اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ترکان: توفیقی وزیر پیشنهادی علوم به مجلس



اکبر ترکان,جعفر توفیقی

ترکان: توفیقی وزیر پیشنهادی علوم به مجلس

اکبر ترکان با اشاره به تخریب‌هایی که توسط رسانه‌های افراطی علیه سرپرست وزارت علوم صورت می‌گیرد گفت: آقای توفیقی انسان توانایی هستند و این تخریب‌ها روی عملکرد ایشان اثر منفی نخواهد داشت. انشاءالله ایشان به زودی در مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی علوم صحبت خواهند کرد و ما از سخنان ایشان در مجلس استفاده خواهیم کرد.

مشاور رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار سلام نو افزود: ایشان در سخنرانی و برقراری ارتباط با نمایندگان توانایی کافی را دارند و پاسخ تخریب‌ها را هم خواهند داد.

ترکان با اشاره به دستور کار جانبی که برای وزرا وجود دارد گفت: مساله مهم دیگری که در حال حاضر وجود دارد این است که وزرای مستقر شده بتوانند، اعمال دولت قبلی در 45 روز گذشته را استخراج کنند و به عنوان یک پرونده در اختیار مردم قرار دهند.

قائم مقام رئیس ستاد انتخاباتی روحانی تصریح کرد: دولت احمدی‌نژاد در 45 روز 24 خرداد تا 12 مرداد خیلی از شرکت‌ها را جابجا و منتقل کردند. همچنین استخدام هایی صورت گرفت که بر خلاف قانون مدیریت کشور بود. انتقال دارایی ها و تغییر مدیران هم جمله اقدامات خلافی بود که صورت گرفت.

اکبر ترکان در پایان گفت: وزرا اسناد موجود را دقیق‌تر بررسی کنند و به مردم ارائه دهند. جابجایی هایی که در اموال صورت گرفته باید به مردم اعلام شوند که در تاریخ ثبت شود تا بعدا کسان دیگری اشتباها مقصر شناخته نشوند./خردادنیوز


ویدیو مرتبط :
سخنان توفیقی که در جلسه استیضاح وزیر علوم، پخش شد- 1

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توفیقی: به تغییر فرهاد دانشجو رای مثبت دادم/ به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی می‌شوم



دانشگاه تهران,دانشگاه آزاد

سرپرست وزارت علوم:
تغییر رییس دانشگاه آزاد نظر دولت نبوده است/بحث تغییر رییس دانشگاه تهران مطرح نیست

سرپرست وزارت علوم درخصوص برکناری فرهاد دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد، گفت: تغییر رییس دانشگاه آزاد نظر دولت نبوده، بلکه با نظر اعضای هیات امنای دانشگاه انجام شده است، البته رای ما به تغییر مثبت بوده است.

به گزارش ایسنا، جعفر توفیقی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که نظر دولت در زمینه تغییر رییس دانشگاه چه بوده است، اظهارکرد: در دولت در این باره بحثی نشده است.

وی همچنین درباره میزان شهریه دانشگاه آزاد، اظهارکرد: در این باره رییس دانشگاه آزاد باید بررسی‌های لازم را انجام دهد و به هیات امنا پیشنهادهای لازم را ارائه دهد.

توفیقی در پاسخ به این سوال که آیا شخص شما به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی خواهید شد؟ گفت: تا این لحظه که صحبت می‌کنیم بنا به معرفی بنده است اما به هر ترتیب تصمیم نهایی با رییس‌جمهور خواهد بود و زمانی آقای رییس‌جمهور از نیویورک بازگردند در این باره تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره تغییرات در دانشگاه پیام نور و علمی کاربردی، گفت: من قبلا هم این موضوع را گفته‌ام که تغییرات موکول به این است که ضرورت‌ و نیازی پیش بیاید و هر وقت ضرورت ایجاب کند، تغییرات انجام خواهد شد.

وی در این باره اظهارکرد: عمده هدف ما در مدیریت دانشگاه‌ها، کارآمدی، تسلط به حوزه مسئولیت و پاسخگویی به مطالبات دانشگاه‌ها و وجود مشخصه‌هایی چون اعتدال در مدیریت مبتنی بر اخلاق و عقلانیت است.

سرپرست وزارت علوم همچنین درباره تغییر در ریاست دانشگاه تهران، گفت: فعلا بحثی در این باره مطرح نیست.

وی در خصوص استقلال مالی دانشگاه‌ها و انتخاب روسای دانشگاه‌ها توسط اعضای هیات علمی، گفت: خوشبختانه قانون برنامه چهارم در این باره در ماده 20 برنامه پنجم تکرار شده و به صراحت آمده است که دانشگاه‌ها در امور مالی، اداری، استخدامی و تشکیلاتی باید با مصوبات هیات امنای دانشگاه اداره شوند و قوانین و مقررات مستثنی هستند. این موضوع قانون است و ما حتما در جهت عملیاتی شدن آن گام برمی‌داریم./ایسنا