اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تست خودرو بدون راننده فورد +عکس


برای هر چه واقعی‌تر شدن شهرک Mcity، جاده‌هایی با جنس مختلف در آن ساخته شده‌اند.

مجله دیجی کالا - امیرحسین میرزایی: در تیر ماه امسال، دانشگاه میشیگان اقدام به ساخت شهرکی برای آزمایش خودروهای هوشمند و بدون راننده کرد. شرکت خودروسازی «فورد» اولین شرکتی است که خودروی‌اش را برای آزمایش به این شهرک برده است.

خودرو بدون راننده فورد در شهری ساختگی

شهرک Mcity که در تیر ماه سال جاری افتتاح شد، چند لاین مختلف با طول‌های 2، 3 و 4 مایل دارد. این راه‌ها هم‌چنین درست مثل یک شهر واقعی، تقاطع‌های مختلف و هشدارها و علامت‌های ترافیکی دارند.

‌‌‌‌‌‌خودرو بدون راننده فورد در شهری ساختگی
شهرک Mcity قبل از ساخت.

شرکت فورد گفته است که تا پنج سال آینده، خودروی بدون راننده و هوشمندش را عرضه خواهد کرد. خودروی فورد از دوربین‌ها، رادار و نرم‌افزاری برای بررسی نقشه‌ی اطراف به‌صورت سه‌بعدی استفاده می‌کند؛ در نتیجه می‌تواند محیط پیرامون‌اش را تشخیص دهد.

«رایان یوستیس»، از دانشگاه میشیگان درباره‌ی شهر ساختگی‌شان گفته است: "هر مایل که در اینجا رانندگی می‌شود، برابر با 10، 100 یا 1000 مایل رانندگی روی جاده است.”

برای هر چه واقعی‌تر شدن شهرک Mcity، جاده‌هایی با جنس مختلف در آن ساخته شده‌اند. لاین‌هایی برای عبور دوچرخه هم در این شهرک وجود دارند.

خودرو بدون راننده فورد در شهری ساختگی

خودروی بدون راننده‌ی فورد Fusion Hybrid Autonomous Research Vehicle نام دارد و در پروژه‌ای به اسم Smart Mobility Plan در این شرکت ساخته می‌شود.


ویدیو مرتبط :
تست خودرو بدون راننده فورد در میشیگان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

این خودرو ذهن راننده را می خواند +عکس



اخبار گوناگون - این خودرو ذهن راننده را می خواند +عکس

«Neuron» طرحی از «یان کتل» است که می تواند ذهن راننده را خوانده یا از آن رانندگی یاد بگیرد. داخل این خودرو مملو از حسگرهای مختلف است که می تواند راننده را آنالیز کند و پس از مدتی تمام تصمیم های شما را جلوتر می داند و انجام می دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در گذشته فکر می کردند که با رسیدن قرن بیست و یکم انسان ها با خودروی خود پرواز می کنند و خیابان ها به آسمان ها می روند اما حالا همه خودروها به خیابان چسبیده اند و ما در قرن حاضر خودروهایی برای آیندگان ترسیم می کنیم که می توانند ذهن خوانی کنند.

بسیاری از دستگاه های پیشرفته ساخته شده اند که می توانند رشته های عصبی مغز را آنالیز کرده و فکر شما را حدس بزنند حالا فرض کنید این امکانات به خودروی شما منتقل شود، نتیجه آن حتما خودرویی مانند «Neuron» می شود.

«Neuron» طرحی از «یان کتل» است که می تواند زهن راننده را خوانده یا از آن رانندگی یاد بگیرد.  داخل این خودرو مملو از حسگرهای مختلف است که می تواند راننده را آنالیز کند و پس از مدتی تمام تصمیم های شما را جلوتر می داند و انجام می دهد.

این خودرو فرمان و پدال ندارد و همه چیز با تفکر کنترل می شود. طرح این خودرو از لحاظ ظاهری نیز بسیار عجیب است و نگاه کردن به آن باعث تعجب می شود. به نظر شما بشر روزی قادر به ساخت این خودرو خواهد شد ؟

 

اخبار,اخبار گوناگون ,خودروهای جدید

 

اخبار,اخبار گوناگون ,خودروهای جدید

 

اخبار,اخبار گوناگون ,خودروهای جدید

 

اخبار,اخبار گوناگون ,خودروهای جدید

 اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران