اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تردید در بازار طلا



پیش بینی آینده بازارطلا,علت افزایش قیمتها,کاهش قیمتها

همه دلایل افزایش و كاهش قیمت

تردید در بازار طلا

بهای هر اونس طلای جهانی امروز با 28 دلار افزایش معادل 1254 دلار و 19 سنت خرید و فروش شد. این افزایش در حالی رخ داده است كه برخی از كارشناسان همچنان روند طلا را رو به كاهش پیش بینی می كنند.

به گزارش فرارو، اونس جهانی روز گذشته  با بازگشایی بازارهای جهانی و با افزایش ارزش دلار با کاهش همراه شد اما در ادامه فعالیت بازار روند حرکتی طلا تغییر و اونس با افزایش به 1227 دلار و 79 سنت رسید.  این مقدار تا ساعت 19 روز گذشته به وقت تهران به 1236 دلار به ازای هر انس رسید.

 

سانحه آتش‌سوزی قطار حامل سوخت در کبک کانادا، کاهش میزان صادرات آلمان، استعفای دو وزیر در پرتغال و نگرانی از تشدید بحران بدهی‌ها در این کشور و افزایش تقاضا برای خرید جواهر آلات طلا از سوی ژاپن، ترکیه، چین و هندوستان از دلایل افزایش قیمت طلا عنوان شده است.

 

به اعتقاد اکثر کارشناسان، طلا در هفته‌های گذشته بیش از اندازه افت داشته است و بنابراین بعد از رکوردهای کاهشی قطعا روند صعودی آن آغاز خواهد شد که بازار طلا در هفته گذشته این موضوع را ثابت کرد. در هفته گذشته، علی‌رغم تلاش طلا برای ورود به کانال 1100 دلاری اما سطح حمایتی قیمت‌ها در همان کانال 12200 دلاری ثابت ماند.

 

اما بهبود وضعیت اقتصادی در آمریکا و افزایش سطح اشتغال می‌تواند باعث کاهش مبلغ سیاست‌های تسهیل کمی فدرال رزرو شود که این امر خود باعث فشار کاهشی بر روی قیمت‌های جهانی طلا خواهد شد در مقابل  افزایش تنش در مصر و خاورمیانه نیز در هفته گذشته به افزایش قیمت نفت منجر شد که تا حدودی می‌تواند تقاضای فیزیکی و احتیاطی طلا را افزایش دهد. 

البته عامل اصلی تغییرات قیمت طلا در بازارهای جهانی، سیاست‌های فدرال رزرو است که در صورت تداوم روند فعلی، بر طبق گفته‌های اخیر برنانکی، اقدام به کاهش سیاست‌های محرک خواهد کرد و در نتیجه قیمت‌ها کاهش خواهد یافت.

 

با این همه به نظر می‌رسد که توان نیروهای افزایشی در بازار طلا بیشتر از کاهشی باشند زیرا فدرال رزرو عموما سیاست‌های ناگهانی و جهشی را اجرا نخواهد کرد علی‌الخصوص که حضور برنانکی در کمیته تصمیم‌گیری این بانک، تداوم سیاست‌های انبساطی را تضمین می‌کند.

 

در همین حال "جیم راجرز" سرمایه گذار بزرگ بین المللی که پیش از این کاهش قیمت طلا 1200 دلار در هر اونس را پیش بینی کرده بود اکنون بر این باور است که قیمت طلا به زودی به کمتر از 900 دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت./فرارو

 

قیمت سکه و طلا در بازار ایران

 

 

 


ویدیو مرتبط :
گزارش از بازار طلا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جهش ۳۶دلاری بازار جهانی طلا



 

جهش ۳۶دلاری بازار جهانی طلا

 

 

قیمت سکه بهار آزادی به دنبال کسب رکورد جدید در بازارهای جهانی طلا ۵ هزار تومان افزایش یافت.


روز گذشته قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی در بازار داخلی با ۵ هزار تومان افزایش به نرخ ۳۰۷ هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم نیز با همین میزان افزایش به رکورد بی‌سابقه ۳۱۰ هزار تومانی نرخ فروش دست یافت. در این بازار همچنین نیم سکه و ربع سکه با ۱۰۰۰ تومان و ۲۰۰۰ تومان افزایش به ترتیب ۱۵۳ هزار تومان و ۷۹ هزار تومان به خریداران عرضه شد. هر مثقال طلای ۱۷ عیار بدون اجرت نیز با ۲۸۰۰ تومان رشد قیمت از ۱۳۵ هزار تومان بالاتر رفت. به دنبال تشدید نگرانی‌ها از تسری بحران کسری بودجه به سراسر اروپا قیمت طلا با بیش از ۳۶ دلار افزایش، رکورد جدید ۱۲۵۰ دلار را کسب کرد. پیش‌تر این نرخ تا ۱۲۴۹ دلار بالا آمده بود. برابری یورو دیروز به رقم ۱۹۲۳/۱ در مقابل دلار آمریکا دست یافت که رکورد جدیدی در تضعیف یورو از ۴ سال پیش به حساب می‌آید.


روز گذشته موسسه رتبه‌سنجی fitch چالش کسری بودجه انگلستان را سهمگین و ترسناک (formidable) اعلام کرد. در پی این خبر نگرانی از گسترش بحران کسری بودجه در سراسر اروپا سرمایه‌گذاران را به خرید طلا تشویق کرد .نخست وزیر انگلیس امسال را سال کاهش هزینه‌ها در این کشور اعلام کرده است. اتحادیه اروپا نیز اعلام کرده است که کشورهایی را که قانون محدوده کسری بودجه ۳ درصدی را رعایت نکنند تحریم خواهد کرد. پوند انگلیس، سهام و شاخص‌های اقتصادی در آمریکا نیز با کاهش مواجه شده‌اند.... /  روزنامه دنیاى اقتصاد