اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تسهیلات برای خرید هواپیمای شخصی


دبیر کمیته هوانوردی عمومی ستاد توسعه علوم و فناوری های هوا و هوانوردی با اشاره به توسعه هوانوردی عمومی، گفت: ما قصد داریم در معاونت علمی به خریداران هواپیماهای شخصی تسهیلاتی ارائه کنیم.

خبرگزاری مهر: دبیر کمیته هوانوردی عمومی ستاد توسعه علوم و فناوری های هوا و هوانوردی با اشاره به توسعه هوانوردی عمومی، گفت: ما قصد داریم در معاونت علمی به خریداران هواپیماهای شخصی تسهیلاتی ارائه کنیم.

خریداران هواپیماهای شخصی ایرانی تسهیلات می‌گیرند

یعقوب انتصاری گفت: کلا هدف از توسعه هوانوردی عمومی هواپیمای فوق سبک اسپرت، خیلی سبک و سبک هستند  که جز هواپیمای ۲، ۴ و ۶ نفره به شمار می روند.

وی افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای  شرکت های دانش بنیان و شرکت هایی که تولیدی هستند، امکانات و تسهیلات قابل توجهی اختصاص داده است تا در داخل کشور توسط همین شرکت ها به تولید برسند.

انتصاری با اشاره به تسهیلات معاونت علمی برای توسعه هواپیماهای شخصی ادامه داد: هر کسی بخواهد این نوع هواپیماها را خریداری کند، به دلیل اینکه خواستار محصولات داخلی هستند می توانند تسهیلات با کارمزد ۸ تا ۹ درصد و بازپرداخت ۳ ساله دریافت کنند.

دبیر کمیته هوانوردی عمومی ستاد توسعه علوم و فناوری های هوا و هوانوردی گفت: خریداران این نوع هواپیماها می توانند شخصی،  مدارس، مراکز آموزش خلبانی و... باشند.

به گفته وی، در واقع، به افراد یا ارگان هایی که می خواهند محصولات دانش بنیان داخلی در صنعت هوایی و هوانوردی را خریداری کنند تسهیلات ارائه می کنیم.

انتصاری با بیان اینکه این تسهیلات می تواند یک جنبه رقابتی پیدا کند زیرا کارمزد و لیزینگ پایینی دارند، اظهار داشت: با توجه به اینکه هواپیماهای جمهوری اسلامی ایران و خطوط هوایی در حال خرید هواپیما هستند و می توانند هواپیماهایی را جایگزین فرسوده ها کنند، نیاز است که خریداران مورد حمایت قرار گیرند.

وی افزود: با توجه به اینکه تعداد هواپیماهای شخصی قرار است چندین برابر شود و این هواپیماهای جدید نیاز به خلبان و خدمه دارند و از سوی دیگر باید تعمیر و نگهداری شوند نیاز است که در این راستا حمایت هایی صورت گیرد.

انتصاری با بیان اینکه بنابراین تا سال های اینده تحول بزرگی در این زمینه رخ خواهد داد، گفت: خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه تا  سالهای آینده این هواپیما عمر زیادی می کنند و خلبانان هم سنشان بالا می رود، بنابراین  نتیجه می گیریم که کشور به تعداد زیادی خلبان نیاز دارد.

به گفته وی، در این صورت تا ۳ الی ۴ سال آینده، تعداد خلبانان آموزش دیده، هواپیما، مدارس آموزش خلبانی زیاد می شود.


ویدیو مرتبط :
بانک ها خرید تسهیلات خرید خودرو را از سر گرفتند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هواپیمای شخصی پادشاه عربستان / عکس