اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تسهیلات رفاهی برای انتخاب رشته کنکوریها توزیع شد/ معرفی رشته های با شانس قبولی بالا



نرم افزار راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی,تسهیلات رفاهی برای انتخاب رشته کنکوریها,معرفی رشته های کنکور

تسهیلات رفاهی برای انتخاب رشته کنکوریها توزیع شد/ معرفی رشته های با شانس قبولی بالا

مشاور عالی سازمان سنجش از توزیع تسهیلات رفاهی انتخاب رشته خبرداد و گفت: سازمان سنجش آموزش کشور برای انتخاب رشته‌های تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۲ تسهیلاتی را فراهم کرده است که این تسهیلات از امروز 7 مردادماه منتشر می‌شود.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با مهر در باره فراهم شده تسهیلات رفاهی انتخاب رشته توسط سازمان سنجش گفت: سازمان سنجش آموزش کشور برای انتخاب رشته‌های تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری سال 92 تسهیلاتی را فراهم کرده است که به داوطلبان توصیه می شود قبل از انتخاب کد رشته محل های تحصیلی خود از این امکانات فراهم شده استفاده کنند.

ویژه نامه انتخاب رشته
وی ادامه داد: این امکانات عبارتند از ویژه نامه انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 92 با تمرکز بر نیاز داوطلبان، والدین، مشاوران مدارس تهیه شده و حاوی اطلاعات مفید در مورد فرایند انتخاب رشته خواهد بود این ویژه نامه امروز دوشنبه 7 مرداد 92 همزمان با نشریه پیک سنجش منتشر و توزیع شده است.

کتاب انتخاب رشته انتخاب آینده
مشاور سازمان سنجش به کتاب "انتخاب رشته انتخاب آینده " اشاره کرد و گفت: این کتاب به منظور کمک بیشتر به داوطلبان آزمون سراسری سال 92 ، ویرایش پنجم کتاب انتخاب رشته انتخاب آینده از امروز دوشنبه 7 مرداد 92 منتشر شده است.

وی ادامه داد: این کتاب دربردارنده اطلاعات مناسب درمورد انتخاب رشته و مسایل مرتبط با آن است در ویرایش جدید، کتاب به پنج فصل کاهش یافته و نکات مورد نیاز داوطلبان در آن مشخص تر مطرح شده است علاقمندان برای خرید کتاب می توانند از امروز دوشنبه 7 مرداد 92 به مرکز و یا مراکز مشخص شده در اطلاعیه سازمان که هم اکنون بر روی سایت سازمان قرار دارد مراجعه و نسبت به خرید آن مراجعه کنند.

نرم افزار راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی
توکلی به "نرم افزار راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی " اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه داوطلبان باید رشته‌های دانشگاهی خود را براساس علایق، توانمندی‌ها،‌ شرایط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ویژگی‌های اخلاقی انتخاب کنند،  نرم افزار راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی با استفاده از اطلاعات علمی داوطلبان آزمون سراسری سال 92 و اطلاعات کد رشته محل‌های سال 1391 داوطلبان مشابه و با رعایت تمامی شرایط ظوابط رشته‌هایی که شانس قبولی در آن بیشتر است به داوطلب معرفی می کند.

امکان استفاده از نرم‌افزار فقط توسط داوطلبان مجازبه انتخاب رشته
وی با بیان اینکه داوطلبانی که در کنکور 92 مجاز به انتخاب رشته نشده و یا در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی ثبت نام کرده‌اند امکان استفاده از این نرم افزار را ندارند، اظهارکرد: کد رشته محل‌های موجود در نرم افزار راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی بر اساس کد رشته محل‌های آزمون 91 است، بنابراین ممکن است در آزمون 92 رشته محلی اضافه، حذف و یا اصلاح شده باشد.

توکلی با تاکید بر اینکه استفاده از نرم افزار انتخاب رشته‌های تحصیل کاملا اختیاری است، خاطرنشان کرد: اطلاعات نرم افزار برای راهنمایی بیشتر و معرفی رشته‌هایی که شانس قبولی داوطلب در آن بیشتر است. بنابراین تنها سند انتخاب رشته محل تحصیلی فقط دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور 92 گروه آزمایشی مربوطه است.

وی افزود: بنابراین هر داوطلب ضروت دارد پس از دریافت دفترچه از سایت سازمان یا از باجه پستی توزیع کننده دفترچه مذکور باید نسبت به مطالعه دقیق دفترچه و اطلاعیه های مرتبط با انتخاب رشته را که از طریق سازمان سنجش منتشر می شود مطالعه و براساس آنها انتخاب رشته کند.

تهیه کارت اعتباری به ازای هر گروه آزمایشی
وی افزود: اگر داوطلبی در بیش از یک گروه آزمایشی مجاز به انتخاب رشته شده باشد باید به ازای هر گروه آزمایشی که تمایل به استفاده از نرم افزار راهنمای انتخاب رشته آن گروه آزمایشی را دارد باید کارت اعتباری خریداری کند.

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه نرم افزار راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی به ازای هر گروه آزمایشی حداکثر 250 کد رشته محل را پیشنهاد می‌کند، اظهار کرد: بنابراین داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی شرکت کرده و در هر سه گروه مجاز به انتخاب رشته شده باشد از بین کد رشته‌ محل‌های پیشنهادی ممکن است با توجه به سه گروه بودن تا 750 کد رشته محل به آنان پیشنهاد داده ‌شود که آنان باید پس از بررسی و براساس اولویت علاقه حداکثر 150 کد رشته محل را انتخاب کنند.

هزینه خرید کارت اعتباری 10 هزار تومان
وی با اشاره به هزینه خرید کارت اعتباری 10 هزار تومانی برای استفاده از نرم افزار راهنمای انتخاب رشته، اظهارکرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته باید به ازای هر گروه آزمایشی یک کارت اعتباری تهیه کنند.

توکلی افزود: هر داوطلب ضرورت دارد کد رشته محل های انتخابی را به ترتیب اولویت علاقه ابتدا در فرم پیش نویس درج و بعد از اطمینان از کد رشته محل های انتخابی در مهلت تعیین شده ( 17 الی 22 مرداد ) به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت کد رشته محل‌های انتخابی به ترتیب  اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته الکترونیکی اقدام کند./مهر


ویدیو مرتبط :
انتخاب رشته کنکور 94 (ملاک انتخاب رشته)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتخاب رشته مجازی در 3 گروه فعال شد/ ارائه شانس قبولی داوطلب



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 


انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری سال 1391 در گروه های علوم انسانی، علوم تجربی و علوم ریاضی و فنی فعال شد و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند با خرید کارت اینترنتی به این نرم افزار دسترسی پیدا کرده و از امکانات آن استفاده کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام سازمان سنجش، داوطلبان گروه های آزمایشی زبان و هنر می توانند برای دریافت راهنمای انتخاب رشته و امکان انتخاب رشته مجازی آزمون سال 91 از ساعت 14 روز شنبه به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.
همچنین داوطلبان می توانند برای خرید کارت موردنظر خود پس از ورود به سایت سازمان سنجش، گزینه خرید اینترنتی را انتخاب کرده و تعداد کارت مورد نظر خود را وارد کنند.
حداکثر تعداد کارت قابل خرید در هر مرحله، 5 عدد کارت است و در هر مرحله از خرید، داوطلب فقط می تواند یک نوع کارت انتخاب و خریداری کنند. کارت انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری سال 91 به مبلغ 100 هزار ریال است.
نرم افزار راهنمای انتخاب رشته مجازی بر اساس اطلاعات آزمون سراسری سال 1390 طراحی و پیاده سازی شده است.
این نرم افزار می تواند وضعیت داوطلب آزمون سال 1391 را با داوطلب مشابه در سال 1390 مقایسه و شانس قبولی را به وی ارائه دهد.
همچنین امکان جستجوهای مختلف در نرم افزار تعبیه شده که به داوطلبان کمک می کند تصویری از وضعیت پذیرش در رشته های مختلف به دست آورند.
به گزارش مهر، انتخاب رشته داوطلبان مجاز کنکور سراسری سال 91 از 17 تا 23 مرداد انجام می گیرد..../مهر