اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تسهیل صدور روادید میان ایران و روسیه



 اخباراجتماعی,خبرهای  اجتماعی , روادید بین ایران و روسیه

موافقتنامه تسهیل فرآیندهای صدور روادید بین ایران و روسیه از امروز (شنبه) اجرای شد که بر اساس آن گروه های خاصی از شهروندان دو کشور به صورت متقابل مشمول تسهیل اخذ روادید می شوند.

به گزارش ایرنا، موافقت نامه تسهیل در صدور روادید بین ایران و روسیه برای بازرگانان، دانشجویان، و شرکت کنندگان در برنامه های علمی و فرهنگی اجرا می شود.

این موافقت نامه دوم آذرماه سال جاری در جریان سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به تهران،بین رؤسای جمهور دو کشور به امضا رسید.

به گزارش رسانه های روسی، مقام های روس موافقت نامه تسهیل صدور روادید بین ایران و روسیه را گام مهمی در تحکیم همکاری ها میان دو کشور می دانند.

«ایران هم به ثمربخشی این موافقت نامه امیدوار است و همان طور که علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب در مسکو اعلام کرد که ایران امکان لغو نظام روادید با روسیه برای سفرهای گردشگری و بازرگانان را بررسی می کند.»

وزارت امور خارجه روسیه به تازگی در بیانیه ای در مورد موافقت نامه تسهیلات روادید میان ایران و روسیه اعلام کرد: در این موافقت نامه تسهیلات روادید برای نمایندگان محافل تجاری ایران و روسیه، شرکت کنندگان در برنامه های علمی، فرهنگی، هنری، دانشجویان و گردشگران پیش بینی شده است.

وزارت خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد، اجرای این موافقت نامه موجب تقویت روابط ایران و روسیه در تمام عرصه های همکاری های دوجانبه شود.

«اولگ سافونوف» رئیس آژانس گردشگری فدرال روسیه اخیرا در دیدار با «مرتضی رحمانی موحد» معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران از پیشنهاد خود به وزارت امور خارجه این کشور برای ایجاد تسهیلات در صدور روادید برای گردشگران ایرانی و روس اشاره کرد و گفت: فکر می کنم شرایط تردد اتباع ایرانی به روسیه و اتباع روس به ایران باید تسهیل شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی نیز از این پیشنهاد طرف روس استقبال کرد و قرار شد از طریق وزارت امور خارجه دو کشور این موضوع دنبال و پیگیری شود.

«مهدی سنایی» سفیر ایران در فدراسیون روسیه نیز به تازگی از آمادگی کشورمان برای لغو یکجانبه روادید برای حضور راحت تر گردشگران روس در ایران خبر داد.


 اخباراجتماعی  -  ایرنا


ویدیو مرتبط :
تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تسهیل صدور روادید بین ایران و روسیه



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,روابط ایران و روسیه

 

اخبار سیاست خارجی - سنایی خبر داد
تسهیل صدور روادید بین ایران و روسیه

بر اساس این یادداشت تفاهم که کار تدوین آن در ابتدای سال جاری آغاز شد، دریافت ویزا برای بخش‌های بازرگانی و صنعتی تسهیل شده و متقاضیان می‌توانند با معرفی نامه اتاق بازرگانی، روادید دراز مدت دریافت کنند.

به گزارش فارس، مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه در خبری با عنوان «تسهیل صدور روادید میان ایران و روسیه» آورده است: به زودی یادداشت تفاهمی بین وزارت خارجه‌های جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در زمینه تسهیل صدور روادید به امضاء خواهد رسید.

بر اساس این یادداشت تفاهم که کار تدوین آن به دنبال دیدار ظریف و لاوروف در ابتدای سال جاری و تصمیم برای ایجاد تسهیلات در مناسبات دو کشور آغاز شد، دریافت ویزا برای بخش‌های بازرگانی و صنعتی تسهیل شده و متقاضیان می‌توانند با معرفی نامه اتاق بازرگانی، روادید دراز مدت دریافت کنند.

برای مراکز علمی و پژوهشی و همچنین شخصیتی علمی و فرهنگی و حوزه تبادل استاد و دانشجو و برخی بخشهای دیگر نظیر حوزه کشاورزی نیز اعطای روادید طولانی مدت و سریع پیش بینی شده است.

در این یادداشت تفاهم همچنین سرعت عمل در صدور روادید در حداقل زمان ممکن پیش بینی شده است.

همچنین اعطای روادید به جهانگردان دو کشور و امکان تمدید روادید آنان در مقصد پیش بینی شده است.

سنایی یادآور شده که یکی از معضلات اساسی در روابط دو کشور طی سالیان گذشته موضوع روادید بوده و انتظار می‌رود با امضا این یادداشت تفاهم و با اقبال و جدیتی که طرف روس نشان داده، تحولی اساسی در زمینه رفت و آمد بین دو کشور رخ دهد.
اخبار سیاست خارجی - فارس