اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ترکیب سنی و گرایش سیاسی اصولگرایان


سخنگوی ائتلاف اصولگرایان، ترکیب سنی، علمی و تخصصی و گرایش‌های حزبی و سیاسی ۳۰ نامزد ائتلاف اصولگرایان در تهران را تشریح کرد.

خبرگزاری مهر: سخنگوی ائتلاف اصولگرایان، ترکیب سنی، علمی و تخصصی و گرایش‌های حزبی و سیاسی ۳۰ نامزد ائتلاف اصولگرایان در تهران را تشریح کرد.

نشست خبری غلامعلی حدادعادل سخنگوی ائتلاف اصولگرایان، ظهر امروز و با حضور برخی از چهره‌های این ائتلاف از جمله حسین فدایی، بیژن نوباوه، سلیمانی، پرویز داوودی، اسماعیل کوثری، عبدالحسین روح‌الامینی، لاله افتخاری، فاطمه رهبر، مصطفی رحماندوست و علی قریشی در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

حداد عادل در این نشست خبری با اشاره به تشکیل ۹ جلسه شورای ائتلاف اصولگرایان برای تهیه فهرست نامزدهای اصولگرا در انتخابات مجلس دهم گفت: ظاهر انتخابات رقابت جناح های سیاسی است اما باطن انتخابات، احساس هویت سیاسی، استقلال و حاکمیت ملی در بین ملت است که این نتیجه به مراتب از پیروزی این جناح یا جناح دیگر مهم‌تر است.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در ادامه با اشاره به فرآیند تهیه فهرست ۳۰ نفره نامزدهای اصولگرا در تهران گفت: در ابتدا یک کارگروه حدود ۱۹۰ نفر از کسانی را که به اصولگرایی شناخته شده و ثبت نام کرده بودند، بررسی کرد و مرحله به مرحله درباره آنها رأی‌گیری شد و در این میان از فعالان و رؤسای احزاب و نامزدها دعوت و دو یا سه نوبت نیز از جامعه نظرسنجی شد.

حدادعادل با اشاره به درنظر گرفته شدن معیارهایی از جمله شایستگی و صلاحیت، کارآمدی و تخصص، مقبولیت و تجربه در بررسی این ۱۹۰ نفر گفت: در مرحله دوم به یک فهرست ۱۲۸ نفره رسیدیم و پس از بررسی در شورای مرکزی، یک فهرست ۵۴ نفره و سپس یک فهرست ۴۵ نفره و در نهایت فهرست ۳۰ نفره به‌دست آمد.

وی با اشاره به انتخاب شعار «معیشت، امنیت و پیشرفت» برای ائتلاف اصولگرایان خاطرنشان کرد: در فهرست ۳۰ نفره ائتلاف ۱۲ نفر اقتصاددان، ۶ نفر صاحب‌نظر در حوزه اجتماعی، ۱۰ نفر صاحب‌نظر در حوزه فرهنگی و بقیه در حوزه فناوری و دفاعی حضور دارند که بعضا در حوزه‌های تخصصی مشترک هستند.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان ادامه داد: از میان این ۳۰ نفر، ۲۵ نفر دارای تحصیلات دکترای تخصصی هستند و ۵ نفر نیز دارای کارشناسی ارشد یا تحصیلات حوزوی هستند؛ همچنین ۱۲ نفر سابقه نمایندگی نداشته‌اند و تلاش کردیم ترکیب متوازنی بین چهره‌های قدیم و جدید ایجاد کنیم.

حدادعادل افزود: چهار نفر از این فهرست از ۳۰ تا ۴۰ سال، چهار نفر از ۴۰ تا ۵۰ سال، ۱۲ نفر از ۵۰ تا ۶۰ سال، هشت نفر از ۶۰ تا ۷۰ سال و دو نفر بالای ۷۰ سال سن دارند و به طور کلی متوسط سنی نامزدها ۵۴.۶ سال است؛ ۱۵ نفر نیز سابقه مدیریت ارشد دارند.

وی با اشاره به گرایش سیاسی نامزدهای ائتلاف اصولگرایان در تهران اظهار داشت: ۹ نفر گرایش عمومی دارند و در تشکل خاصی عضو نیستند، ۷ نفر به پایداری گرایش دارند، ۶ نفر به جبهه پیروان، ۶ نفر به جمعیت ایثارگران و ۲ نفر به دیگر گروه ها و تشکل‌های اصولگرا تمایل دارند.

تخریب فهرست اصولگرایان ادامه خواهد یافت


حدادعادل در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه تخریب ها نسبت به فهرست منتشر شده را چگونه ارزیابی می‌کنید، تصریح کرد: مشاهده تخریب علیه کل این فهرست، دور از انتظار نیست؛ چراکه عده ای امیدوار بودند اصولگرایان به وحدت نرسند و به همین دلیل تا پیش از حصول وحدت در جهت تفرقه تلاش می کردند و حالا به شکل دیگری این تلاش ها ادامه دارد.

وی با یادآوری اینکه علیه تک تک افراد موجود در فهرست نیز تخریب شروع شده است، تصریح کرد: این روند ادامه خواهد داشت.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان این تخریب ها را نوعی بداخلاقی سیاسی خواند و تاکید کرد: از احزابی که همیشه دیگران را به بداخلاقی متهم می کردند، درخواست می کنیم این کار را ادامه ندهند.

اظهار تمایل دولتی‌ها درباره ترکیب مجلس آینده قابل درک است

حدادعادل در ادامه و در پاسخ به خبرنگار مهر درباره اظهارات رئیس جمهور و برخی معاونان وی که برای تشکیل مجلس دلخواه دولت ابراز تمایل کرده اند و نیز درباره آسیب‌های این مساله اظهار داشت: تجربه ۴ دهه بعد از انقلاب نشان می دهد که هر دولتی دوست دارد مجلس را در اختیار داشته باشد و وقتی لایحه ای به مجلس عرضه می کند، می خواهد همان‌گونه به تصویب برسد، اما عملا ثابت شده است که مجلس هر چقدر مستقل باشد، به نفع دولت و کشور است.

وی تصریح کرد: بنابراین اظهار تمایل درباره چگونگی ترکیب مجلس آینده قابل پیش بینی بوده و قابل درک است، اما مردم مجلسی را که مستقل بوده و دنباله رو دولت نباشد، بهتر می پسندند.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با تاکید بر اینکه بنای اصولگرایی بر تضعیف دولت نیست، گفت: بنای ما بر همدلی و همزبانی برای پیشبرد کشور است، اما این همدلی مانع از نقد مشفقانه نمی شود، بنابراین اگر در جایی اشکالی دیده شود، اصولگرایی ایجاب می‌کند که مجلس نقش خود را ایفا کند.

کتاب برنامه اصولگرایان برای مجلس دهم، در ایام تبلیغات منتشر می‌شود

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در ادامه و در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه اگر اصولگرایان اکثریت کرسی‌های مجلس را به دست بیاورند چه برنامه‌ای در حوزه خروج از رکود و اشتغال خواهند داشت، تصریح کرد: همان طور که در شعار اصولگرایان معیشت را بر همه چیز مقدم داشته‌ایم، در مجلس نهم نیز تلاش ما بر این بوده که با تصویب طرح‌ها و لوایح به رفع موانع تولید و بهبود کسب و کار و مهار تورم کمک کنیم.

حداد عادل گفت: اصولگرایان برای مجلس دهم نیز یک برنامه دارند که فصل‌های مختلفی دارد و در آن مسائل معیشتی، تورم، حمایت از تولیدات داخلی، معیشت روستائیان و مرزنشینان، اقتصاد بین‌الملل، امنیت انرژی، حمایت از محصولات کشاورزی و خلق فناوری آمده است.

وی خاطرنشان کرد: در ایام تبلیغات انتخابات، نامزدهای ائتلاف اصولگرایان و دیگر کسانی که از این فهرست پشتیبانی می‌کنند، محتوای این برنامه را که در قالب کتابی منتشر می‌شود توضیح خواهند داد.

ائتلاف اصولگرایان مردم ۹ دی را مخاطب خود می‌داند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه و در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره احتمال شکل‌گیری جریان سوم یا صدای ملت به صورت موازی با ائتلاف اصولگرایان و سخت شدن انتخاب برای مردم گفت: مخاطب ما همان کسانی هستند که در دوره‌های قبل به اصولگرایان رای دادند و در یک جمله، با توجه به مواضع اصولگرایان و حوادثی که در کشور اتفاق افتاده، ما مردمی را که در ۹ دی به صحنه آمدند هسته اصلی مخاطبان خود می‌دانیم و مدافع همه ارزش‌های آنها هستیم.

حداد عادل تصریح کرد: ما نه مخالف درآمدن فهرست‌های دیگر هستیم و نه در اختیار ماست که از آن جلوگیری کنیم؛ ممکن است عده‌ای با سلیقه‌ها و معیارهای دیگر مخلوطی از سلیقه‌ها را به مخاطبان ارائه دهند و در نهایت این ملت هستند که تصمیم می‌گیرند.

وی گفت: ما دیگران را تخریب نمی‌کنیم و تنها به صورت ایجابی و اثباتی فهرست ائتلاف اصولگرایان را به مردم معرفی می‌کنیم.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان همچنین درباره موضع این ائتلاف نسبت به حضور نامزدهای ائتلاف در فهرست های دیگر نیز گفت: یک نوع از فهرست‌ها به جریانات سیاسی مشخص و دارای مرز تعلق دارد که نظر شورای ائتلاف این نیست که نامزدهای ائتلاف اصولگرایان در آن فهرست‌ها باشند.

حداد عادل ادامه داد: در عین حال همیشه در انتخابات شاهد بوده‌ایم که انواع فهرست‌ها توسط انجمن‌های صنفی منتشر می‌شود که نسبت به برخی از نامزدها تمایل نشان می‌دهد؛ نظارت بر این نوع فهرست‌ها در اختیار ما نیست و منعی از این جهت نداریم.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت پایبندی همه گروه‌های حاضر در انتخابات به قانون گفت: امیدواریم همه جریانات سیاسی آنقدر بصیرت و درک ملی داشته باشند که نخواهند قواعد بازی را در میان کار عوض کنند و یا بعد از اعلام نتیجه مانند سال ۸۸ جرزنی کنند.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان تاکید کرد: اصولگرایان وقتی به سلامت انتخابات اطمینان داشته باشند که اطمینان نیز داریم، تابع رای و نظر مردم هستیم و به انتخاب آنها احترام می‌گذاریم.

ائتلاف اصولگرایان به دنبال سهم‌دهی به احزاب نبوده است

حداد عادل در پاسخ به سئوالی درباره آنچه گلایه برخی نامزدهای اصولگرا از قرار نگرفتن در فهرست ائتلاف ۳۰ نفره عنوان می‌شود، گفت: در فهرست ۳۰ نفره اعلام شده که اصل بر سهم‌دهی به احزاب نبوده و آن کارگروهی که کار را پیش برد، بنای این را نداشته است؛ بلکه به طور طبیعی و مرحله به مرحله به این ۳۰ نفر نزدیک شدند.

وی با بیان اینکه اختلاف سلیقه به طور طبیعی وجود دارد و همین عامل حرکت به سمت وحدت است، گفت: در تهیه فهرست تعداد زیادی جای خالی برای نمایندگان جدید نداشتیم؛ چون در تهران عموم نمایندگان فعلی اصولگرا هستند و نمی‌توانستیم از تجربه موجود آنها صرف‌نظر کنیم؛ بنابراین ناچار شدیم تعدادی از نمایندگان فعلی و تعدادی از افراد جدید را کنار بگذاریم و این به معنی صلاحیت نداشتن آنها نیست.

کسانی که در فهرست نیستند، با انصراف خود به پیروزی اصولگرایی کمک کنند

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان افزود: پیام ما به کسانی که نامشان در این فهرست نیامده این است که با انصراف خود، به رای‌آوری این فهرست کمک کنند، اما در عین حال نامزدها در اتخاذ تصمیم مستقل هستند و هر کسی به تکلیف خودش عمل می‌کند، اما کسانی که خواهان پیروزی اصولگرایی هستند، قطعا کاری نخواهند کرد که رای آنها شکسته شود.

حداد عادل تاکید کرد: تشکل‌های اصولگرای شورای مرکزی پایبند فهرست خواهند بود و با صراحت نیز این را اعلام کرده‌اند، چرا که خودشان در فرآیند تشکیل فهرست قرار داشته‌اند.

وی همچنین با اشاره به پشتیبانی و هدایت اصولی حضرات آیات موحدی کرمانی، مصباح یزدی و محمد یزدی در شکل‌گیری وحدت اصولگرایان خاطرنشان کرد: جلسات شورای مرکزی ائتلاف نیز به ریاست و با راهنمایی آیت‌الله موحدی کرمانی تشکیل شده است.

طیف متمایل به لاریجانی از حضور در ائتلاف استقبال نکرد/ بنای حذف رهروان را نداریم

حداد عادل در پاسخ به سئوالی درباره چرایی عدم حضور علی لاریجانی در ائتلاف اصولگرایان گفت: طیف متمایل به ایشان در مجلس چون صحبت از تمایل به سایر جریانات از جمله حامیان دولت می‌کردند، خودشان از حضور در این فهرست استقبالی نکردند و اگر می‌خواستند نماینده داشته باشند، از نظر ما منعی نبود.

وی اظهار داشت: در عین حال برخی از حاضران در فهرست ۳۰ نفره عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس هستند، بنابراین بنای حذف رهروان را نداشته‌ایم و می‌خواستیم یک وحدت فراگیر ایجاد کنیم.

بحث درباره ریاست مجلس دهم زود است

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در پاسخ به سئوالی درباره احتمال نامزدی وی برای ریاست مجلس دهم گفت: در این رابطه مجلس تصمیم می‌گیرد و از حالا بحث اینکه چه کسی رئیس مجلس باشد، زودهنگام و نابهنگام است؛ ما هنوز نمی‌دانیم ترکیب مجلس آینده چه خواهد شد، بنابراین نمی‌توانیم درباره رئیس مجلس تصمیم بگیریم.

حداد عادل با بیان اینکه از ابتدای حضور در انتخابات در ۱۶ سال قبل هیچ‌گاه با نیت کسب ریاست یا شهرت وارد صحنه نشده‌ام، گفت: همواره به تکلیف عمل کرده‌ام و در مجلس آینده نیز به تکلیف عمل خواهم کرد و بیش از هر چیز از اصولگرایی حمایت خواهم کرد.

اصلاح‌طلبان اعلام کرده‌اند که به اندازه کافی نامزد دارند

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که ادعای حذف چهره‌های اصلاح‌طلب و رقابتی نبودن انتخابات پیش‌رو را داشت، تاکید کرد: خود اصلاح‌‌طلبان اعلام کرده‌اند که به اندازه کافی نامزد دارند که فهرست بدهند؛ بنابراین غصه آنها را نخورید.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان درباره سرلیست شدن وی یا مرتضی آقاتهرانی در انتخابات پیش‌رو نیز گفت: بالاخره یک نفره سرلیست می‌شود و موضوع این قدر مهم نیست و تقاضای ما از مردم این است که به همه ۳۰ نفر رای بدهند.

حداد عادل تاکید کرد: وحدت بهایی دارد که باید آن را بپردازیم؛ بهای وحدت اصولگرایان این بوده است که برخی افراد از فهرست بیرون می‌مانند.

در صورت تمایل شهرستان‌ها، برای تعیین نامزدها حکمیت می‌کنیم

وی همچنین درباره وضعیت وحدت اصولگرایان در شهرستان‌ها اظهار داشت: اصولگرایان ابتدائا از مرکز برای شهرستان‌ها نامزد معرفی نمی‌کنند و در برخی شهرستان‌ها نیز وحدت حاصل شده، اما انتشار فهرست تهران تاثیر مثبتی در شهرستان‌ها خواهد داشت و اگر بخواهند که در بین نامزدهای شهرستان‌ها حکمیت کنیم، کمک خواهیم کرد.

حداد عادل در پایان از مردم برای شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرد و آن را نمایش استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و باعث دلگرمی دوستان انقلاب اسلامی توصیف کرد.


ویدیو مرتبط :
گرایش های مذهبی و سیاسی در mw2

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام نتایج اولیه مرحله دوم انتخابات تهران + گرایش سیاسی



اعلام نتایج اولیه مرحله دوم انتخابات تهران + گرایش سیاسی

1- نوباوه 2 -كوثری 3 - توكلی 4 - مطهری 5 - نبویان 6 - باهنر 7 - هاشمی 8 - زارعی 9 - زاكانی 10 - طبیب زاده 11 - رهبر 12 - حسینیان 13 - مظفر 14 - آلیا 15 - كوچك زاده 16 - افتخاری 17 - مصباحی مقدم 18 - رحماندوست 19 - سلیمانی 20 - رسایی.

رئیس ستاد انتخابات كشور نتایج اولیه شمارش آرای 25 نفر اول حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر را اعلام كرد.

 

  ،  انتخابات تهران,نتایج انتخابات تهران,اخبار انتخابات تهران,اخبار

 

به گزارش عصر ایران، رییس ستاد انتخابات كشور آخرین نتیجه شمارش آرا در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر كه تاكنون از حدود 3 هزار شعبه اخذ رای در سامانه جامع انتخابات كشور تاكنون ثبت شده است، را اعلام كرد.

نمایندگان منتخب براساس گرایشات سیاسی:

11 نماینده منتخب تنها در فهرست جبهه متحد اصولگرایان

8 نماینده منتخب تنها در فهرست جبهه پایداری

2 نماینده منتخب از فهرست صدای ملت

4 نماینده منتخب به طور مشترک از فهرست های متحد و پایداری

نتایج اولیه منتشر شده در این حوزه انتخابیه از این قرار است:

 

1- بیژن نوباوه با 371 هزار و726 رای (متحد - پایداری)

2 - اسماعیل كوثری با 323 هزار و817 رای ( متحد - پایداری)

3 - احمد توكلی با 300 هزار و668 رای (متحد)

4 - علی مطهری با 290 هزار و 696 رای (صدای ملت)

5 - سید محمود نبویان با 285 هزار و648 رای  ( متحد - پایداری)

6 - محمد رضا باهنر با 282 هزار و714 رای (متحد)

7 - سید مهدی هاشمی با 280 هزار و132 رای (پایداری)

8 - علی اصغر زارعی با 258 هزارو 69 رای (پایداری)

9 - علیرضا زاكانی با 248 هزار و494 رای (متحد)

10 - زهره طبیب زاده با 241 هزار و 375 رای (متحد - پایداری)

11 - فاطمه رهبر با 236 هزارو 361 رای ( متحد)

12 - روح الله حسینیان با 226 هزارو 827 رای (پایداری )

13 - حسین مظفر با 225 هزارو 479 رای (متحد)

14 - فاطمه آلیا با 223هزار و 428 رای (پایداری)

15 - مهدی كوچك زاده با 219 هزار و382 رای (پایداری)

16 - لاله افتخاری با 217 هزارو 623 رای (متحد)

17 - غلامرضا مصباحی مقدم با 215 هزار و986 رای (متحد)

18 - مجتبی رحماندوست با 213 هزار و55 رای (متحد)

19 - محمد سلیمانی با 212 هزارو 306 رای (پایداری)

20 - حمید رسایی با 210 هزارو 643 رای (پایداری)

21- محمد نبی رودكی با 207 هزار و434 رای (متحد)

22 - مهرداد بذرپاش با 207 هزار و137 رای (متحد)

23 - علیرضا محجوب با 206 هزارو 613 رای (صدای ملت)

24 - حسین طلا با 203 هزارو 766 رای (پایداری )

25 - الیاس نادران با 202 هزارو 54 رای (متحد)

 

رییس ستاد انتخابات كشور در ادامه گفت : هنوز نتایج قطعی حوزه انتخابیه تهران ، رای ، شمیرانات واسلامشهر قطعی نشده است و این نتایج صرفا نتایج اولیه گزارش شده از سه هزار شعبه اخذ رای در استان تهران است .

وی افزود: ادامه نتایج در بخشهای دیگر متعاقبا اعلام خواهد شد .

مرتضوی با اشاره به سه حوزه انتخابیه باقی مانده از شهرستانها اظهارداشت: نتایج این سه حوزه انتخابیه شهرستانها از بین 33 حوزه انتخابیه در اطلاعیه ای از سوی ستاد انتخابات كل كشور اعلام خواهد شد ./عصرایران