اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ترس اسرائیل از عروسک های چفیه پوش


رژیم غاصب اسرائیل از بیم انجام حملات انتقام جویانه مبارزان فلسطینی، محموله‌ای از عروسک هایی با نمادی از انتفاضه را توقیف کرد.

خبرگزاری فارس: رژیم غاصب اسرائیل از بیم انجام حملات انتقام جویانه مبارزان فلسطینی، محموله‌ای از عروسک هایی با نمادی از انتفاضه را توقیف کرد.

گمرک رژیم صهیونیستی در شهر بندری حیفا هزاران عروسک چفیه پوش سنگ به دست  به سبک مبارزان فلسطینی را که عازم کرانه باختری بود، توقیف کرد.

ترس اسرائیل از عروسک های چفیه پوش

به نوشته روزنامه انگلیسی «دیلی میل» عروسک‌های چفیه پوش که در بسته‌های حاوی علامت «لباس و قالیچه » به بندر حیفا در شمال اسرائیل قاچاق شده بودند، از سوی گمرک مصادره شدند.

بر اساس این گزارش، این  4 هزار عروسک لباس‌هایی شبیه مبارزان فلسطینی را بر تن داشتند که صورتشان با چفیه پوشانده شده و تنها چشمهایشان معلوم بود و در دست راست سنگی به دست داشتند.

«شلی الکایام» از اعضای کمیته آموزشی کنیست رژیم صهیونیستی در این باره گفت: «اگر اسباب بازی پرتاب سنگ را به سوی مردم دیگر نشان دهد، باعث عادی شدن این کار خواهد شد. این عروسک‌ها رفتارهای خشونت آمیز را عادی می‌کنند.»

وی بابیان تاثیر پذیری کودکان سه تا 8 ساله از این عروسک‌ها افزود، باید نسبت به ارسال این عروسک‌ها به کرانه باختری نگران باشیم.

شایان ذکر است، انتفاضه شکلی از اعتراض مردم فلسطین علیه اوضاع نابسامان در اردوگاه‌ها، افزایش بیکاری، تبعیض نژادی و سرکوب روزانه مردم فلسطین به دست رژیم اسرائیل است.

انتفاضه اول فلسطین یا «انقلاب سنگی»، به این دلیل نام گذاری شد چون که سنگ ابزار اصلی در آن بود. برحسب آمارها، حدود 3000 فلسطینی در حین حوادث انتفاضه به دست ارتش غاصب اسرائیل شهید شدند


ویدیو مرتبط :
شغل های عجیب در ایران از داد زن تا عروسک تن پوش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسرائیل از ترس ایران قرار داد نظامی با ترکیه را در آخرین لحظات لغو کرد



 

 

 

اسرائیل از ترس ایران قرار داد نظامی با ترکیه را در آخرین لحظات لغو کرد

 

 

واشنگتن تایمز نوشت: وزارت دفاع اسرائیل اعلام کرد که لغو قرارداد نظامی و  140 میلیون دلاری با ترکیه در اخرین لحظات لغو شد.

به نوشته ی واشنگتن تایمز، اسرائیل نگران این است که سیستم نظارت هوایی پیشرفته خود به دست ایران بیافتد.

شرکت های دفاع الکترونیک اسرائیل،  سه سال پیش با ترکیه قراداد بسته بودند تا سیستم پیشرفته ای را به ترکیه بدهند. در طول این سه سال، روابط ترکیه با اسرائیل سرد شده و با ایران گرم شده است.

همه ی قراردادهای نظامی در اسرائیل باید با تایید وزارت دفاع انجام گیرد.

یک مقام وزارت دفاع اسرائیل ضمن اعلام لغو  این قرارداد با ترکیه گفت: روابط با ترکیه، خیلی مهم است اما ما یک مسئولیت امنیتی داریم. این مقام اسرائیلی به روابط ایران و ترکیه اشاره کرد.

لغو این قرار داد، یک هفته پس از سخنان داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه انجام شد که در پارلمان این کشور گفت: سیاست های ترکیه اسرائیل را به زانو در اورده و منزوی کرده است.

شرکت های "البیت سیتیمز" و "صنابع هوا فضای اسرائیل" که بر اساس قرار داد، باید این  سیستم نظارتی را به نیروی هوایی ترکیه تحویل می دادند، اکنون در پی گرفتن خسارت از دولت اسرائیل هستند..../انتخاب