اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ترکیه قاتل خلبان روس را تحویل نمی‌دهد


وکیل تروریستی که به اتهام قتل خلبان روس در ترکیه بازداشت شده است، تأکید کرد که تحویل موکلش به روسیه ممکن نیست.

پایگاه خبری العالم: وکیل تروریستی که به اتهام قتل خلبان روس در ترکیه بازداشت شده است، تأکید کرد که تحویل موکلش به روسیه ممکن نیست.

وکیل "بارسلان شیلیک" به خبرگزاری نووستی گفت: امیدوارم که این موضوع در روسیه یک بار و برای همیشه بسته شود، ترکیه نمی‌تواند شهروند خود را برای محاکمه به کشور دیگری تحویل دهد. قوانین ترکیه اجازۀ چنین کاری را نمی‌دهد و این موضوع قابل بررسی نیست.

سایت روسیا الیوم به نقل از این وکیل ترکیه‌ای خاطرنشان کرد که در صورت موافقت دادگاه، روسیه می تواند در فرایند قضایی مربوط به متهم قتل خلبان بمب افکن سوخو 24 روس مشارکت کند.
به گفته این وکیل، روسیه باید درخواست خود را برای مشارکت در فرایند قضایی به ترکیه ارائه دهد تا دادگاه آن را بررسی کند، و در صورت موافقت دادگاه، روسیه می تواند مدارک و اسناد مربوط به پرونده را (به دادگاه) تحویل دهد.

ترکیه در 24 نوامبر 2015 یک فروند بمب افکن روسیه را در حریم هوایی سوریه هدف قرار داد و سرنگون کرد. یکی از خلبانان این بمب افکن هنگام فرود با چتر نجات، به دست عناصر مسلح مورد حمایت ترکیه کشته شد.

حملۀ ترکیه به هواپیمای روسیه هنگام انجام عملیات علیه گروه های مسلح، باعث تیرگی روابط دو کشور شد.

مسکو بارها از آنکارا درخواست کرده است که قاتلان خلبان روس را تحت تعقیب قرار دهد.
شیلیک پیشتر قتل خلبان روس را برعهده گرفته و اعلام کرده بود فرماندهی گروهی که خلبان روس را هدف قرار داد، برعهده داشت. رسانه های ترکیه هفته گذشته از بازداشت شیلیک خبر دادند.


ویدیو مرتبط :
عملیات نجات خلبان روس در مرزهای سوریه و ترکیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترکیه جسد خلبان روس را تحویل داد



اخبار,اخبار بین الملل ,روابط روسیه  وترکیه

 
واحد مرکزی خبر نوشت: ترکیه جسد خلبان روسی را که پس از سرنگونی هواپیمای جنگی او در حمله جنگنده های اف ۱۶ ارتش ترکیه به دست افراد مسلح در سوریه کشته شده بود، به روسیه تحویل داد.

به گزارش العربیه، ترکیه امروز جسد خلبان روسی را به وابسته نظامی سفارت این کشور در آنکارا تحویل داد.

ترکیه پیش از این اعلام کرده بود جسد این خلبان پس از سرنگونی هواپیمای جنگی او به منطقه هاتای در جنوب ترکیه منتقل شده است.

 ترکیه به جزئیات بیشتری درباره چگونگی تحویل گرفتن جسد این خلبان روسی از گروه های مسلح در شمال سوریه اشاره نکرد.

 

 اخبار بین الملل  -   انتخاب