اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ترفند جدید کلاهبرداران برای مشترکان پر مصرف گاز



ترفند جدید کلاهبرداران برای مشترکان پر مصرف گاز

رییس پلیس آگاهی استان سمنان از دستگیری فردی خبر داد که سعی داشت با دستکاری کنتور مشترکان پر مصرف از آنان کلاهبرداری کند، خبر داد.

سرهنگ رسولی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات این پرونده با بیان اینکه برابر گزارش واصله مبنی بر این که افراد غیربومی با برقراری تماس تلفنی با صاحبان کوره آجرپزی به آنان وعده دادند که می‌توانند با دستکاری کنتور گاز، هزینه مصرف را تا حدی قابل توجه کاهش دهند، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت، گفت: بررسی‌ها نشان داد که این فرد ناشناس عنوان کرد که در ازای دستکاری کنتور برق به تناسب کاهش هزینه از مالکان کوره، وجه دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه رسیدگی به این موضوع در دستور کار ماموران قرار داشت تا آن‌ که بررسی‌ها نشان داد این فرد تماس گیرنده، قصد حضور در یک کوره‌آجرپزی در دامغان را دارد، گفت: ماموران به صورت نامحسوس حمل مورد نظر را تحت کنترل داشتند تا این‌ که در ساعت 21، 18 بهمن ماه سال جاری ماموران ملاحظه کردند، فرد تماس گیرنده با یک دستگاه پژو پارس پس از صحبت کردن با مالک کوره، از دیوار محل نصب کنتور بالا رفته و اقدام به بازکردن قطعات کنتور و رگلاتور گاز و دستکاری آن اقدام می‌کند که ماموران وارد عمل شده و راننده خودرو به نام «سعید» را دستگیر کردند.

رییس پلیس آگاهی سمنان افزود: در بازرسی بدنی از این فرد، یک فقره چک به نام یکی از آجرپزی‌ها به مبلغ هشت میلیون تومان و در بازرسی از خودروی این فرد، مهر متعلق شرکت نیرو، اسناد و مدارک و اوراق شناسایی متعلق به غیر همچنین تعدادی پلمپ مربوط به اداره برق کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه ماموران حین دستگیری متهم اول، نسبت به توقف خودروی فرد دوم نیز وارد عمل شدند، گفت: این فرد که متوجه حضور ماموران شده بود، سعی داشت تا با استفاده از تاریکی هوا متواری شود که ماموران با رعایت بکارگیری سلاح،‌اقدام به شلیک تیر هوایی کرده و این فرد که «جلیل» نام داشت را نیز دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه با انتقال متهم به پلیس آگاهی‌، «جلیل» در اظهارات خود عنوان کرد که از یک ماه پیش به فکر دستکاری کنتور گاز برای مشترکان پر مصرف کوره آجرپزی افتاده بودند، گفت: این فرد از طریق اینترنت به صورت اتفاقی شماره تلفن مالکان برخی کوره‌های آجرپزی را به دست آورد و ضمن تماس با برخی از آنان،‌ نسبت به مطرح‌کردن ادعای واهی خود اقدام کرده بود تا این که یکی از مسئولان آجرپزی در قبال دستکاری کنترل گاز، به او مبلغ 15 میلیون تومان اجرت داده بود.

رسولی‌فر با بیان اینکه متهم در ادامه اظهارات خود عنوان کرد که در یک مورد از درخواست‌های کوره‌پزی، بدون هیچ‌ گونه دستکاری از محل خارج شده و هفت میلیون تومان نیز دریافت کرده است، گفت: این فرد معمولا مابقی مبلغ را به محض صدور قبض گاز،‌ دریافت کرده است.

به گفته رییس پلیس آگاهی سمنان، متهمان ضمن تشریح صحنه سرقت، به همراه پرونده تشکیل شده در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند. /ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
بیمه همه مشترکان برق و گاز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر نیرو: آب شرب مشترکان پر مصرف را قطع می کنیم/ این کار قانونی است و مجوز داریم



اخبار ,اخبار اقتصادی ,قطع آب مشترکان پرمصرف

اخبار اقتصادی - وزیر نیرو: آب شرب مشترکان پر مصرف را قطع می کنیم/ این کار قانونی است و مجوز داریم

وزیر نیرو با بیان اینکه شهرهایی که دارای تنش آبی هستند و مشترکان آن الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند آب شرب آنها قطع می‌شود، گفت: مجوز قطع آب مشترکان پرمصرف را داریم و این روش قانونی است.

حمید چیت‌چیان در حاشیه مراسم افتتاح نیروگاه بادی کهک تاکستان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا قطع آب مشترکان پرمصرف قانونی است و برای آن مجوز صادر شده است یا خیر گفت: محدودیت منابع آب یک واقعیت است که کشور با آن مواجه است بنابراین هیچ مشترکی اجازه ندارد با این عنوان که پول آب را پرداخت می‌کند آب شرب را بدون هیچ توجهی مصرف کند.

او گفت: بنابراین مشترکان پر مصرف آب شرب شهرهای دارای تنش که حدود 12 کلانشهر را در بر می‌گیرد بدانند اگر الگوی مصرف آب شرب را رعایت نکنند مجوز قطع آب آنها را داریم.

او در خصوص اینکه آیا برای مشترکان پرمصرف جریمه‌ای در نظر خواهید گرفت، گفت: فعلا برای جریمه مشترکان پرمصرف برنامه‌ای نداریم و مجوزی برای آن اخذ نشده است.

او در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه‌ای که شرکت آب و فاضلاب برای قطع آب مشترکان پرمصرفی که مصرف آب شرب آنها 200 مترمکعب بود دارای مجوز قانونی بود، گفت: شرکت آب و فاضلاب استان تهران در این خصوص مجوز قانونی داشته است.

اخبار اقتصادی - فارس