اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تشخیص"پاركینسون" با 30 ثانیه مكالمه تلفنی!


محققان در حال توسعه سیستمی هستند كه به پزشكان برای تشخیص سریع تر بیماری پاركینسون از طریق 30 ثانیه مكالمه تلفنی كمك می كند.

خبرگزاری ایسنا: محققان در حال توسعه سیستمی هستند كه به پزشكان برای تشخیص سریع تر بیماری پاركینسون از طریق 30 ثانیه مكالمه تلفنی كمك می كند.

«ماكس لیتل» ریاضیدان و سرپرست تیم تحقیقاتی اعلام كرد: روش ابداعی ما به هیچ هنوان به معنای جایگزین شدن با شیوه های پزشكی متداول برای تشخیص بیماری پاركینسون نیست، بلكه یك روش ساده و ارزان برای تشخیص زودهنگام بیماری در افراد در معرض خطر است.

در این فناوری فرد با سیستم رایانه ای مكالمه می كند و سیستم بصورت خودكار صدا را مورد بررسی قرار داده و لرزش های موجود در صدا را شناسایی می كند.

«لیتل» در سال 2003 با محققان شركت اینتل كه در حال بررسی بیماری پاركینسون بودند، دیدار كرد.



 «اندی گروو» یكی از بنیانگذاران این شركت كه خود نیز به این بیماری مبتلا بود، هزینه تحقیقات را تأمین می كرد.


محققان شركت اینتل با استفاده از شتاب سنج در دستگاه های خود، بروز تغییرات در حركات بیماران را مورد بررسی قرار می دادند و در عین حال صدای 50 بیمار را یكبار در هفته و به مدت شش ماه ضبط كردند.

«لیتل» داده های صدای 50 بیمار را با الگوریتم طراحی شده خود مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و دریافت كه سیستم تا 86 درصد در تشخیص پاركینسون از روی صدای فرد درست عمل می كند.

در این برنامه رایانه ای مجموعه ای از صدای افراد مبتلا به پاركینسون ذخیره شده است، سپس الگوی صدای فرد با نمونه ها مورد مقایسه قرار می گیرد و احتمال ابتلای فرد به بیماری پاركینسون تشخیص داده می شود.

همچنین از این روش می توان برای تشخیص علائم پاركینوسن و بررسی مراحل پیشرفت بیماری استفاده كرد.

یك پایگاه داده از صدای افراد مبتلا به پاركینسون و سالم در وب سایت مركز تحقیقات قرار داده شده است و محققان امیدوارند كه اطلاعات پایگاه داده خود را تا 10 هزار صدا افزایش دهند.

در روش های متداول، متخصص مغز و اعصاب می تواند با انجام آزمایشات مختلف در مدت 20 دقیقه احتمال ابتلای فرد به بیماری پاركینسون را تشخیص دهد.      


ویدیو مرتبط :
مكالمه در مورد تماس تلفنی از دست رفته

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت دستگاهی با قابلیت تشخیص سرطان در 30 ثانیه



اخبار علمی - ساخت دستگاهی با قابلیت تشخیص سرطان در 30 ثانیه

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد مانیتور پوشیدنی این امکان را به وجود آورده است تا سرطان در کمترین زمان ممکن تشخیص داده شود.

محققان دانشگاه نورث وسترن و دانشگاه ایلینوی در اوربانا شامپاین یک مانیتور قادر به ردیابی بیماری قلب و پوست را به طور پراکنده بر روی پوستبه صورتی توسعه داده اند که در صورت کم رنگ شدن به کاربر هشدار می دهد به بیماری قلبی عروقی و سایر بیماری ها مبتلا شده است.

 

اخبار ,اخبار علمی , تشخیص سرطان

 

این پچ طراحی شده شامل 3600 کریستال های مایع است که دمای پوست را به طور مدام اندازه گیری می کنند. با ردیابی این تغییرات در درجه حرارت، دستگاه می تواند میزان جریان خون به پوشنده لباس را که نشان دهنده سلامت قلب و عروق است نشان دهد و همچنین نظارت بر هیدراتاسیون پوست را تشخیص دهد. این دستگاه قادر است در کنتر از 30 ثانیه با هشدار دادن و تغییر رنگ بسیاری از بیماری ها را در بدن مشخص کند.

 

امواج الکترومغناطیسی در نیروی هوایی از سیستم گرمایش بی سیم دستگاه، استفاده شده است که برای ارزیابی خواص حرارتی از پوست است. محققانبا فناوری های پیچیده ای در این دستگاه توانستند تشخیص بیماری ها را برای پزشکان آسان تر کنند.

اخبار علمی -  باشگاه خبرنگاران