اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تروریستهای داعش شش تن از امامان جماعت مساجد موصل را بازداشت کردند



اخبار,اخباربین الملل, گروه تروریستی داعش

سرتیپ احمد الجبوری گفت عناصر داعش چند روز پیش سالم البدرانی، خلیل النعیمی و فاروق الشمری ازاعضای فهرست های العربیه و متحدون در انتخابات پارلمانی عراق را در منطقه القیاره ربودند.

تروریستهای داعش روز شنبه امامان جماعت مساجد الزهراء، المفتی، المخیول، علی بن ابی طالب (ع) و مسجد المنتصر الله در مناطق مختلف شهر موصل را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

به گزارش خبرگزاری آلمان از موصل، شاهدان اعلام کردند اعضای داعش روز شنبه پس از محاصره این شش مسجد امامان جماعت آنها را به علت اقامه نماز التراویح بازداشت کردند.

نماز التراویح از نمازهای مستحب است که در ایام ماه مبارک رمضان مسلمانان پس از نماز عشاء به صورت جماعت برگزار می شود و گروه داعش چند روز پیش اقامه نماز التراویح را در مساجد موصل ممنوع کرده بود.

در همین حال یک منبع مسئول در پلیس استان نینوا گفت عناصر داعش دیروز سه تن از نامزدهای انتخابات پارلمانی سابق عراق را در منطقه القیاره در جنوب شهر موصل اعدام کردند.

سرتیپ احمد الجبوری گفت عناصر داعش چند روز پیش سالم البدرانی، خلیل النعیمی و فاروق الشمری ازاعضای فهرست های العربیه و متحدون در انتخابات پارلمانی عراق را در منطقه القیاره ربودند.

الجبوری افزود دادگاه به اصطلاح شرعی داعش دیروز این سه عراقی را به اعدام محکوم کرد و این افراد در پایگاه نظامی العزه به ضرب گلوله کشته شدند.
 
 اخبار  بین الملل  -  تابناک
 


ویدیو مرتبط :
تروریستهای النصره در بازداشت داعش!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مساجد موصل به دستور داعش بسته شد



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - مساجد موصل به دستور داعش بسته شد

تکفیری‌های داعش در موصل، دستور بسته شدن 15 مسجد را در این شهر صادر کردند و به احتمال زیاد این مساجد تخریب خواهند شد.

به گزارش فارس منابع آگاه محلی در استان «نینوا» اعلام کردند که تکفیری‌های داعش، دستور بسته شدن 15 مسجد تاریخی را در موصل صادر کرده‌اند و مانع اقامه نماز در این مساجد می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود که این مساجد منفجر و تخریب شوند.

به گزارش پایگاه خبری عراقی «المربد»، منابع آگاه در گفت‌وگو با رسانه‌های مختلف اعلام کردند: عناصر بخش موسوم به مساجد داعش، دستور بستن 15 مسجد را در بخش شرقی شهر موصل  را صادر کرده‌اند و بهانه آنها وجود قبرهایی در محوطه این مساجد است.

این در حالی است که این مساجد اغلب قدیمی هستند و طی قرنهای گذشته، همواره محل عبادت مسلمانان و سمبل دینی و عاطفی ساکنان موصل بوده‌اند.

این منابع ابراز نگرانی کردند که ممکن است، داعش این مساجد را منفجر و نابود کند.

مهمترین مساجدی که در موصل دستور بسته شدن آنها صادر شده، عبارتند از: امام محسن، مسجد امام الرضوانی، امام ابراهیم، العمریه، حمو القدو، شیخ الشط، القطانین و الاباریقی. 

اخبار بین الملل - فارس