اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تشدیدموضع‌گیری‌حامیان احمدی نژادعلیه سران



 

 

 

به رغم تلاش میانه روهای فراکسیون اصولگرایان و حتی سکوت اصلاح طلبان بهارستان برای دوری جستن از مناقشات پس از انتخابات در آستانه سالروز پیروزی انقلاب، حامیان احمدی نژاد همچنان بی محابا بر مخالفان شان خرده می گیرند.

مدتی است اظهارنظرهای قریب به اتفاق نمایندگان مجلس چه اصلاح طلب و چه اصولگرا رنگ و بوی ملی گرفته است گو اینکه سایه ایام دهه فجر بر فضای سیاست مانع از رسانه یی شدن بیشتر اختلافات مطرح شده می شود. اگرچه در این میان سکوت دو جناح خودنمایی می کند اما آنچه بیشتر از این خویشتنداری و بعضاً دعوت به صلح ملی به گوش می رسد اظهارنظرها و موضع گیری های حامیان احمدی نژاد در مجلس است که بی پروا از سکوت و تلاش دیگر صاحب نظران و فعالان سیاسی به ۳۱سالگی انقلاب اسلامی سر نیزه انتقادات شان را علیه سران اصلاحات نشانه گرفته اند و بر سوابق، عملکرد و موضع گیری های آنها همچنان می تازند. این اقدام در حالی صورت می گیرد که به دنبال بی توجهی برخی از اعضای فراکسیون انقلاب به توصیه سران نظام برای دوری از فضای تخریب و حاشیه سازی در کشور حمید رسایی و کریم عابدی از چهره های حامی احمدی نژاد با شکایت روبه رو شدند.

اگرچه انتظار می رفت دیگر هم نظران رسایی و عابدی در بهارستان نیز این هشدار را مورد توجه قرار دهند یا حداقل اینکه مانند آن دو مجلس را تریبون موضع گیری هایشان علیه هاشمی، خاتمی، موسوی و کروبی قرار ندهند اما دیروز باز هم سران اصلاحات از بلندگوی مجلس مورد هجمه قرار گرفتند. محمود احمدی بیغش از نمایندگان حامی احمدی نژاد در جلسه علنی دیروز مجلس در نطق پیش از دستورش مطالب شدید اللحنی را علیه میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی عنوان کرد و در اظهارنظر بی سابقه یی هر سه نفر را جنایتکار خواند. ناطق دوم جلسه دیروز بهارستان در ابتدای سخنانش به سوابق و عملکرد میرحسین موسوی ایراد گرفت و خطاب به وی گفت؛ به قهر سه روز ه تان در دوران نخست وزیری رجوع کنید که با نهیب امام به راه خود بازگشتید. وی همچنین مدعی شد موسوی در کارنامه سوابق خود جنایاتی را علیه نظام مرتکب شده است. این نماینده حامی دولت در ادامه مهدی کروبی را مخاطب نطقش قرار داد و گفت؛ بدان که صاحب انقلاب نیستی و از صدقه سر امام و خون بچه های مردم در راس مرکزی بودی که امام تو را در آن منصوب کرد. وی افزود؛ وقتی بنی صدر اتهام شکنجه گری را به نظام زد، شما هم با تهمتی که به نظام زدی سرنوشتت پیوستن به اوست. عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه خاتمی را مخاطب قرار داد و گفت؛ جوانان غیور که از مرزهای کشور دفاع می کنند، صاحب انقلابند نه شما و دوستان توطئه گرتان که با لبخند دستاوردهای هسته یی نظام را تحویل فرانسه و انگلیس دادید. شما با دوستان آنچنانی تان به دنبال چه هستید؟

بدانید ولایت فقیه و جوانان ستون انقلابند نه آن کسی که حتی ستون خانواده اش هم نیست. احمدی بیغش در بخشی دیگر از نطق خود، توبه این افراد را نیز غیرقابل پذیرش خواند مگر آنکه دیگر دست به جنایات شان علیه نظام نزنند چون توبه کردن تابع شرایطی است نه اینکه یک روز حرفی بزنند و روز دیگر موضع دیگری بگیرند. وی گفت که یک روز نتیجه انتخابات را به دلیل تایید آن از سوی رهبری می پذیرند و روز بعد برای اعدام دو منافق اشک تمساح می ریزند. وی با بیان اینکه این افراد، در ظاهر با پوشش سبز علوی به جنگ ولایت فقیه آمده اند و با عاشورا مبارزه کرده اند، گفت؛ از امام زمان و ولی فقیه به خاطر جنایت مخملیان سبزپوش عذرخواهی می کنم. غیرت مسیحیون از این مسلمان نماها بیشتر است. نماینده شازند همچنین از دستگاه قضایی خواست به خواست ۱۴۱ نماینده عمل کرده و سران جنایات اخیر را محاکمه کند. وی همچنین از رئیس مجلس خواست به نامه جمعی از نمایندگان برای برکناری علی اکبر محتشمی پور توجه کند. احمدی بیغش در حالی دیروز علیه سران اصلاحات موضع گیری کرد که اعضای فراکسیون اقلیت این روزها با شعار «اعتدال» مواضع شان را معتدل تر از گذشته کرده اند.

مصداق این امر اظهارنظر دیروز نصرالله ترابی است. وی در گفت وگو با «پارلمان نیوز»، در آستانه ۲۲ بهمن و راهپیمایی عظیم مردمی در سالروز پیروزی انقلاب اظهار داشت؛ «۲۲ بهمن، روز جشن ملی، متعلق به همه مردم ایران با هر ایده و تفکری است و هیچ گروه و جریانی نمی تواند این روز را برای خود تصاحب کند.» وی با بیان اینکه مردم با عقاید و گرایشات سیاسی آزادانه در روز ۲۲ بهمن ماه باید بتوانند در مراسم راهپیمایی شرکت کنند، تاکید کرد؛ «در ۲۲ بهمن ۵۷ که کثرت و تنوع در جریانات سیاسی و گرایشات اعتقادی و فکری مردم چندین برابر این روزها بود همه با هم در کنار هم در این راهپیمایی عظیم شرکت کردند و هیچ محدودیتی اعمال نشد.» عضو فراکسیون خط امام(ره) مجلس تصریح کرد؛ «۲۲ بهمن امسال هم همان مردم ۲۲ بهمن ۵۷ هستند. ممکن است اعتراضات و انتقاداتی مطرح باشد و عقاید و تفکرات آدم ها تفاوت داشته باشد اما این موضوع نباید موجب نگرانی باشد، زیرا اکثریت مردم دنبال منافع ملی هستند.» ترابی تاکید کرد؛ «به نظر می رسد عده یی افراد تندرو و افراطی با ترساندن مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال سعی دارند مردم را از هم جدا کرده و صفوف متحد آنها را بشکنند.» به نظر می رسد جریان تندرو برای شکستن این عزم که در عالم سیاست حاکم شده است نیت و هدف ویژه یی در سر می پرورانند که حتی شکایت هم مانع این حرکت آنها نشده است.

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
شعر طنز / احمدی نژاد، سلطان کاپشن! / نشست حامیان احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی‌نژاد دراجلاس سران سازمان...



 

 

احمدی‌نژاد دراجلاس سران سازمان...

 

احمدی‌نژاد در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای شركت نمی‌كند


منبعی آگاه با اعلام این‌كه «محمود احمدی‌نژاد» در اجلاس سازمان همكاری شانگهای شركت نمی‌كند، گفت: «ایران معمولا در اجلاس سران این سازمان به‌عنوان ناظر حاضر می‌شود؛ شاید نمایندگان این کشور بیایند اما سطح آنها مشخص نیست.»

رادیوی روسی «مایاک» گزارش داد كه رئیس‌جمهوری ایران در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای که طی روزهای 10 و 11 ماه ژوئن در تاشکند برگزار می شود، شرکت نخواهد کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، یکی از منابع آگاه دیپلماتیک با اعلام این‌كه «محمود احمدی‌نژاد» در اجلاس سران سازمان همكاری شانگهای شركت نمی‌كند، گفت: «ایران به‌طور معمول در اجلاس سران این سازمان به عنوان عضو ناظر حضور پیدا می‌كند؛ شاید نمایندگان این کشور بیایند اما سطح آنها هنوز مشخص نیست.»
به گفته وی، شرکت کنندگان در اجلاس قصد ندارند بیانیه ویژه‌ای در رابطه با ایران یا کره‌شمالی تصویب کنند.
سازمان همکاری‌های شانگهای (SCO)، سازمانی بین ‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی در سال 2001 میلادی توسط سران روسیه، قزاقستان، چین، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان تاسیس شد. هم اکنون در سازمان همکاری شانگهای کشورهای روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان عضویت دارند. ایران، پاکستان، هند و مغولستان نیز كشورهای ناظر هستند...../تحلیل:ایلنا