اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تزریق ۱.۷ میلیون سكه به بازار از سوی بانك مركزی



 

 

تزریق ۱.۷ میلیون سكه به بازار از سوی بانك مركزی

 

دبیر كل بانك مركزی از تزریق ۱.۷ میلیون سكه از سوی این بانك از ابتدای سال جاری به بازار خبر داد.

 با بیان این كه محدودیتی در ارائه سكه وجود ندارد، گفت: به هر میزان كه مردم تقاضا داشته باشند، سكه در اختیار بانك ملی قرار می گیرد تا به شعب تقسیم شود.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاكنون ۱.۷ میلیون سكه به بازار تزریق شده تا پاسخگوی نیازهای مردم باشد.

احمدی تاكید كرد: بانك مركزی مشكلی در عرضه سكه به هر میزان ندارد به اندازه كافی سكه موجود است و به اندازه كافی هم برای عرضه در اختیار بانك ملی قرار می گیرد.

در چند هفته گذشته و همزمان با افزایش قیمت سكه تقاضا برای آن افزایش یافت و به همین دلیل قیمت سكه در بازار به صورت كاذب بالا رفت. با افزایش قیمت در بازار تقاضا برای سكه هایی كه در بانك ملی با قیمت مصوب عرضه می شوند، افزایش یافت و با این كه این سكه ها به طور محدود و تعداد پنج عدد در اختیار مردم قرار می گیرد، اما در بسیاری از موارد متقاضیان واقعی و مردم عادی نمی توانند سكه مورد نیاز خود را تامین كنند.

در همین باره حسین دشتی ـ سخنگوی بانك ملی ایران ـ گفته بود: بانك ملی تابع ضوابط بانك مركزی است و به هر میزان كه سكه در اختیار بانك ملی قرار بگیرد آن را عرضه خواهد كرد. همكاران ما در بخش بازرسی و نظارت به دقت در امر توزیع سكه نظارت می كنند و مطرح شدن بحث دلالی توسط كارمندان بانك بی انصافی است. بانك ملی محدودیتی در عرضه پنج سكه در روز برای عموم مردم ندارد و اگر در شعبه ای به هر شخصی سكه نرسید از همان جا با شماره تلفن ۶۴۱۴ بانك ملی تماس بگیرد و موضوع را اطلاع دهد..../تحلیل:ایسنا


ویدیو مرتبط :
ثامن الحجج مورد تایید بانك مركزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سكه در بازار ارزان‌تر از بانك مركزی!


هر قطعه سكه طلای طرح جدید در معاملات روز جاری بازار آزاد تهران با 40 هزار ریال كاهش قیمت نسبت به روز گذشته ، 5 میلیون و 890 هزار ریال معامله شد.

بانك مركزی جمهوری اسلامی روز یكشنبه در حالی سكه تمام بهار آزادی را در شعب بانك ملی با نرخ پنج میلیون و 896 هزار و 800 ریال عرضه كرد كه همزمان در بازار غیررسمی سكه كمتر از این قیمت به فروش رسید.

به گزارش جام جم آنلاین نرخ سكه تمام بهار آزادی توسط بانك مركزی امروز پنج میلیون و 896 هزار و 800 ریال اعلام شد این رقم در بازار غیر رسمی پنج میلیون و 890 هزار ریال است.

برهمین اساس نرخ سكه تمام بهار بانكی شش هزار و 800 ریال از بازار غیر رسمی بیشتر است.

همچنین هر قطعه سكه طلای طرح جدید در معاملات روز جاری بازار آزاد تهران با 40 هزار ریال كاهش قیمت نسبت به روز گذشته ، 5 میلیون و 890 هزار ریال معامله شد.

هرقطعه سكه طلای طرح قدیم بهار آزادی نیز با 20 هزار ریال افت قیمت نسبت به روز مذكور با نرخ شش میلیون و 50 هزار ریال مورد معامله قرار گرفت.

هر قطعه سكه طلای نیم بهار آزادی نیز در این معاملات با 20 هزار ریال كاهش قیمت نسبت به روز مورد بررسی به بهای 2 میلیون و 830 هزار ریال و هر قطعه سكه ربع بهار نیز با 10 هزار ریال افت قیمت به نرخ یك میلیون و 470 هزار ریال در بازار به فروش رفت.

سكه طلای یك گرمی روز جاری در بازار آزاد تهران نیز همانند روز مذكور به نرخ 770 هزار ریال به خریداران عرضه شد.
بانك مركزی در روز جاری نرخ سكه كامل طرح جدید را با 10هزار و 400 ریال افت نسبت به روز گذشته پنج میلیون و 896 هزار و 800 ریال اعلام كرد.

همچنین نرخ نیم سكه بهار آزادی بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته دو میلیون و 818 هزار و 400ریال عرضه شد.
نرخ ربع سكه بهار آزادی نیز با پنج هزار و 200 ریال افت نسبت به روز شنبه یك میلیون و 456 هزار ریال و سكه یك گرمی هم بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته 754 هزار ریال در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

در معاملات روز جاری بازار آزاد ارز تهران نیز ، هر دلار آمریكا با 180 ریال افت قیمت نسبت به روز گذشته، 13هزار و 50 ریال معامله شد.

در این معاملات هر یورو (واحد پول اروپا) نیز با 100 ریال كاهش قیمت نسبت به روز یادشده، 18 هزار و 200 ریال عرضه شد.

هر پوند انگلیس نیز در این معاملات بدون تغییر قیمت نسبت به زمان مورد بررسی 21 هزار و 450 ریال به فروش رسید.

همچنین تا زمان ارایه این گزارش، نرخ هر اونس طلا روز جاری در بازارهای جهانی بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته یك هزار و 754 دلار اعلام شد.

بانك مركزی همچنین روز یكشنبه نرخ مرجع هر دلار آمریكا را 10 هزار و 805 ریال، نرخ مرجع هر پوند را 17 هزار و 321 ریال و نرخ مرجع هر یورو را 14 هزار و 906 ریال تعیین كرد كه این ارقام نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است.

نرخ ارز مسافرتی نیز همانند روز گذشته 11 هزار و 872 ریال بود.

منبع: عصرایران