اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ترفندهای جدید لبنیاتی‌ها برای افزایش قیمت شیر



اخبار,اخباراقتصادی ,شیر کم چرب امگا3

در شرایطی که برخی صنایع لبنی یک بار بابت افزایش قیمت شیر کم‌چرب با ترفندهای غیرقانونی، از سازمان حمایت اولتیماتوم گرفته بودند، بازهم همان تخلف‌ها از همان برندهای مطرح متخلف سر زد؛ به گونه‌ای که نه‌تنها دوباره شیر کم‌چرب با امگا3 برگشت بلکه شیر کم‌چرب بدون لاکتوز هم اضافه شد.

البته مشخص نیست این صنایع مجوزی برای این برچسب‌ها و قیمت‌های جدیدشان گرفته‌اند یا این ترفند‌ جدید برای افزایش قیمت است؟

به گزارش ایسنا، در حالیکه پس از گذشت چند هفته از جمع‌ شدن تخلف صنایع لبنی برای افزایش قیمت مانند فروش شیر کم چرب معمولی به اسم شیر امگا 3 که از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام شد، همان شرکت مطرح تولیدکننده محصولات لبنی که از سوی بازرسان، تخلفش‌ محرز شده بود مجددا پس از مدتی تنفس، همان شیر کم چرب بطری یک لیتری را با همان عنوان امگا3 با همان قیمت 2500 تومان روانه بازار کرده است. البته این کارخانه در مدلی جدید از ترفند‌های خود، شیر کم چرب بدون لاکتوز را هم جدیدا به بازار عرضه کرده که به قیمت 2700 تومان فروخته می شود.

باید دید این بار کارخانه مذکور برای تولید شیر کم چرب امگا3 و شیر کم چرب بدون لاکتوز با قیمت‌های جدید از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مجوز گرفته است یا بازهم شیوه قدیمی‌اش را برای افزایش قیمت و سود بیشتر تکرار کرده‌ است؟

اما این عملکرد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان در واقع حمایت از مصرف‌کننده نیست که هر بار منتظر می‌شود تا شرکتی محصول خود را به بازار عرضه کند و پس از هفته‌ها که آن شرکت محصولش را می‌فروشد و سود کلانی به جیب می زند، فقط با هشدار و اولتیماتوم موضوع را پیگیری کند تا صنایع پس از چند هفته و اگر دلشان خواست، دست از تخلف‌بردارند و پس از مدتی دوباره کار غیرقانونی خود را انجام دهند. بلکه انتظار می‌رود این دستگاه نظارتی پیش از آن که محصولی به بازار عرضه شود در همان مبدأ تولید، بر قیمت و اجرای قانون در آن واحد تولیدی نظارت داشته باشند تا در این میان مردم ضرر نکنند و متخلفان سود.


 اخبار اقتصادی  - ایسنا 


ویدیو مرتبط :
موافقت وزیر بهداشت با افزایش قیمت شیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش مجدد قیمت شیر در نیمه دوم امسال منتفی شد




 

افزایش مجدد قیمت شیر در نیمه دوم امسال منتفی شد

 

معاون برنامه ریزی استانداری تهران گفت: قرار نیست قیمت شیر در نیمه دوم سال افزایش یابد.

نعمت اله ترکی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در واکنش به این سوال که شایعاتی مبنی بر افزایش مجدد قیمت شیر در نیمه دوم سال مطرح است، اظهار داشت: قرار نیست افزایش قیمت شیر پس از شهریور ماه اتفاق بیافتد.

وی افزود: توافق انجام شده برای شیر ۵۲۰ تومان تا پایان سال جاری اعتبار دارد و اتحادیه دامداران و کاخانجات لبنیات در این زمینه با استانداری توافق کرده اند.

به گزارش فارس، فعالان حوزه لبنیات زمزمه افزایش قیمت شیر و لبنیات را مطرح می کنند و معتقدند قیمت اعلام شده برای شیر تا پایان شهریور است و پس از آن باید دوباره در قیمت ها تجدید نظر شود..... /  خبرگزارى فارس