اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ترکیه خواستار تبعید «مرسی» به آنکارا به جای اعدام او شد



اخبار,اخبار بین الملل ,محمد مرسی

ترکیه به مصر پیشنهاد داده به جای اینکه «محمد مرسی» رئیس‌جمهور سابق این کشور را اعدام کند او را به ترکیه تبعید کند.

 روزنامه ترکی «اقشام» اعلام کرد آنکارا از طریق واسطه‌های قطری و عربستانی به «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور کنونی مصر پیشنهاد داده به جای اینکه «محمد مرسی» رئیس‌جمهور سابق مصر را اعدام کند او را از مصر اخراج کند و خود ترکیه آماده میزبان مرسی شود.

بر اساس این گزارش، این پیشنهاد ترکیه پس ازآن اعلام شد که شنبه هفته جاری پرونده مرسی به همراه چند تن دیگر ازاعضای اخوان به مفتی مصر برای تایید حکم اعلام ارجاع داده شد.

روزنامه ترکی مذکور افزود: تظاهراتی که در تعدادی از استان‌های مصری برگزار شد و فشارهایی که اردوغان بر مصر وارد می‌کند السیسی را در موقعیت سختی قرار داده و در پی این وضعیت به دنبال جستجوی گزینه‌های جایگزین برای حکم اعدام مرسی است.

السیسی در پی این حکم با «ابراهیم محلب» نخست‌وزیر و «صدقی صبحی» وزیر دفاع این کشور دیدار کرد تا پیامدهای ناشی از حکم اعلام شده علیه مرسی را بررسی و خود را برای وضعیت جدید آمده کنند.

اخبار بین الملل - فارس

 


ویدیو مرتبط :
وزیر امور خارجه ترکیه : 2 تروریست حمله آنکارا، از سوریه وارد ترکیه شده بودند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترکیه سفیر ایران را احضار کرد/آنکارا: اعدام شیخ نمر ربطی به سفر اردوغان نداشت



اخبار,اخبارسیاست  خارجی , احضار  سفیر ایران در آنکارا

 روزنامه دیلی صباح به نقل از یک منبع آگاه نوشته است که سفیر ایران در آنکارا پنج شنبه شب به وزارت خارجه ترکیه احضار شده است.

 وزارت خارجه ترکیه اواخر وقت پنج شنبه سفیر ایران در آنکارا را احضار کرد.

این خبر را روزنامه دولتی «دیلی صباح» به نقل از یک منبع آگاه در وزارت خارجه ترکیه منتشر کرده است.

به نوشته این روزنامه، وزارت خارجه ترکیه نسبت به گزارش‌های رسانه‌ای در ایران که در آن‌ها عنوان شده که احتمالا بین سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به ریاض و اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته عربستانی ارتباطی وجود دارد، اعتراض کرده و این گزارش‌ها را به شدت محکوم کرده است.

عربستان روز شنبه تنها چند روز پس از آنکه اردوغان در سفر به ریاض با سلمان پادشاه عربستان دیدار کرد، دست به اعدام شیخ نمر و 46 نفر دیگر زد. همزمانی این دو رخداد موجب شد تا گمانه‌زنی‌هایی در مورد رابطه احتمالی آن‌ها در رسانه‌ها شکل گیرد.

اردوغان پیش از این هم چند بار از دولت ایران خواسته بود رسانه‌ها را از انتشار اخبار و مطالب حاوی انتقاد به دولت ترکیه بازدارد.


 اخبار سیاست  خارجی  - فارس