اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تریبون نمازجمعه نباید در اختیار گروه خاصی باشد



اخبار,اخبار سیاسی,نمازجمعه


 اخبار سیاسی - تریبون نمازجمعه نباید در اختیار گروه خاصی باشد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه سیاسی و جناحی بودن تریبون نمازجمعه به ضرر ملت و جامعه است، گفت: تعریف و یا انتقاد از اشخاص از تریبون نمازجمعه انسجام میان نمازگزاران را از بین می برد.

محمد باقری بنابی در گفت وگو با خانه ملت، درباره اینکه باندی و جناحی بودن تریبون نمازجمعه چه تبعاتی می تواند برای جامعه داشته باشد، گفت : نمازجمعه متعلق به نظام است و با توجه به اینکه همه گروه ها وجناح های سیاسی در نمازجمعه حضور فعال دارند؛ می توان گفت که به طور طبیعی نماز جمعه یک همایش سیاسی ازسوی همه گروه ها برای حفظ انسجام نظام جمهوری اسلامی ایران است که هر هفته برگزار می شود.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نمازجمعه درجهت تثبیت ارکان نظام بوده و اقدامی سیاسی عبادی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در شهرهای مختلف کشور برگزار می شود، ازاین رو با  توجه به نقش نمازجمعه درپیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی قطعا خطبای نمازجمعه نباید سلایق سیاسی خود را در این امر دخالت دهند و تریبون نمازجمعه نباید در اختیار گروه خاصی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مواردی که درجهت حفظ منافع ملی کشور و ثبیت اعتقادات دینی است باید از تریبون نمازجمعه مطرح شود، اما اینکه خطبای نمازجمعه وارد بحث جزئیات جریانات سیاسی شوند واین تریبون در اختیار گروه خاصی قرار بگیرد به طورحتم به صلاح ملت و جامعه نیست؛ بنابراین یک خطیب نمازجمعه باید اعتدال گرایی، تقوا و عدالت را مورد توجه قرار دهد، چرا که برخی از خطبای نمازجمعه در گذشته و حال برخی از مطالبی را از این تریبون مطرح می کنند که بیشتر نشان از نگرش باندی و جناحی به این موضوع دارد.

باقری تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در مسائل مختلف سیاسی و فرهنگی بی طرف است، خطبای نمازجمعه هم باید پیرو رهبر معظم انقلاب باشند و نمازجمعه را از ورود هرگونه سلیقه سیاسی دور نگه دارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: نباید از تریبون نمازجمعه در تعریف یا انتقاد از فردی استفاده کرد و نام بردن از اشخاص خاص درنمازجمعه قطعا به ضرر جامعه است، از سوی دیگر اینگونه رفتار کردن خطبا در نمازجمعه این شائبه را ایجاد می کند که این افراد به جریان سیاسی خاصی تعلق دارند، بنابراین این رویه پراکندگی در میان نمازگزاران ایجاد می کند. 

اخبار سیاسی - خانه ملت

 


ویدیو مرتبط :
تریبون BBC در اختیار تجزیه طلبان!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرا فقط گروه خاصی باید بگوید ما حامی رهبری هستیم؟



چرا فقط گروه خاصی باید بگوید ما حامی رهبری هستیم؟/ یکبار آیت‌الله مشكینی در مورد امام (ره) حرف هایی زدند که اصلا به مذاق ایشان خوش نیامد

باید به اینها شك كرد. چرا باید گروه خاصی منتسب به رهبر باشد. چرا عده‌یی باید بگویند دیگران مخالف رهبری هستند و ما فقط موافق رهبری هستیم؟ باید این درد را درمان كرد.

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

انتخاب : حجت الاسلام والمسلمین موسوی تبریزی گفت: حذف كسانی كه به نظام اعتقاد دارند و برای نظام زحمات زیادی كشیده‌اند تنها نفعی كه دارد خوشحالی بدخواهان انقلاب است. فرقی نمی‌كند آقای هاشمی باشد یا خاتمی. كسی كه نمی‌داند جریانات چگونه پیش می‌رود یا آن جوانی كه امام را ندیده است با این اتفاقات مذموم پیش خود خواهد گفت كه نظام، كارخانه منحرف‌سازی و بی‌دین‌سازی ساخته است. پخش اتهاماتی كه مبنای حقوقی ندارد و به اثبات نرسیده است، به اصل نظام خدشه وارد می‌كند. باید اعتبار نیروهای انقلاب را حفظ كنیم نه آنكه خود با دست خود، نیروهایمان را به ذبحگاه ببریم.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ وی می افزاید: نه تنها حذف آقای هاشمی و خاتمی كار درستی نیست كه حذف افراد دیگری كه به هر نحو برای نظام كار می‌كنند هم به صلاح كشور نیست.

دبیركل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم اضافه می کند: باید مرز بین نقد و حذف را بازخوانی كنیم. باید ببینیم چه كسانی به دنبال افزایش دعواها هستند تا از این دعواها و جو خاكستری به اهداف خود برسند.

موسوی تبریزی که باع "اعتماد" گفت و گو می کرد، با ابیان این که «سیاست حذف، سیاست بدخواهان نظام است» می گوید: چرا در این كشور فقط گروه خاصی باید بگوید ما حامی رهبری هستیم؟ باید به اینها شك كرد.

وی که در اوایل انقلاب، دادستان کل انقلاب بوده، می افزاید: چرا باید گروه خاصی منتسب به رهبر باشد. چرا عده‌یی باید بگویند دیگران مخالف رهبری هستند و ما فقط موافق رهبری هستیم؟ باید این درد را درمان كرد.

انتقاد از تملق گویی ایرانیان و اشاره به ماجرای آیت الله مشکینی

موسوی تبریزی در بخش دیگری از این گفت و گو در مورد تملق می گوید: متاسفانه یك نوع تملق در رگ و پوست ایرانیان است. ایرانیان این مساله را پذیرفته بودند كه یك طرف سلطان بن سلطان باشد و طرف دیگر، خودشان. حالا البته اگر مجتهدین در آن عصر از این ادبیات استفاده می‌كردند، هم ریشه در نهادینه شدن فرهنگ تملق در ایرانیان داشته است و هم دلایلی نظیر اینكه با این كار قصد داشته‌اند با پنبه سر شاه را ببرند و كار خلق را در عصر زور و ظلم به پیش ببرند. به واقع باید دعا كرد تا مسوولان از شر تملق‌گوها نجات پیدا كنند.

وی اضافه می کند: تملق نه‌تنها برای نظام اسلامی، كه برای هیچ نظام سیاسی كارایی ندارد. شما پیش از انقلاب را نگاه كنید. فضای باز سیاسی تحمل نمی‌شود. مدیریت كشور به صورت انحصاری در اختیار طیف محدودی قرار می‌گیرد. رژیم حتی احزاب موجود را هم تحمل نمی‌كند. همه با دستور شاه مجبور می‌شوند عضو حزب رستاخیز شوند. كارمندان دولتی مجبور می‌شوند برای اینكه كار خود را از دست ندهند به این حزب بپیوندند.

اینها البته در ظاهر عضو حزب رستاخیز بودند اما در باطن اعتقادی به حزب نداشتند و خودشان هم می‌دانستند عضویت‌شان دروغین است. اما وابستگان و نان‌خوران رژیم پهلوی كه اطراف شاه مست قدرت بودند و نان‌شان در ثناگویی، به شاه گزارش می‌دادند كه همه ملت ایران بنا به خواسته شما عضو حزب رستاخیز شده‌اند، همه‌چیز بر وفق مراد است. در حالی كه خودشان هم می‌دانستند واقعیت این نیست اما همین گزارش‌های غلط چون بر اساس خواست شاه بود، باعث شد او بیش از پیش باور غلط خود را باور كند. همین تملق‌ها باعث فریب خود شاه هم شده بود.

وی پس از بیان ماجرای مشهور فخر الدین حجازی، در ادامه به ماجرای مشابه مربوط به ایت الله مشکینی نیز اشاره می کند: یك بار هم مرحوم آیت‌الله مشكینی به عنوان رییس مجلس خبرگان رهبری در دیدار اعضای این مجلس با امام صحبت كردند كه اصلا به مذاق امام خوش نیامد تا باز هم امام گفتند من تعجب می‌كنم از آقای مشكینی كه این گونه صحبت می‌كنند ./انتخاب