اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ترفند مسافرکش برای سرقت اموال مسافرانش



 اخبار حوادث -  ترفند مسافرکش برای سرقت اموال مسافرانش

یک خانواده شهرستانی برای ترک مشهد دیر به راه آهن مراجعه کردند و به قطار نرسیدند به ناچار تصمیم گرفتند خود را به ایستگاه نیشابور برسانند و سوار همان قطار شوند.

آنها برای آن که خود را به ایستگاه نیشابور برسانند در مقابل راه آهن اقدام به کرایه کردن خودروی سواری شخصی کردند.

راننده خودرو  هنگام خروج از مشهد در نزدیکی پلیس راه خودرو را متوقف کرد و به مسافران گفت خودروام معاینه فنی ندارد و نمی توانم از شهر خارج شوم و برای شما خودروی دیگری کرایه می کنم و به این بهانه از خودرو پیاده شد و بعد از مدت کوتاهی به سمت مسافران رفت و با دست خودرویی را نشان داد که در حاشیه بزرگراه پارک شده بود و گفت آن خودرو را برای شما کرایه کردم.

در حالی که مسافران از خودرو پیاده شده بودند و منتظر تخلیه بارها بودند سارق در یک لحظه پا روی پدال گاز فشرد و تمام لوازم همراهشان را که دارای ارزش حدود ۶ میلیون تومان بود به سرقت برد. پرونده پس از شکایت مالباخته ها در مجتمع قضایی شهید رجایی در شعبه ۷۰۳ مطرح و رسیدگی شد و متهم با توجه به چهره نگاری توسط مالباخته ها تحت تعقیب قضایی قرار گرفت.

 

 اخبا ر حوادث  - خراسان


ویدیو مرتبط :
اطالاعات کامل دررابطه با سامانه ثبت اموال سرقت شده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قرص خواب‌آور، ترفند زوج سارق برای سرقت دلارها



قرص خواب‌آور، ترفند زوج سارق برای سرقت دلارها

فرمانده انتظامی شهرستان کرج از دستگیری زوج سارقی خبرداد که در قالب خدمتکار از زوج پیرسرقت کردند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ عبدالرضا خیرخواهان با بیان اینکه چندی پیش پرونده‌ای از سوی کلانتری 14 کرج با موضوع «سرقت» به این پلیس ارجاع داده شد گفت:در بررسی‌ پرونده مشخص شد که اواسط فروردین‌ماه فردی به نام «هوشنگ» با همستی همسرش، از یک منزل مسکونی در منطقه فرمانیه تهران سرقت کرده که پس از آن به کرج متواری شده‌اند.

 

وی در تشریح جزئیات این خبر با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد که این زوج سه ماه قبل از سرقت از طریق یک شرکت خدماتی برای کار به منزل فرد مالباخته معرفی شدند گفت: سارقان با توجه به کهولت‌ سن و ناتوانایی زوج صاحب منزل به راحتی در منزل آنها رفت و آمد می‌کردند.

 

خیرخواهان با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد که سارق و همسرش به مدت چهارماه در کرج سکونت داشتند اما در فواصل زمانی کوتاه محل اقامت خود را تغییر می‌دادند که این روش شناسایی آنها توسط پلیس را با مشکل مواجه ساخته بود، گفت: ماموران محل آخرین سکونت این زوج در حیدرآباد را شناسایی کردند. با مراجعه به آن محل مشخص شد که فرد سارق پس از گذشت دو روز از سکونت در این منزل قرار داد را فسخ کرده و متواری شده است.

 

وی با بیان اینکه ماموران در آخرین اقدام خود برای دستگیری این سارق اقدامات اطلاعاتی ویژه‌ای را انجام دادند افزود: ماموران این سارق را در منزل مسکونی یکی از اقوام خود در نوروزآباد شناسایی و دستگیر کردند.

 

وی با بیان اینکه هنگام دستگیری این فرد مبلغ 13 میلیون تومان پول نقد، 6192 دلار، یک دستگاه تلویزیون 53 اینچ، پنج تخته‌فرش دست‌بافت شش متری و مقداری اسباب و اثاثیه منزل از وی کشف و ضبط شد، افزود: بررسی‌ها نشان داد که سارق از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نبوده و به موادمخدر نیز اعتیاد داشته به همین دلیل نقشه سرقت از منزل این زوج پیر را کشیده و با همکاری همسرش از آنجا سرقت کرده است.

 

خیرخواهان ادامه‌داد: این زوج قرص خواب‌آوری را در لیوان آب زوج صاحب‌خانه حل کرده و به همراه غذا به آنها می‌دهند و پس از بیهوشی اقدام به سرقت وجه‌نقد و وسایل آنها به ارزش حدود 200 میلیون تومان می‌کنند و اموال مسروقه را در خودرو پرایدشان جاسازی و خارج می‌کند.

 

وی با بیان اینکه فرد سارق به همراه همسر خود پس از این اقدام برای اینکه توسط ماموران پلیس شناسایی نشوند به کرج نقل مکان می‌کنند، گفت: با شناسایی متهم کلیه اموال مسروقه از وی ضبط و به فرد مالباخته بازگردانده شد و متهمان با اخذ دستور قضایی به دادسرای تهران تحویل شد./ایسنا