اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ترکان: بهره‌های بانکی منطق درستی ندارند


دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی واردات بی‌رویه را دلیل زمین‌گیر شدن کالاها عنوان و تصریح کرد: نرخ سود بانکی باید طبق تورم کاهش یابد اما بهره‌های بانکی منطق درستی ندارند.

ایسنا: اکبر ترکان - مشاور ارشد رییس جمهور - در مراسم تجلیل از صادرکنندگان خراسان رضوی که در اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه اقتصاد مقاومتی، مقاوم سازی اقتصاد کشور از تکانه‌های بیرونی است.

وی ادامه داد: تکانه‌های بیرونی شامل حوادث طبیعی، تکانه‌های ناشی اط تغییرات اقتصاد جهانی و دشمنی‌های ناشی از اراده سیاسی بیرونی و اعمال تحریم‌های کشورهای مختلف است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تصریح کرد: باید بدانیم که مقاوم سازی اقتصاد ایران چگونه صورت می‌گیرد و چه کارهایی باید انجام دهیم.

وی با بیان اینکه صادرات حوزه دادوستد بین‌المللی است، عنوان کرد: دادوستد با کشورهای همسایه به دلیل نوع مسایل منطقه‌ای کمتر تحت تاثیر قدرت های بزرگ قرار می‌گیرد.

ترکان با بیان اینکه مناطق آزاد سرپل ارتباط با کشورهای همسایه است، افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی باید به دادوستد با کشورهای همسایه توجه زیادی شود و به عنوان یک راهبرد اقتصاد مقاومتی باید صورت بگیرد.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه انرژی ارزانی داریم توان رقابتی وجود دارد همچنین در صنعت مانند سیمان، فولاد، خودرو، پتروشیمی، برق و تولید پتروشیمی و ژنراتور دارای رتبه جهانی هستیم.


ویدیو مرتبط :
گفتند که این بهره بانکی است، ربا نیست!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نرخ بهره پایین بانکی، نگرانی جدید بیمه گران اروپایی



اخبار,اخبار اقتصادی , نرخ بهره بانکی

 

اخبار اقتصادی - نرخ بهره پایین بانکی، نگرانی جدید بیمه گران اروپایی

او در ادامه گفت: نتایج این تحقیقات در ماه اکتبر منتشر می شود و ما نمی خواهیم شرکت ها بیش از این نگران کنیم. اما آنان در می یابند که با چه چیزی رو به رو خواهند شد و خود را برای مقابله با آن آماده می کنند.

 بیمه گران در اتحادیه اروپا در حال بررسی این مسئله هستند که آیا با نرخ بهره کنونی در این اتحادیه آنان قادر به ادامه فعالیت هایشان هستند یا خیر.

 

به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از رویترز، یکی از قانونگذاران ارشد اروپایی گفت: شرکت های بیمه در حال آزمایش این مسئله هستند که آیا می توانند با نرخ بهره کنونی که در پایین ترین حد تاریخی خود قرار دارد، برای مدت طولانی در فضای تجاری باقی بمانند.

 

نرخ بهره پایین فعالیت را برای بیمه گران بسیار دشوار کرده است و آنان نمی توانند سطح درآمدها را با داراییی هایشان منطبق نگه دارند. شرایط کنونی این پرسش را به وجود آورده است که آیا آنان قادر به پرداخت خسارت ها و پاسخگویی به مشتریانشان خواهند بود یا خیر.

 

"گاربریل برناردیو" رئیس دیده بان اتحادیه اروپا، در این باره گفت: این مسئله به اشتباهات شرکت ها مربوط نمی شود و آزمون خطا یا تایید نیست. ما همچنان در حال بررسی اوضاع هستیم و به اطلاعات بیشتر احتیاج داریم البته برخی از موارد در سال 2011 مورد آزمایش قرار گرفته بود.

 

او در ادامه گفت: نتایج این تحقیقات در ماه اکتبر منتشر می شود و ما نمی خواهیم شرکت ها بیش از این نگران کنیم. اما آنان در می یابند که با چه چیزی رو به رو خواهند شد و خود را برای مقابله با آن آماده می کنند.

 

این گزارش ها در حالی منتشر می شود که بسیاری از بیمه گران در اتحادیه اروپا از سوی دیگر نگران اجرای قوانین جدید در این اتحادیه هستند.

 

کارشناسان انتظار دارند که نزدیک به 80 درصد از شرکت های بیمه در اروپا از اول ژانویه سال 2016 میلادی، مقررات جدید سرمایه ای اروپا موسوم به "سولونسی 2" (Solvency II) را اجرا کنند. طبق طبق تحقیقات انجام شده، به طور کل کشورهای لهستان، بریتانیا و نروژ بیشترین آمادگی را برای اجرای این قانون دارند و فرانسوی ها، یونانی ها و شرکت های بیمه در اروپای شرقی از کمترین آمادگی برای پیوستن به مقرارت جدید برخوردارند.

 

به گفته کارشناسان، قانون SOLVENCY II اتحادیه اروپا که قانون بسیار کامل و جامعی است، الزامات تاسیس و فعالیت شرکت های بیمه در اروپا را تعیین کرده است. این قانون در واقع شرکت های بیمه را از جهت قبول ریسک در هر بیمه نامه محدود می کنند و قبولی ریسک در سطح کلان از نظر تعداد بیمه نامه نیز کنترل می شوند. همچنین برای حفظ حقوق بیمه گذاران یک سری انجمن ها و اتحادیه هایی هستند که بر فرآیند واگذاری ها نظارت دارند.

اخبار اقتصادی - عصر ایران