اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ترور سیاسی در آمریکا با 19 کشته و زخمی



 

 

 

 

ترور سیاسی در آمریکا با 19 کشته و زخمی

 

گابریل گیفوردز نماینده دموکرات کنگره آمریکادر حادثه تروریستی در آمریکا 6 تن کشته و ۱۳ نفر از جمله یک نماینده کنگره زخمی شدند.

به نقل از بی بی سی، یک قاضی فدرال و یک دختر 9 ساله از جمله کشته شدگان این حادثه تروریستی هستند و یکی از نمایندگان دموکرات آریزونا در کنگره هم به شدت زخمی شده است.

این واقعه دیروز شنبه حدود ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی مقابل یک شعبه فروشگاه سوپر مارکت "سیف وی" و هنگامی که گابریل گیفوردز، یکی از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان، با تعدادی از ساکنان حوزه انتخاباتی اش دیدار می کرد، اتفاق افتاد.

جان رول، یکی از قضات فدرال مستقر در آریزونا، که در محل حاضر بود نیز از جمله افرادی است که در این واقعه کشته شد. یک دختر 9 ساله نیز به قتل رسیده است.

گیفوردز نماینده کنگره آمریکا ۴۰ ساله از ناحیه سر مورد هدف گلوله قرار گرفت. او در بیمارستانی مورد عمل جراحی قرار گرفته و به گفته سخنگوی تیم جراحی، حالش "وخیم" است.

مردی به نام جارد لی لافنر۲۲ ساله به عنوان مهاجم معرفی شده که توسط شماری از مردم حاضر در گردهمایی دستگیر و به پلیس تحویل داده شد. انگیزه وی از این حمله روشن نیست.

پلیس آریزونا معتقد است سیاستمدار دموکرات هدف اصلی این حمله بوده است. گابریل گیفوردز از میانه روهای دموکرات محسوب می شود.

به نظر پلیس، مهاجم به تنهایی عمل نکرده و به همراه شخص دیگری که هویتش اعلام نشده، به محل آمده بود که هم اکنون ماموران پلیس در پی او هستند.

سخنگوی تیم جراحان شنبه در کنفرانسی خبری گفت که گلوله به سر گابریل گیفوردز اصابت کرده و از آن خارج شده است. وی ابراز خوش بینی کرد که خانم گیفوردز زنده بماند.

تحقیقات اف بی آی

در پی وقوع این حادثه رهبران جمهوریخواه مجلس نمایندگان برنامه جنجالی خود برای رای گیری درباره لغو قانون اصلاح نظام درمانی ایالات متحده را به تاخیر انداخته اند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، روز شنبه رابرت مولر، رئیس پلیس فدرال (اف بی ای) را به آریزونا اعزام کرد.

اوباما با محکوم کردن این حمله گفت که چنین فجایعی جایی در "جامعه باز" آمریکا ندارد. او از مردم خواست برای گیفوردز و سایر زخمی ها و کشته شدگان دعا کنند.

به گزارش شبکه های خبری آمریکا، مهاجم در فاصله بسیار نزدیکی به گیفوردز شلیک کرد.

گیفوردز بلافاصله با هلیکوپتر به بیمارستان دانشگاه آریزونا منتقل شد.

این سیاستمدار دموکرات در نوامبر گذشته و پس از رقابتی نزدیک با یکی از کاندیداهای جنبش محافظه کار "تی پارتی" توانست برای سومین بار به عضویت مجلس نمایندگان انتخاب شود.

مارک کلی همسر گیفوردز، فضانورد آژانس فضایی آمریکا (ناسا) است. آنها دو فرزند دارند.

نانسی پلوسی، رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان، این واقعه را فاجعه ای ملی خوانده است.

او گفت که گیفوردز نماینده شجاع و برجسته ای است که با خود دیدگاه نسلی جدید از رهبران سیاسی را به واشنگتن آورده است.

جان بینر، رئیس جمهوریخواه این مجلس، نیز این سوء قصد را حمله علیه همه مردم دانسته و گفته است خشونت و تهدید به خشونت علیه مقام های دولتی جایی در این کشور ندارد.

جان مک کین، نامزد پیشین ریاست جمهوری و عضو جمهوریخواه سنای آمریکا از آریزونا گفته است کسی که مرتکب این جنایت شده "مایه شرم آریزونا، این کشور و نژاد انسانی است...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
گروگان گیری در تونس با 19 کشته و 22 زخمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادامه سریال تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا با ۴ کشته و ۳ زخمی



ادامه سریال تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا با ۴ کشته و ۳ زخمی

زنجیره تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا با ۴ کشته و ۳ زخمی دیگر ادامه یافت.

به گزارش فارس شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز آمریکا خبر داد در تازه‌ترین حادثه تیراندازی در آمریکا 4 نفر که یکی از آنها فرد تیرانداز بود کشته شده و 3 افسر پلیس زخمی شدند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گفته مقامات ایالت پنسیلوانیا، فردی مسلح در یکی از مناطق مرکزی این ایالت ناگهان اقدام به تیراندازی کرد که دخالت نیروهای پلیس باعث شد وی کشته شود.

یکی از مقامات پلیس پنسلوانیا گفته است در این حادثه یکی از افسران پلیس مورد اصابت گلوله قرار گرفت، یک افسر دیگر در سانحه خودرو مجروح شد و یک افسر دیگر بر اثر شلیک ناکامل گلوله مجروح نشدند.

وی افزود هیچکدام از این جراحت‌ها جدی نیستند و خطری زندگی این افسران را تهدید نمی‌کند.

مقامات پلیس و اورژانس پنسیلوانیا به این شبکه خبری گفته‌اند نمی‌توانند جزییات بیشتری از این حادثه ارائه کنند.

قتل با تیراندازی که از گذشته هم در آمریکا فراوانی زیادی داشت، این روزها تحت تأثیر حادثه مدرسه «سندی هوک» به یکی از بزرگترین دغد‌غه‌های این کشور بدل شده است.

سه روز پیش نیز یک حادثه تیراندازی دیگر در ایالت کلورادو آمریکا 4 قربانی گرفته بود.

در حادثه تیراندازی چند روز پیش به مدرسه ابتدایی «سندی هوک» در شهر «نیوتاون» آمریکا در ایالت «کانتیکت» دست‌کم 30 نفر کشته شدند که بین 18 تا 20 نفر از آنها کودک بودند.

ناظران، حادثه مذکور را از جمله وحشتناک‌ترین رخدادهای تاریخ آمریکا می‌دانند؛ در حادثه مشابهی که در سال 1999 در مدرسه راهنمایی «کلمباین» در ایالت کلورادو رخ داد یکی از دانش‌اموزان 12 دانش‌آموز دیگر را به قتل رساند.

قتل با تیراندازی موج گسترده اعتراضات به قوانین حمل سلاح در آمریکا را به دنبال داشته که خواهان اعمال محدودیت‌هایی بر قوانین حمل سلاح هستند.

در ماده دوم قانون اساسی آمریکا آمده است که «یک ملیشیای بسیار منظم برای حفظ امنیت یک ایالت آزاد ضروری است. این حق مردم برای نگهداری و حمل اسلحه نباید نقض شود.»/فارس