اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ترکیه مواضع پ‌ک‌ک را بمباران کرد



اخبار,اخبار بین الملل,ترکیه مواضع پ‌ک‌ک را بمباران کرد


 اخبار بین الملل - ترکیه مواضع پ‌ک‌ک را بمباران کرد

طبق گزارش‌ها، اهداف بمباران شده در ترورها، حوادث مسلحانه و حملات به پایگاه‌های نیروهای امنیتی نقش داشتند. عملیات نظامی ترکیه علیه پ‌ک‌ک پس از آغاز اعتراضات گسترده در ترکیه از سر گرفته شد.

جنگنده‌های ترکیه در پی حملات شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) به مواضع ارتش در جنوب شرق این کشور، برای اولین بار از زمان آغاز مذاکرات صلح، مواضع پ‌ک‌ک را بمباران کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه حریت، رئیس ستاد ارتش ترکیه روز 13 اکتبر دستور بمباران مواضع پ‌ک‌ک در منطقه داقلیجا در استان دیاربکر واقع در جنوب شرقی کشور را صادر کرد.

برخی گزارش‌ها نیز حاکی است که این حملات روستایی در استان "هکاری" نزدیک مرز عراق را هدف قرار گرفته است.

طبق گزارش‌ها، اهداف بمباران شده در ترورها، حوادث مسلحانه و حملات به پایگاه‌های نیروهای امنیتی نقش داشتند. عملیات نظامی ترکیه علیه پ‌ک‌ک پس از آغاز اعتراضات گسترده در ترکیه از سر گرفته شد.

بسیاری از استان‌های شرقی ترکیه و نیز شهرهای بزرگ این کشور شاهد اعتراضات خشون‌آمیز بوده است. این اعتراضات در واکنش به سیاست‌های دولت ترکیه علیه گروه تروریستی داعش در شهر مرزی کوبانی واقع در شمال سوریه برگزار شده بود و حدود 37 تن کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند. پست نگهبانی در منطقه داقلیجا به مدت سه روز هدف حملات خمپاره‌ای پ‌ک‌ک قرار گرفته بود.

این عملیات بزرگترین حمله علیه مواضع پ.ک.ک از زمان آغاز روند صلح با کردها بوده است.

رسانه‌های ترکیه همچنین گزارش‌هایی از درگیری میان پ‌ک‌ک و نیروهای ترکیه در اطراف شهر تونجلی در شرق ترکیه و دور از مناطق مرزی منتشر کرده‌اند.

حملات هوایی به مواضع پ‌ک‌ک هم‌زمان با خشم و نارضایتی جامعه کرد ترکیه از دخالت نکردن دولت این کشور در وضعیت شهر مرزی و کردنشین کوبانی در سوریه صورت گرفته است. 

 

 اخبار  بین الملل -  ایسنا


ویدیو مرتبط :
ترکیه برای چندمین بار مواضع پ ک ک و داعش را بمباران کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بمباران مواضع پ‌ک‌ک توسط جنگنده های ترکیه



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - بمباران مواضع پ‌ک‌ک توسط جنگنده های ترکیه

جنگنده‌های ترکیه مواضع متعلق به حزب کارگران کردستان را در جنوب این کشور بمباران کردند.

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه خبری الحدث، جنگنده‌های ترکیه مواضع متعلق به حزب کارگران کردستان را در جنوب این کشور بمباران کردند.

روز گذشته نیز جنگنده‌های ترکیه مواضع حرب کارگران کردستان را در جنوب این کشور بمباران کردند.

پیش از این یک مقام بلندپایه کرد هشدار داده بود در صورتی که ترکیه به سیاست کنونی خود در عدم دخالت در جنگ موجود در کوبانی سوریه ادامه دهد،‌ با انقلاب کُردی جدید مواجه خواهد شد.

"جمیل بیک" که یکی از مؤسسان حزب کارگران کردستان و بلندمرتبه‌ترین مسئول این حزب است به شبکه ای‌آر‌دی آلمان گفت: به ترکیه هشدار دادیم، در صورتی که این رویکرد ادامه یابد در آن صورت گروه‌های مبارز ما جنگ دفاعی خود از ملتمان را از سر خواهند گرفت.

وی که این مصاحبه را در شهر اربیل کردستان عراق انجام می‌داد، گفت: حزب عدالت و توسعه مسئول آن چیزی است که هم اکنون در کوبانی و ترکیه روی می‌دهد.

جمیل بیک اضافه کرد: تمامی مبارزان خود را که از ترکیه به عقب برگردانده بودیم، آنها را بازگرداندیم چون سیاست‌های آنکارا بدون هیچ‌گونه تغییری ادامه دارد.

این مقام بلندمرتبه حزب پ‌ک‌ک به اقدام اخیر پارلمان ترکیه در اجازه دادن اقدام نظامی در عراق و سوریه برای مبارزه با داعش گفت: این اقدام دولت ترکیه با هدف کشتار پ‌ک‌ک است.

وی تأکید کرد که مجوز پارلمان ترکیه اعلام جنگ با پ‌ک‌ک بوده و ترکیه با این اقدام عملیات صلح را به پایان رساند.‎

پیش از این یک مقام بلندپایه کرد هشدار داده بود در صورتی که ترکیه به سیاست کنونی خود در عدم دخالت در جنگ موجود در کوبانی سوریه ادامه دهد،‌ با انقلاب کُردی جدید مواجه خواهد شد.
اخبار بین الملل - تسنیم