اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تزریق گاز به سانتریفیوژ IR5 نقض تعهدات است ؟



اخبار,اخبارسیاسی,سازمان انرژی اتمی

 اخبار سیاسی  - کمالوندی:
تزریق گاز به سانتریفیوژ IR5 نقض تعهدات نیست

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ضمن حضور در غرفه خبرگزاری فارس در نمایشگاه مطبوعات در مصاحبه ب فارس ادعای یک اندیشکده آمریکایی مبنی بر نقض توافق ژنو را رد کرد و گفت: ایران هیچ تعهدی برای توقف فعالیت‌های تحقیق و توسعه خود نداده است.

به گزارش فارس از نمایشگاه مطبوعات، بهروز کمالوندی سخگنوی سازمان انرژی اتمی در گفتگو با خبرنگار فارس ادعای مطرح شده از سوی یک اندیشکده آمریکایی مبنی نقض توافق ژنو از سوی ایران را رد کرد و گفت: ایران هیچ تعهدی برای متوقف کردن فعالیتهای تحقیق و توسعه خود نداده است.

وی در مورد این ادعا که تزریق گاز به دستگاه سانتریفیوژ IR5 نقض توافق بوده گفت: ایران با این کار نه تعهدات پادمانی و نه برنامه مشترک اقدام را که سال گذشته در ژنو به دست آمد را نقض نکرده است چرا که ایران می‌تواند نه فقط در یک دستگاه بلکه در یک آبشار هم به کرات گاز تزریق کرده و فعالیت تحقیق و توسعه را ادامه دهد.

کمالوندی همچنین درباره روند مذاکرات با آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: آژانس سال گذشته نامه‌ای به ایران ارسال کرده و تاریخ جدیدی را برای برگزاری نشست بین ایران و آژانس پیشنهاد داده است که ایران در حال بررسی این تاریخ است ولی هنوز هیچ تاریخی مورد توافق قرار نگرفته است.
 
 اخبار سیاسی  - فارس


ویدیو مرتبط :
دستگاه تزریق گاز آرگون،دستگاه تزریق گاز،كارن ماشین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اوباما: نقض تعهدات بین‌المللی از قبیل مقررات موشکی از سوی ایران عواقبی خواهد داشت



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

باراک اوباما که در کاخ سفید میزبان «پارک گئون های» رئیس‌جمهور کره جنوبی است، در یک کنفرانس خبری مشترک با وی شرکت کرد.

روسای جمهور آمریکا و کره جنوبی در کنفرانس خبری مشترک در کاخ سفید به سوالات در زمینه کره شمالی، ایران و سوریه و دیگر موضوعات پاسخ دادند.

اوباما در ابتدای این کنفرانس خبری حضور رئیس‌جمهور کره جنوبی به کاخ سفید را گرامی داشت و بر همکاریهای خوب این دو کشور طی 60 ساله گذشته تاکید کرد.

اوباما همچنین تاکید کرد که کره جنوبی نقش مهمی در سیاست آمریکا در آسیا اقیانوسیه دارد.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین با اشاره به تهدیدات کره شمالی گفت که تهدیدات پیونگ یانگ با پاسخ متحد آمریکا  کره جنوبی مواجه میشود.

اوباما بر لزوم حل موضوع برنامه هسته ای کره جنوبی تاکید کرد که همانطور که آمریکا در قبال ایران و کوبا نشان داد آماده گفتگو و مذاکره برای حل تنشها است اما واشنگتن و سئول برنامه هسته‌ای نظامی کره شمالی نیست.

رئیس‌جمهور کره جنوبی همچنین با تاکید بر روابط خوب و همکاریهای این کشور و آمریکا، بر لزوم ادامه همکاریها بین سئول و واشنگتن تاکید کرد.

«پارک گئون های» همچنین بر لزوم ازسرگیری مذاکرات شش جانبه خلع سلاح شبه جزیره کره تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به باراک اوباما بابت نهایی شدن توافقنامه تجارت آزاد آمریکا با 11 کشور آسیا و اقیانوسیه تبریک گفت.

خبرنگاری از اوباما درباره مناظره اول دموکراتها و همچنین درگیریهای اخیر فلسطین و اسرائیلی‌ها پرسید.

رئیس‌جمهور آمریکا درباره مناظره دموکرات‌ها گفت که آنچه که برای من جالب بود آن بود که علی رغم تفاوتها بین نامزدها آنها همه آنها افراد با قابلیت خوب و معتقد به آینده آمریکا هستند اما این مردم آمریکا هستند که باید انتخاب خود را داشته باشند.

اوباما همچنین گفت مه به شدت نگران وضعیت کنونی و خشونتها در اسرائیل هستیم. ما به شدت خشونت علیه غیرنظامیان را به شدت را محکوم میکنیم. اسرائیل حق دارد که از شهروندان خودش در برابر حملات چاقو و خشونتها دفاع کند.

وی البته گفت که ما از نتانیاهو و محمود عباس میخواهیم که از ادبیاتی که سبب تشدید درگیریها شود، بپرهیزند چرا که این خشونتها به چیزی بیش از تشدید درگیریها و نا امنی بیشتر منجر نخواهد شد.

اوباما همچنین گفت که همگان موضع من را می‌دانند که از نظر من به مرور زمان راه حل پایان منازعه و درگیری راه حل دو دولت است.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین با تاکید بر مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت در صورت جدیت کره شمالی برای مذاکره و کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای نظامی، آمریکا آماده برقراری چنین گفتگوها است و ما این موضوع را در مذاکرات ایران نشان دادیم.

رئیس‌جمهور کره جنوبی درباره این سوال که آیا مذاکرات هسته‌ای ایران می‌تواند در قبال کره شمالی تکرار شود، گفت که ما شاهد بودیم که رهبری آمریکا و جامعه بین‌المللی سبب تحقق مذاکرات هسته‌ای شد البته تفاوت بین ایران و کره شمالی این است که باید شاهد میل واقعی کره شمالی برای کنار گذاشتن سلاحهای هسته‌ای باشیم.

اوباما درباره آزمایش موشکی ایران و تبعات این اقدام از قبیل احتمال تحریمهای تازه پرسید و همچنین درباره مواضع ایران در سوریه سوال کرد.

اوباما گفت ایران اغلب برخی از مقررات موشکی را نقض کرده است و تحریمهای ایران در ارتباط با برنامه موشکی آن تغییری نیافته است. توافق هسته ای تفاوتها و اختلافات ما را در موضوعات دیگری حل نکرده است و ما به آنها خواهیم گفت که رفتار بد آنها در منطقه و جهان نتایج و عواقبی در پی خواهد داشت.

وی درباره سوریه گفت که آنها مانند روسیه در حال اقداماتی هستند که نتیجه‌ای نخواهد داشت. آنها ابتدا سلاح و پول فرستادند و سپس حزب الله را فرستادند. آنها در حال رژیمی هستند که در نظر اکثر از مردم سوریه مشروع نیست.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین افزود ما همچنان به حمایت از میانه روهای سوری برای ایجاد یک دولت انتقالی به منظور حل سیاسی بحران ادامه می‌دهیم.

باراک اوباما اعلام کرد که آمریکا و روسیه برای برقراری ارتباطات به منظور جلوگیری از درگیری و اتفاقات هوایی در سوریه به یک فهم و ایجاد کانالهایی رسیدند.

البته وی افزود که اختلافات اساسی و ابتدایی آمریکا و روسیه درباره سوریه همچنان ادامه دارد. رئیس‌جمهور آمریکا گفت مسکو از طریق بمباران قادر به ایجاد راه حل مسالمت آمیز در سوریه نخواهد بود.

 

اخبار بین الملل - فارس