اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ترک سخنرانی احمدی نژاد توسط نمایندگان امریکا، کانادا ...



ترک سخنرانی احمدی نژاد توسط نمایندگان امریکا، کانادا و اتحادیه اروپا/ می خواستیم به ایران بگوییم که سخنان خطرناک تان را تحمل نمی کنیم!

هیئت کانادایی حاضر در نشست محیط زیست سازمان ملل با اغاز سخنرانی محمود احمدی نژاد محل جلسه را ترک کردند.

 

احمدی نژاد

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب:

ونکوور سان نوشت: هیئت کانادایی حاضر در نشست محیط زیست سازمان ملل با اغاز سخنرانی محمود احمدی نژاد محل جلسه را ترک کردند.

به گزارش سرویس ببین المللل انتخاب، پیتر کرنت، سخنگوی وزارت محیط زیست کانادا گفت: ترک جلسه از سوی ما سیگنالی قوی به ایران و جهان فرستاد که کانادا سخنان رادیکال و خطرناک ایران را تحمل نمی کند.

وی افزود: دولت کانادا از دولت احمدی نژاد که تهدیدی برای امنیت جهانی است، درس یاد نمی گیرد.

هیئت های کشورهای آمریکا، استرالیا، انگلیس، و اتحادیه اروپا سخنرانی احمدی نژد را بایکوت کردند.

گفتنی است، احمدی نژاد رئیس جمهور ایران روز سه شنبه به منظور شرکت در اجلاس ریو+20 وارد برزیل شد..../انتخاب


ویدیو مرتبط :
ترک جلسه توسط مشرکین هنگام سخنرانی دکتر احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ناطق نوری هنگام آغاز سخنرانی احمدی‌نژاد ، مجلس را ترک کرد (+عکس)



ناطق نوری هنگام آغاز سخنرانی احمدی‌نژاد ، مجلس را ترک کرد (+عکس)

احمدی نژاد نیز بلافاصله پس از نطق خود صحن مجلس را ترک کرد . سرعت احمدی نژاد در ترک جلسه به قدری بود که حتی همراهان وی نیز جا ماندند و رئیس جمهور بدون بدرقه لاریجانی و سایر نمایندگان صحن را ترک کرد.

حضور خانواده شهدای هسته ای، قرارگرفتن نمایندگان ناکام مجلس هشتم بر صندلی های مجلس نهم، ترک جلسه توسط ناطق نوری در هنگام سخنرانی احمدی‌نژاد، بازار داغ عکس های یادگاری، مراسم افتتاحیه مجلس نهم و خروج همزمان دو نامزد ریاست مجلس نهم از حاشیه های جالب توجه جلسه افتتاحیه مجلس نهم بود.

به گزارش مهر مراسم افتتاحیه مجلس نهم صبح روز یکشنبه در صحن پارلمان برگزار شد که این مراسم با حواشی همراه بود.

 

* مراسم افتتاحیه مجلس نهم ساعت 8.45 دقیقه با 262 منتخب مردم  آغاز شد.

* پیش از آغاز مراسم گروه نوازندگان  سرود ملی در جایگاه هیئت رئیسه مجلس مستقر شدند. هنگام تمرین این گروه چند تن از منتخبان جدید مجلس در صندلی های خود نشسته بودند که به هنگام شنیدن صدای نوای سرود ملی بدون توجه به اینکه گروه در حال تمرین است، به احترام پخش سرود ملی از جا برخاستند.

*  پیش از حضور منتخبان در صندولی های خود متن سوگندنامه های آنها برای امضا  به همراه یک شاخه گل رز روی میزشان قرار داشت.

* در بین مدعوین پدر شهید علیرضا افشار خبرنگار شبکه خبر و برخی نمایندگان مجلس هشتم که موفق به حضور در دور نهم نشدند و همچنین مدیران مسئول برخی از رسانه ها  حضور داشتند. البته در اثنای مراسم افتتاحیه از نمایندگان مجلس هشتم که در جایگاه مهمانان حضور داشتند دعوت شد تا در صندلی هایی که در صحن پارلمان خالی مانده است بنشینند. از جمله این نمایندگان تجری نماینده قصرشیرین. طباطبایی نژاد ، ملک محمدی و موسی قربانی بودند.

* حجت الاسلام دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات نیز از جمله مهمانانی بود که با دعوت مسئولان مجلس در صندلی های صحن پارلمان مستقر شد.

* لاریجانی رئیس مجلس هشتم که خود را میزبان میهمانان دعوت شده به مراسم افتتاحیه مجلس نهم می دانست با حضور در جلوی درب پارلمان از آنان استقبال کرد و به همراه آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان وارد صحن شد.

* احمدی نژاد رئیس جمهور و هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز همزمان و در کنار هم وارد صحن مجلس شدند.

* حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم و رئیس مجلس هفتم احمدی و معاون اول وی را برای ورود به مجلس همراهی کرد.

*  انصاریان داماد  آیت الله مهدی کنی که جزو کاندیداهای معرفی شده از سوی جبهه متحد اصولگرایان در این دور از انتخابات مجلس بود و حائز اکثریت آرا نشده بود به همراه رئیس مجلس خبرگان در صحن پارلمان مستقر شد.

* پس از قرائت متن پیام مقام معظم رهبری به مجلس نهم که از سوی حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر ایشان قرائت شد سرود مجلس که  توسط علی معلم  سرود شده است برای اولین بار در صحن پارلمان به همراه نماهنگ پخش شد البته نمایش این نماهنگ و پخش سرود با اشکال فنی در آغاز مواجه بود که پس از پایان پخش آن مرندی رئیس سنی مجلس از این بابت از نمایندگان و مهمانان عذرخواهی کرد.

*  ارائه گزارش از روند برگزاری انتخابات مجلس نهم توسط مصطفی محمد نجار وزیر کشور برنامه دیگر امروز مجلس در مراسم افتتاحیه بود که البته منتخبان گوش دل به آن نسپردند البته میهمانان نیز از این قاعده مستثنی نبودند علت آن هم پذیرایی از مهمانان در راهروهای مجلس بود. البته مرندی رئیس سنی مجلس از این که وی و منتخبان نهم به دلیل منع آئین نامه ای نمی توانند جلسه را ترک کنند و در زمان پذیرایی آنان را همراهی کنند عذرخواهی کرد.

*  سخنرانی رئیس جمهور برنامه دیگر مراسم افتتاحیه بود و احمدی نژاد در سخنان خود سعی کرد وظایف تقنینی و نظارتی مجلس را به منتخبان مجلس نهم یادآور شد. وی در نطق گله مندانه خود یادآور شد: با انبوه قانون نیست که کشور پیشرفت می کند بلکه با داشتن قانون جامع و راهگشار کشور پیشرفت می کند. وی همچنین در بعد نظارتی نیز تاکید کرد نظارت مجلس باید درست ، عالمانه ، پاک و بدون دخالت در مرزهای حقوقی و مسئولیت های دیگران باشد وهرگز نباید نظارت ابزار اعمال نظارت شخصی باشد.

* به محض اینکه احمدی نژاد خواست برای سخنرانی پشت تریبون قرار بگیرد حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری صحن مجلس را ترک کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

* احمدی نژاد نیز بلافاصله پس از نطق خود صحن مجلس را ترک کرد . سرعت احمدی نژاد  در ترک جلسه  به قدری بود که حتی همراهان وی نیز جا ماندند و رئیس جمهور بدون بدرقه لاریجانی و سایر نمایندگان صحن را ترک کرد.

*  پس از خروج احمدی نژاد از مجلس منتخبان ملت نیز از جا برخاستند و با مسئولان و وزرای حاضر در صحن احوال پرسی کردند و این بی نظمی باعث شد مرندی از نمایندگان بخواهد مانع خروج میهمانان و مسئولان از صحن مجلس نشوند.

* پس از خروج مهیمانان از صحن مجلس بی نظمی ها ادامه پیدا کرد تا جایی که این بار منتخبان مجلس نهم که یکدیگر را تازه یافته بودند با هم سرگرم گپ وگفت و احوالپرسی شدند.

* ادای سوگند به قرآن مجید برای منتخبان نهم و مسلمان و همچنین ادای سوگند به دیگر کتابهای آسمانی ازسوی منتخبان اقلیت های دینی برنامه دیگر مراسم افتتاحیه بود.

* منتخبان با در دست داشتن برگه سوگندنامه خود از جا برخاستند و پس از قرائت متن سوگندنامه به همراه علیرضا مرندی رئیس سنی مجلس پای این سوگندنامه را امضا کردند.

* مرندی از پس از قرائت متن سوگندنامه اعلام کرد: 278 منتخب در این جلسه مراسم تحلیف را به جای آوردند.

* بر اساس آئین نامه مجلس منتخبانی که در این جلسه حضور نداشتند باید در جلسه بعدی مراسم تحلیف را به جای آورند.

* دستور کار دیگر مراسم امروز قرعه کشی برای تعیین اعضای 15 شعبه بررسی کننده اعتبارنامه منتخبان بود البته در این بخش که بخش پایانی مراسم امروز بود تعدادی از منتخبان تا پایان جلسه در صحن حضور نداشتندو جلسه را ترک کردند.

* تصور این بود که جلسه اختتامیه مجلس هشتم پایان مراسم عکاسی نمایندگان و گرفتن عکس یادگاری باشد و در مجلس نهم نیز روز اختتامیه به این کار اختصاص یابد اما منتخبان نهم از روز افتتاحیه مجلس شروع به گرفتن عکس های یادگاری کردند و در چند نقطه و حتی در جلوی جایگاه هیئت رئیسه مجلس عکس یادگاری کردند این در حالی است که آنها 4 سال برای گرفتن عکس فرصت دارند.

* لاریجانی و حداد عادل دو نامزد ریاست مجلس نهم که از همان ابتدای مراسم در ردیف اول و در کنار میهمانان و شخصیت های سیاسی – نظامی کشور نشسته بودند با بدرقه مهمانان از صحن خارج شدندو دیگر باز نگشتند.

* با تعیین 15 شعبه بررسی اعتبارنامه نمایندگان، مرندی پایان مراسم افتتاحیه را ساعت 11 اعلام کرد و منتخبان نهم برای تجدید بیعت با آرمانهای بنیانگذار جمهوری اسلامی و تجدید میثاق با شهدا عازم بهشت زهرا شدند./مهر