اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تست تشعشعات آنتن‌ موبایل روی زنان باردار


مشاور مدیر عامل همراه اول گفت: برای اعتماد بخشی به عموم مردم، میزان تششعات سایت‌های BTS را بصورت آزمایشی در میادین شهر تهران و مشهد مورد آزمایش قرار داده‌ایم.

خبرگزاری تسنیم: مشاور مدیر عامل همراه اول گفت: برای اعتماد بخشی به عموم مردم، میزان تششعات سایت‌های BTS را بصورت آزمایشی در میادین شهر تهران و مشهد مورد آزمایش قرار داده‌ایم.

نشست بررسی علمی امواج الکترو مغناطیسی در مشهد برگزار شد و در آن جلسه سید موسوی مشاور مدیر عامل همراه اول با تأکید بر اینکه آنتن‌های تلفن همراه سازگار با محیط زیست بوده و برای انسان خطری در پی ندارد، اظهار کرد: جهت اعتماد بخشی به عموم مردم، میزان تششعات سایت‌های BTS را بصورت آزمایشی در میادین شهر تهران و مشهد موردآزمایش قرار داده‌ایم تا مردم از نزدیک شاهد نتایج آن بوده و توان امواج را با استاندارهای جهانی مقایسه کنند.

وی خاطر نشان کرد: تمام سیستم‌های مخابراتی به ویژه آنتن‌های موبایل برای ورود به بازار مورد تست و آزمایش قرار می‌گیرند و پس از آن مجوز ورود را اخذ می‌کنند.

او ادامه داد: آنتن‌های BTS به خاطر توان اندکی که دارند با محیط زیست سازگارند و لذا مسئولان این موضوع را باید بصورت واضح برای مردم تشریح کنند تا اعتماد آنان در این خصوص جلب شود.
موسوی با اشاره به این مطلب که قضاوت مردم است که می‌تواند میزان همکاری را افزایش دهد افزود: توسعه شبکه‌های همراه با کمک مردم بهتر و سریعتر انجام می‌گیرد.

وی عنوان کرد: اهالی دانش، مسئولان شهرها و شورای شهر، شهرداری‌ها، قضات و خبرنگاران حوزه IT, ICT باید اطلاعات خود را در این خصوص افزایش داده و با مردم با اطمینان سخن بگویند.

وی با اشاره به آزمایش انجام شده در دانشگاه تهران با حضور 450 بانوی باردار در طی مدت نه ماه، تصریح کرد: در این آزمایش که افراد ذکر شده بصورت طبیعی در معرض تششعات قرار گرفته بودند، هیچگونه پرتوی زیان‌آوری یا اثرات ناشی از آن در نمونه‌ها مشاهده نشده است.

سید موسوی در پایان سخنانش تاکید کرد: آنچه آزمایش مزبور را در معرض آسیب قرار داده بود، استرس و مشاجرات خانوادگی و نگرانی‌های دیگر بوده است.

او گفت: در محیط زندگی ما روزانه ده‌ها وسیله که امواج الکترومغناطیسی ساطع می‌کنند وجود دارد که آنها نیز مجوز‌های لازم را براساس استانداردهای جهانی اخذ می‌کنند و لذا جای نگرانی برای هیچ یک از شهروندان وجود ندارد.


ویدیو مرتبط :
تشعشعات امواج موبایل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مضرات استفاده از موبایل برای زنان باردار




مضرات استفاده از موبایل برای زنان 

باردار

 

پزشكان توصیه كرده‌اند كه زنان باردار روزانه بیشتر از ‪ ۸‬ساعت در معرض امواج الكترومغناطیس كه در رایانه، تلفن همراه، دستگاه‌های مایكروویو و به میزان بسیار كم در تلویزیون وجود دارد، قرار نگیرند.

یک متخصص بابیان‌این مطلب گفت: این امواج ممكن است بر روی رشد جنین تاثیر گذار باشد.

 

متخصص زنان و زایمان،افزود: حتی تحقیقات نشان داده امواجی كه در رایانه وجود دارد می‌تواند بر كیفیت اسپرم مردان نیز تاثیر بگذارد و باعث عقیم شدن آنها شود.

 

استفاده از رایانه این روزها یكی از الزامات زندگی شده است، استفاده از این دستگاه نه فقط در محیطهای كاری بلكه در خانه‌ها هم به شدت افزایش پیدا كرده است.

 

رایانه با تمام كارگشایی كه برای بشر داشته ضررهایی را هم به جسم او وارد می‌كند.

 

كارشناسان بهداشت حرفه‌ای و ارگونومی معتقدند كار با رایانه عوارضی به همراه دارد، از جمله مهم‌ترین آنها، می‌توان به مشكلات بینایی برای كاربر، عوارض مفصلی و عضلانی، استرس و تنفس گازهای مضر متصاعد شده از رایانه اشاره كرد.

 

منبع:forum.boog.in