اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تسهیلات گمركات كشور برای مسافران نوروزی



 

 

تسهیلات گمركات كشور برای مسافران نوروزی

 

گمرك جمهوری اسلامی ایران همانند سال‌های گذشته تسهیلات ویژه‌ای در ایام تعطیلات سال نو برای مسافران و بازرگانان تدارك دیده است كه از آن جمله می‌توان به افزایش ساعت كاری گمركات مسافری و برقراری شیفت‌های اضافی و كشیك اشاره كرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی گمرك ایران، 'غلامحسین نوحی' مدیركل گمرك فرودگاه بین‌المللی امام(ره) از تسهیلات ویژه این گمرك برای مسافران در ایام تعطیلات سال نو خبر داد.

نوحی گفت: با توجه به افزایش 30 درصدی تردد مسافران از مرزهای هوایی, گمرك فرودگاه امام(ره) نسبت به افزایش تعداد شیف‌های كاری خود اقدام كرده و كاركنان این گمرك در ایام تعطیلات سال نو تلاش خود را برای ارائه خدمات گمركی به مسافران افزایش می‌دهند.

**گمرك ایلام

'بختیار رحمانی‌پور' مدیركل گمرك استان ایلام اظهارداشت: گمركات این استان به‌منظور رفاه حال مسافران نوروزی, به‌صورت شبانه‌روزی اقدام به ارائه تسهیلات خواهد كرد.

وی همچنین افزود: در رویه صادرات از ابتدای سال آینده تشریفات گمركی در دو شیفت كاری انجام صورت می‌پذیرد و این امر به مقامات استانی ازجمله استاندار اعلام شده است.

گمرك مهران از مهمترین مرزهای خروجی غرب كشور است كه سالانه هزاران مسافر و عمدتاً زائران عتبات عالیات از آن تردد می‌كنند.

**گمرك بوشهر

'ابوالفضل اكبرپور' ناظر گمركات استان بوشهر گفت: گمركات این استان در ایام نوروز بدون تعطیلی از ساعت 7 تا 22 اقدام به ارائه تسهیلات به صادركنندگان خواهند كرد.

وی افزود: در رویه مسافری نیز از طریق كشتی والفجر خدمت‌رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

**گمرك كیش

در ایام نوروز مرخصی تمامی كاركنان گمرك كیش به منظور ارائه خدمات مطلوب به مسافران هوایی و دریایی لغو شده است.

'مهدی اقبالی مقدم' مدیركل گمرك كیش در این زمینه گفت: شیفت كاری كاركنان فرودگاه كیش كه به صورت 24 ساعته فعال خواهند بود از 20 اسفندماه سال‌جاری از دو شیفت به سه شیفت افزایش یافته است.

**گمرك جلفا

با توجه به افزایش مسافران ورودی و خروجی از مبادی مسافری گمركات جلفا (نوردوز و پل چوبی) همه كاركنان امور مسافری در ایام تعطیلات سال نو به‌صورت شیفتی و شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به مسافران خواهند بود.

'ناصر نوروزی' مدیركل گمرك جلفا با اعلام این مطلب اظهارداشت: در واحد تجاری نیز كاركنان كشیك به‌منظور ارائه خدمات مشغول به فعالیت بوده و در صورتی كه در مدت تعطیلات نوروزی مراجعه‌كننده‌ای وجود داشته باشد, همكاران این اداره كل در محل خدمت خود حاضر شده و تشریفات گمركی را انجام خواهند داد.

**گمرك كرمانشاه

'محسن مصطفایی' مدیركل گمركات استان كرمانشاه, با اشاره به اهم برنامه‌‌ها و اقدامات گمركات این استان در ایام تعطیلات نوروز گفت: به‌منظور رفاه حال مسافرانی كه قصد خروج از كشور را دارند, رویه خروج موقت اتومبیل‌ها در خارج از ساعات اداری صورت می‌گیرد.

وی افزود: آمادگی كاركنان گمرك فرودگاه كرمانشاه برای ارائه خدمات به مسافران ورودی و خروجی و برقراری كشیك در رویه صادرات و خروج موقت در این ایام از دیگر برنامه‌های گمركات این استان به‌منظور رفاه حال صادركنندگان و مراجعه‌كنندگان است.

**گمركات استان گلستان

گمركات استان گلستان به‌ویژه گمرك مرزی اینچه‌برون در ایام تعطیلات سال نو با افزایش ساعت كاری, آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی است.

شهریار شهریاری, مدیركل گمركات استان گلستان با اعلام این خبر گفت: گمرك اینچه‌برون در ایام تعطیلات سال نو با افزایش ساعت كاری از ساعت 9 تا 18 امور مربوط به تشریفات گمركی مسافران را در كوتاه‌ترین زمان انجام خواهد داد.

**گمرك بازرگان

'صادق نامدار' مدیركل گمرك بازرگان گفت: پیش‌بینی ما این است كه درایام تعطیلات 200 هزار مسافر از طریق گمرك بازرگان تردد كنند و برای همین منظور با سازمان‌های همكار ازجمله مرزبانی, گذرنامه, پایانه‌ها و... جلسه هماهنگی برگزار كردیم و آنها نیز پذیرفتند كه نسبت به افزایش كاركنان و شیفت كاری خود متناسب با خدمات گمركی اقدام كنند.

مدیركل گمرك بازرگان افزود: علاوه براین, با انجام ملاقات مرزی با مدیركل گمرك گوربلاغ (گمرك مقابل بازرگان در خاك تركیه) آنها نیز مكلف شدند كه از تاریخ 25 اسفندماه لغایت 17 فروردین‌ماه سال 1390 با افزایش تعداد كاركنان گمرك به‌طور ویژه به مسافران نوروزی خدمات ارائه كنند.

**گمركات مشهد و دوغارون

'مسعود عاطفی' گفت: كاركنان گمرك فرودگاه مشهد با افزایش فعالیت‌های خود در تعطیلات سال نو تلاش خواهند كرد تا بهترین خدمات را به مسافران نوروزی و ویژه زائران ایرانی و خارجی حضرت ثامن‌الحجج امام رضا(ع) ارائه كنند.

مدیركل گمرك مشهد همچنین اظهارداشت: كاركنان گمرك مرزی دوغاورن نیز در تعطیلات سال نو به صورت ویژه در خدمت مسافران و تجار به‌خصوص صادركنندگان كالا خواهند بود.

**گمرك قشم

'محمدرضا قادر' مدیركل گمرك قشم گفت: در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران و گردشگران جزیره قشم, واحد صدور برگ سبز كالای مسافر در اسكله لافت این جزیره فعال بوده و تشریفات گمركی مسافران خروجی از جزیره كه با خودروهای شخصی و عمومی نظیر اتوبوس تردد می‌كنند, در این اسكله انجام خواهد شد.

مدیركل گمرك قشم افزود: در همین راستان اسكله ذاكری از 6 تا 23 و گمرك فرودگاه با افزایش تعداد پروازها آماده ارائه خدمات به مسافران است.

**گمركات بندرلنگه

'حمیدرضا محمدی' مدیركل گمرك بندرلنگه گفت: در بخش مسافری كاركنان گمركات بندرلنگه, آفتاب و چارك در سه شیفت كاری از 8 تا 24 به مسافران نوروزی تسهیلات ارائه می‌دهند.

وی افزود: از 25 اسفندماه سال‌جاری تا 15 فروردین‌ماه گمرك بندرلنگه و دفاتر تابعه نسبت به ارائه خدمات برای انتقال خودرو به جزیره كیش آماده ارائه خدمات هستند.

مدیركل گمرك بندرلنگه تأكید كرد: در راستای طرح هدفمندی یارانه‌ها هیچ‌گونه وجهی برای انتقال خودرو از مردم دریافت نمی‌شود.

محمدی اظهارداشت: به‌منظور تخلیه و بارگیری سكوها و شناورهای نفتی شركت نفت فلات قاره نیز گمركات این استان در ایام تعطیلات سال نو خدمات ارائه می‌كنند.

وی اضافه كرد: شناورها, بارج‌ها و یدك‌كش‌ها برای صادرات و كابوتاژ مواد معدنی به جزایر در این ایام از خدمات گمركی بهره‌مند خواهد شد.

محمدی گفت: گمرك شیو در شهرستان پارسیان نیز براساس درخواست فرمانداری, كماكان به ارائه خدمات برای كالاهای وارداتی اقدام می‌كند.... /تحلیل ایرنا 

 

گمرك جلفا


ویدیو مرتبط :
برنامه های ستاد نوروزی برای مسافران نوروزی در اصفهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: مسافران نوروزی در خرم آباد


خرم آباد در ایام عید پذیرای مسافران نوروزی است.

خبرگزاری مهر: خرم آباد در ایام عید پذیرای مسافران نوروزی است.