اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ترکیبی از خاکستر، گدازه و رعدوبرق بهترین عکس آتشفشانی را ساخت + تصاویر



اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون, آتشفشان

یک عکاس نیمه‌آماتور موفق به ثبت عکس منحصر به‌فردی از یک آتشفشان شده است. این عکس نمایی از فوران آتشفشان در ستونی از گدازه و جریانی از خاکستر را در زمینه آسمان پرستاره شب به تصویر می‌کشد که صاعقه‌ای از رعدوبرق آن را کامل می‌کند.

به گزارش آنا به نقل از نیویورک تایمز، سرجیو تپیرو علاقه خاصی به آتشفشان‌ها دارد؛ البته فقط به یک آتشفشان. وی 14 سال را صرف گرفتن هزاران عکس از آتشفشان کولیما (Colima) در جنوب غربی مکزیک کرده است. پشتکار این عکاس در ماه دسامبر با ثبت عکس منحصر به‌فرد به بار نشست.

 

لحظه‌ای استثنایی در این عکس به تصویر کشیده شده است، فوران آتشفشان در ستونی از خاکستر و گدازه در حالی که اصابت رعدوبرق صحنه را در برابر آسمان پر ستاره شب روشن کرده است. این تصویر برای تپیرو تاکیدی است بر هر چیزی که باعث زیبایی کولیما می‌شود.

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون, آتشفشان

 

وی در این‌باره می‌گوید: «هر بار که عکسی از یک آتشفشان می‌گیرید، یادآور آغاز این جهان است». در ارتفاع بیش از 12 هزار پایی (3700 متر)، آتشفشان کولیما مجموعه‌ای است از آتشفشان‌ها که شامل «نوادو د کولیما» در شمال، «ولکان دی کولیما» در جنوب و آتشفشان غیرفعال «ال کانتارو» می‌شود. «آتشفشان آتش» به خصوص در سال 2015 به اندازه سرجیو تپیرو فعال بود.

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون, آتشفشان

 

سرجیو با عشق به طبیعت بزرگ شده است و خودش در سال 2002 عکاسی را فراگرفت. وی وقتی که تصمیم به مستندسازی آتشفشان کولیما، که تنها 20 مایل با خانه‌اش واقع در شهر کولیما فاصله دارد، گرفت؛ دو احساس شورانگیزش را باهم ترکیب کرد. سرجیو اولین عکس خود را از این آتشفشان در ماه ژانویه همان سال گرفت. هرچند وی در آن زمان نمی‌دانست که این کار تبدیل به پروژه زندگی‌اش خواهد شد.

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون, آتشفشان

 

از آن پس، عکاسی از این آتشفشان به یک وسواس تبدیل شد، سرجیو تخمین می‌زند حدود 300 هزار عکس داشته باشد اما ادعا می‌کند که تنها 100 تای آنها خوب هستند. وی در طول سال از این آتشفشان دیدن می‌کند و در ساعات مختلف روز و از مکان‌های متفاوتی تصاویر خود را به ثبت می‌رساند. عکس‌های وی، کولیما را در تمامی حالت‌های ممکن به تصویر کشیده است، مانند تندیسی آرام و خاموش در یک بعدازظهر ساکت، در حال بیرون دادن ستونی از خاکسترهای خاکستری رنگ یا در حال درخشش در نور هزاران ستاره که در قاب تصویر گیر افتاده‌اند.

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون, آتشفشان

 

وقتی که سرجیو در کولیما نیست در حال یادگیری درباره آن است، آب و هوا، فعالیت‌های روزانه آن و حتی مراحل ماه را چک می‌کند. در واقع چنین اطلاعاتی منجر به گرفتن بهترین عکس‌های ممکن می‌شود. به گفته وی، به ثبت رساندن یک عکس خوب، مقدار کمی به شانس و به اندازه زیادی به آماده‌سازی وابسته است.

 

توجه دقیق سرجیو به جزئیات در سیزدهم دسامبر به ثمر نشست. وی چند روز قبل از ثبت عکس متوجه شده بود که جریان خروجی خاکستر آتشفشانی سریع‌تر از حد معمول است بنابراین تصمیم گرفت که آتشفشان را بیش از پیش زیر نظر داشته باشد. سرجیو کمپ خود را در فاصله 12 کیلومتری برپا کرد و به انتظار نشست. پس از سه روز، در حدود ساعت 11 شب روز سیزدهم وی تصویری از افروختگی این آتشفشان را در اوجش به ثبت رساند که فوران قریب‌الوقوع را نشان می‌دهد.

 

 سرجیو دوربین Canon 6D خود که مجهز به یک لنز 70-200 است را روی یک سه پایه قرار داده و روی 8 ثانیه زماندهی تنظیم کرده بود. وی با استفاده از یک ریموت شاتر، از این پدیده 15 فریم یا بیشتر عکس گرفت. وی می‌دانست که صاعقه‌ای از رعدو برق هم در این میان وجود داشت اما خبر نداشت که توانسته آن را در عکس ثبت کند یا خیر.

 

 سرجیو روز بعد عکس‌ها را روی لپ‌تاپ خود دانلود کرد و با دیدن آنها وحشت زده شد. آذرخشی از رعدو برق به طور کامل سنگ و خاکستر را روشن کرده و باعث آشکارسازی جزئیات غنی در این تصویر شده بود. وی می‌گوید: «وقتی که فایل را باز کردم بلافاصله متوجه شدم که عکس تقریبا کامل است که باورنکردنی بود».

 

این عکس به‌تازگی در بخش عکس طبیعت مطبوعات جهان به جایگاه سوم رسیده است. سرجیو از به رسمیت شناخته شدن عکسش بسیار خرسند است اما همیشه به فکر ثبت تصویر بعدی است. وی هنوز هم مرتبا به آتشفشان محبوبش سر می‌زند. وی در آخر اضافه می‌کند: «این پروژه برای سازمان‌ها، کسب پول یا برای به شهرت رسیدن نیست. این یک پروژه شخصی است. در واقع پروژه زندگی من محسوب می‌شود، پس مجبورم دوباره سرکار بازگردم».

 

اخبار گوناگون - آنا


ویدیو مرتبط :
آشپزی روی گدازه های آتشفشانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت آینه ای که از شما عکس می‌گیرد(+تصاویر)



اخبار علمی - ساخت آینه ای که از شما عکس می‌گیرد

این روزها که بازار عکس گرفتن از خود با استفاده از تلفن هوشمند (سلفی) پر رونق شده است، مبتکران آینه ای عرضه کرده اند که کیفیت عکسبرداری از خود را بهبود می بخشد.

به گزارش مهر، این آینه به گونه ای طراحی شده است که وقتی جلوی آن ایستاده و لبخند می زنید از شما عکس می گیرد.

یک شرکت دیجیتالی آمریکایی به نام iStrategyLabs این آینه نوآورانه را ساخته است.

 

اخبار,اخبار علمی,ساخت آینه ای که از شما عکس می‌گیرد


آنها این آینه را به عنوان سرگرمی و راه آسانی برای عکسبرداری از خود ارائه کرده اند. به طور معمول وقتی کسی می خواهد از خودش عکس بگیرد باید دستش را دور از بدن نگه دارد اما با این آینه می توان با خیال راحت ژست گرفت و لبخند زد.

آنها پشت یک آینه معمولی، یک وب کم و لامپ های LED تعبیه کرده و از نرم افزارهای تشخیص چهره برای تشخیص لبخند فرد استفاده کرده اند.

 

اخبار,اخبار علمی,ساخت آینه ای که از شما عکس می‌گیرد

 
وقتی فرد جلوی آینه می ایستد لامپ های LED روشن شده و پس از گرفتن عکس، نرم افزار به کار رفته در آینه، تصویر را به تلفن همراه فرد ارسال می کند.

مبتکران این آینه می گویند می توان از آن در هر محیطی استفاده کرد.

 

اخبار,اخبار علمی,ساخت آینه ای که از شما عکس می‌گیرد


در این آینه حسگرهایی نصب شده که آماده بودن فرد برای عکس گرفتن را با رصد لبخند او تشخیص می دهد.

در حال حاضر این شرکت برنامه ای برای تجاری سازی این آینه ندارد اما ممکن است در آینده به تولید آن اقدام کند.
اخبار علمی - مهر