اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ترکیه خلبان زن سعودی استخدام می‌کند


درحالیکه زنان در عربستان حتی حق رانندگی ندارند، شرکت هواپیمایی ترکیه آمادگی خود را برای استخدام خلبانان زن عربستانی اعلام کرد.

پایگاه خبری العالم: شرکت هواپیمایی کشوری ترکیه در پی استخدام فارغ‌التحصیلان زن رشته خلبانی عربستان است.

عکاظ نوشت: خلبانی نوع خاصی از هواپیماها مستلزم داشتن قدرت بدنی زیادی نیست و زنان می‌توانند برخی از انواع هواپیماها را هدایت کنند.

این روزنامه عربستانی به نقل از تِمِل کوتیل رئیس و مسئول اجرایی شرکت هواپیمایی ترکیه گزارش داد: ما به فارغ‌التحصیلان زن رشته خلبانی در عربستان که نتوانسته‌اند در کشور خود مشغول به کار شوند، فرصت همکاری با شرکت هواپیمایی ترکیه را می دهیم.

کوتیل در کنفرانسی خبری در آنکارا پایتخت ترکیه گفت: جهان با کمبود خلبان مواجه است و شرکت‌های هواپیمایی جهان تا سال 2020 به 100 هزار خلبان نیاز خواهند داشت.

وی افزود: دولت ترکیه در آینده فرصت‌های زیادی را برای فعالیت سرمایه‌گذاران عربستانی در بخش صنعتی فراهم خواهد کرد و هم‌اکنون تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران عربستانی به صورت غیرعلنی در بخش‌های گردشگری و عمرانی ترکیه فعالیت می‌کنند.


ویدیو مرتبط :
خلبان زن درنیروی هوایی ترکیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین خلبان زن ایرانی / عکس


عفت تجاری، در سال ۱۳۱۸ در ۲۲ سالگی، اولین خلبان زن ایران