اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ترک برداشتن «سد دز» تکذیب شد


بارندگی در خوزستان از شب گذشته آغاز شده است و شدت بارندگی‌ها از عصر امروز تا فردا صبح به خصوصی در نوار شمالی و شرق استان ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری ایسنا: شایعاتی مبنی بر ترک بر داشتن سد دز در خوزستان شنیده شد که از سوی مسئولان ذیربط تکذیب شده است.

حجم سد دز به 40 برابر شرایط معمول رسیده است، بنابراین احتمال آبگرفتگی مزارع حاشیه رودخانه دز به دلیل سرریز شدن سد وجود دارد.

بارندگی در خوزستان از شب گذشته آغاز شده است و شدت بارندگی‌ها از عصر امروز تا فردا صبح به خصوصی در نوار شمالی و شرق استان ادامه خواهد داشت.

بهادری، مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: در ستاد بحران استان مستقر هستیم و وضعیت جوی استان را رصد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بارشهای رگباری در استان آغاز شده و بارشها در شهرهای نوار شمالی استان همچون ایذه و دهدز از شدت بیشتری برخوردار است، تصریح کرد: نگرانی ما از طغیان رودخانه دز است زیرا ظرفیت سد دز تکمیل شده و خروجی سد کفاف ورودی آب را نمی‌دهد. خواهشمندیم مردم و به خصوص عشایر از تردد در حاشیه رودخانه دز بپرهیزند.


ویدیو مرتبط :
ساخت سد دز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکذیب شایعه ترک خوردن دیوار سد مهاباد


رئیس اداره امور آب شهرستان مهاباد با تاکید بر اینکه دیوار سد مهاباد ترک برنداشته است اعلام کرد: اخباری که در سطح شهر مبنی بر ترک دیوار سد مهاباد منتشر شده است شایعات بوده و آن را تکذیب می‌کنیم.

خبرگزاری ایلنا: رئیس اداره امور آب شهرستان مهاباد با تاکید بر اینکه دیوار سد مهاباد ترک برنداشته است اعلام کرد: اخباری که در سطح شهر مبنی بر ترک دیوار سد مهاباد منتشر شده است شایعات بوده و آن را تکذیب می‌کنیم.

محمد عبداللهی گفت: مسئله ترک برداشتن دیوار سد مهاباد شایعه‌ای بیش نیست و سخنان اعلام شده در شبکه‌های مجازی در این رابطه صحت ندارد.

وی تصریح کرد: سد مهاباد از نظر سازه در بهترین و مناسب‌ترین وضعیت قرار دارد و با هیچ گونه مشکلی روبه رو نشده است.

عبدلللهی گفت: با افزایش میزان بارش در 24 ساعت گذشته، آبگرفتگی در پل‌های ارتباطی چند روستا روی داده و میزان خسارت وارده تا کنون گزارش نشده است.

وی خاصرنشان کرد: امور آب شهرستان مهاباد پیشتر در رابطه با پل‌ها و گلوگاه‌هایی که به صورت غیر اصولی ساخته شده‌اند، به ستاد بحران و اداره راه و شهرسازی هشدار داده بود ولی تاکنون اقدامی در این راستا انجام نگرفته است.

مدیر امور آب شهرستان مهاباد در ادامه ضمن اشاره به رهاسازی آب سد مهاباد در اسفندماه سال گذشته به هدف احیاء دریاچه ارومیه افزود: اکنون نیز با توجه به بارندگی‌های مناسب در بالا دست رودخانه و پر شدن ظرفیت مخزن، امروز  9 فروردین، بیش از80 متر مکعب آب سد را رها سازی شده است.

وی افزود: در صورت تدوام بارندگی‌ها همین میزان آب دوباره رهاسازی خواهد شد و در غیر این صورت نسبت به میزان ورودی آب، میزان خروجی را نیز کاهش خواهیم داد.

عبدلللهی اظهار کرد: رودخانه مهاباد بر اساس دبی سیلابی 25 ساله طراحی و حداکثر حجم تعیین شده برای هدایت آب توسط این رودخانه 360 متر مکعب بر ثانیه عنوان شده است.