها مقامات دولتی این کشور را هدف گرفته است.

از سوی دیگر، «جاکوب لو» وزیر خزانه داری آمریکا نیز در سخنانی اعلام کرد که اقدام صورت گرفته باعث می شود، پیونگ یانگ نسبت به اعمالی که انجام می دهد، پاسخگو باشد.

او تاکید کرد: اقدامات جدید آمریکا باعث می شود بتوانیم فعالیت های مالی افراد دولتی این کشور بخصوص اعضای حزب کارگران و وزارت بازرگانی را که قصد داشته باشند تحت لوای دیگران به کار تجارت در دیگر کشورها مشغول شوند، کنترل کنیم.

حمله سایبری اخیر به شرکت سونی پیکچرز پس از آن انجام شد که کره شمالی به شدت از اقدام این شرکت برای اکران فیلمی با عنوان «مصاحبه» که علیه رهبر کره شمالی بود، به خشم آمد.

فیلم «مصاحبه» که محصول شرکت آمریکایی سونی پیکچرز است، فیلمی کمدی از رهبر کره شمالی را نشان می دهد که در نهایت بر اثر اصابت موشک به هلی کوپترش کشته می شود.

پس از ساخته شدن این فیلم، نفوذگرهای اینترنتی (هکرها)، این شرکت سازنده را تهدید کردند که اگر فیلم را اکران کند، با آسیب های جدی مواجه خواهد شد.

حمله نفوذگرهای اینترنتی به پایگاه اطلاع رسانی شرکت فیلم سونی که اواسط آذر ماه سالجاری انجام شد، به افشای اطلاعات شخصی حدود 47 هزار نفر منجر گردید که شمار زیادی از شخصیت های معروف نظیر بازیگران فیلم را نیز در بر می گرفت.

این موضوع در آن زمان باعث جنجال رسانه ای شد و با واکنش های متفاوتی از سوی کشورهای مختلف همراه بود.

آمریکا می گوید، هکرهای کره شمالی عامل این تهدید بودند ولی «پیونگ یانگ» مکررا دخالت خود را در حملات سایبری تکذیب کرده است. با این حال، کمیسیون دفاع ملی کره شمالی- نهاد عالی نظامی این کشور - فیلم تولید شده را توهین به رهبری خود دانسته و از حمله به این شرکت ابراز خرسندی کرده بود.

شرکت «سونی پیکچرز» ابتدا اعلام کرده بود که این فیلم را اکران نخواهد کرد، اما بعد خبر داد که در برخی سینماها آن را به روی پرده خواهد برد که این کار نیز صورت گرفت و فیلم یاد شده هم اکنون در برخی سینماهای آمریکا به دلیل سال نو میلادی نمایش داده می شود.


 اخبار بین الملل  -  ایرنا