اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ترکیه جایی در اتحادیه اروپا ندارد


دبیرکل حزب اتحادیه سوسیال مسیحی و رئیس حزب سبزهای آلمان با انتقاد از سیاست های حزب حاکم ترکیه اعلام کردند کشوری که اردوغان رهبر آن است نمی تواند جایی در اتحادیه اروپا داشته باشد. مهر: دبیرکل حزب اتحادیه سوسیال مسیحی و رئیس حزب سبزهای آلمان با انتقاد از سیاست های حزب حاکم ترکیه اعلام کردند کشوری که اردوغان رهبر آن است نمی تواند جایی در اتحادیه اروپا داشته باشد.

انتخاب "رجب طیب اردوغان" به ریاست جمهوری ترکیه با واکنش منفی "آندرئاس شویر" دبیرکل حزب اتحادیه سوسیال مسیحی آلمان مواجه شد. شویبر در گفتگو با روزنامه "هانوفرشن آلگماینه سایتونگ" ضمن انتقاد از سیاست های اردوغان خواستار توقف دائمی مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا شد.

وی گفت: رئیس جمهوری آینده ترکیه با زیر پا گذاشتن ارزش های دمکراتیک، قدرت خود را شکل می دهد، اردوغان به دنبال محدود کردن آزادی مطبوعات و تداوم بخشیدن به رفتار خصمانه علیه اسرائیل است. شویبر گفت حزبش به عنوان یکی از شرکای دولت ائتلافی آلمان هرگز به ترکیه اجازه نمی دهد به اتحادیه اروپا بپیوندد.

وی به نمایندگی از حزب CSU از دیگر احزاب آلمان نیز خواست از این موضع حمایت کنند. دبیرکل حزب سوسیال مسیحی آلمان همچنین از دولت این کشور خواست در مورد روابط خود با آنکارا بازنگری کند. این در حالی است که "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان روز دوشنبه پیروزی اردوغان به ریاست جمهوری ترکیه را تبریک گفت و بر نقش مهم آنکارا در حل بحران های خاورمیانه تاکید کرد.

در همین حال "جم اوزدمیر" رئیس حزب سبزهای آلمان با اشاره به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ترکیه گفت پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا با این روند، غیرمحتمل تر شده است. اوزدمیر در گفتگو با "نورد وست سایتونگ" با بیان این مطلب تاکید کرد: با این حال اتحادیه اروپا با توجه به شرایط موجود در عراق، سوریه و درگیری های بین اسرائیل و فلسطینی ها خواهان یک ترکیه باثبات است.

همچنین "المار بروک" رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا از حزب دمکرات مسیحی آلمان (CDU) طی گفتگویی با روزنامه دی ولت اظهار داشت: اروپا باید مراقب باشد که اردوغان به قدرت مطلقه دست یافته و رژیم قانونی ترکیه را در معرض خطر قرار دهد. به گفته وی چنین اتفاقی اساس مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا را از بین می برد.


ویدیو مرتبط :
ناکامی ترکیه در الحاق به اتحادیه اروپا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مخالفت مرکل با پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا



اخبار,اخباربین الملل,ورود ترکیه به اتحادیه اروپا

'آنگلا مرکل' صدراعظم آلمان که همواره با پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا مخالف بوده اعلام کرد این موضع را حفظ می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مرکل بر ضرورت حمایت اروپا از آنکارا در مقابله با موج آوارگان و مهاجران تاکید و اعلام کرد که این بدان معنی نیست که نظرش در مورد پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا تغییر کرده باشد.

وی در گفت وگو با تلویزیون رسمی آلمان (ARD) اعلام کرد: همواره با پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا مخالف است، 'رجب طیب اردوغان' نیز این مساله را می داند؛ این موضع را حفظ می کنیم.
بر پایه این گزارش، مرکل از سال ها پیش با ورود ترکیه به اتحادیه اروپا مخالف بود. او پیش از رسیدن به قدرت در سال 2005 میلادی نیز نظر موافق خود را با تنها 'شراکت ویژه ' ترکیه با اتحادیه و نه عضویت کامل در آن اعلام کرده بود.

روند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا از سال ها پیش به بن بست رسیده است. بخت آنکارا برای پیوستن به این اتحادیه کاهش یافته و کشورهای اروپایی از تمایلات بیش از پیش مستبدانه اردوغان ابراز نگرانی می کنند.

مسئولان اروپایی در سفر روز دوشنبه رئیس جمهوری ترکیه به بروکسل، طرح اقدامی را مبنی بر اختصاص کمک مالی بیشتر برای جنگ زدگان سوری و عراقی مستقر در این کشور ارائه کردند.

جنگ و ناآرامی های خاورمیانه و شمال آفریقا که با حمایت و مداخله نظامی آمریکا و برخی کشورهای غربی و عربی در منطقه به راه افتاده است، به افزایش شمار آوارگان منجر شده و این امر اروپا را با بزرگترین بحران مهاجرت پس از جنگ جهانی دوم مواجه کرده است.

تاکنون بیشتر آوارگان سوری به سه کشور ترکیه، لبنان و اردن پناه می بردند، اما این روند در ماه های اخیر تغییر کرده است و آنها راه پر مخاطره رسیدن به اروپا را برای یافتن سرپناه انتخاب می کنند.


 اخبار بین الملل  - ایرنا