اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تراژدی مرگبار عکس سلفی در سد کنگیر ایوان


دختر جوان در سد کنگیر ایوان ایلام قربانی گرفتن عکس سلفی شد. این دختر وقتی درکنار سد پایش لیز خورد، داخل رودخانه غرق شد.

روزنامه شهروند: دختر جوان در سد کنگیر ایوان ایلام قربانی گرفتن عکس سلفی شد. این دختر وقتی درکنار سد پایش لیز خورد، داخل رودخانه غرق شد.

روز جمعه بود که دخترجوان همراه خانواده‌اش برای گردش به ضلع جنوبی شهرستان ایوان رفتند. وقتی دخترجوان برای دیدن طبیعت از خانواده‌اش جدا شد، هرگز تصور نمی‌کرد قربانی یک سهل‌انگاری شود.

او درحاشیه رودخانه کنگیر اقدام به گرفتن عکس سلفی از آبشار رودخانه و مناظر طبیعی کرد که به دور از چشمان پدر و مادر به داخل رودخانه لیز می‌خورد و غرق می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان ایوان با اعلام این خبر، گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و طغیان رودخانه‌ها، مراقب فرزندانمان باشیم و از نزدیک‌شدن آنها به حریم رودخانه خودداری کنیم تا برای لحظه‌ای شادی عزیزانمان را از دست ندهیم تا خاطره‌ای تلخ را برای همیشه به یادگار داشته باشیم.

شهرستان ایوان از شهرهای حوزه شمالی استان ایلام است که سد کنگیر به‌عنوان یک مکان تفریحی و منبع اصلی تأمین آب کشاورزی شهرستان شناخته می‌شود.

تاریخچه سلفی مرگبار در ایران


سلفی گرفتن هرگز در لیست رسمی علل مرگ قرار نگرفته اما در طول دو‌سال گذشته این امر به‌عنوان یکی از رویدادهای ناگوار مطرح شده است.

آنجا که اپیدمی سلفی‌گیری در سراسر جهان فراگیر شده، مردم ایران نیز از آن مستثنی نشده و به جرگه عظیم سلفی‌گیران پیوسته‌اند. ازسوی دیگر باید گفت ایرانیان نیز از حوادث و بلایای این اپیدمی مصون نمانده و برخی هموطنانمان قربانی آن شده‌اند.

نخستین حادثه سلفی‌گیری در ایران زمانی اتفاق افتاد که ٢٤نفر از دانشجویان اردبیلی پس از پایان امتحانات دی ٩٣ تصمیم گرفتند برای خداحافظی به دریاچه شورابیل بروند و دسته‌جمعی روی دریاچه یخ‌زده، چند عکس سلفی به یادگار بگیرند.

ضخامت یخ دریاچه کم بود و فشار ناشی از وزن دانشجویان باعث شکسته‌شدن یخ دریاچه شد و ١٨نفر از آنها به زیر آب رفتند. اگرچه ١٦نفر از دانشجویان درهمان لحظات اولیه حادثه توسط مردم حاضر در محل از آب بیرون کشیده شدند اما متاسفانه ٢ دختر دانشجو به علت آشنا نبودن با فنون شنا غرق شده و به اعماق دریاچه فرو رفتند. نیروهای امداد پس از ٣ساعت تلاش موفق به یافتن این دو درعمق ٣متری دریاچه شدند، ولی متاسفانه کار از کار گذشته بود و آب یخ دریاچه شورابیل درهمان دقایق اولیه جان دو دختر را گرفته بود.

 یکی دیگر از سلفی‌های مرگبار ایرانی هفدهم اردیبهشت اتفاق افتاد. در این حادثه دختر ١٩ساله که همراه مادرش در قالب یک تور گردشگری به ماکو سفر کرده بود، درهنگام گرفتن عکس سلفی در لبه آبشار رودخانه «ساری سو» ناگهان زیر پایش خالی شد و به داخل رودخانه سقوط کرد. در این حادثه گروه آتش‌نشانی برای نجات دختر بلافاصله در محل حاضر شدند ولی گویا دخترک درهمان لحظه سقوط جان خود را از دست داده بود و آتش‌نشانان تنها توانستند پیکر بی‌جان او را از آب بیرون بکشند.


ویدیو مرتبط :
عکس های تراژدی از تصادفات و آتش سوزی های ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

غرق شدن یک دختر در سد به‌خاطر عکس سلفی



فرمانده انتظامی شهرستان ایوان از غرق شدن یک دختر در سد کنگیر ایوان واقع در استان ایلام خبر داد

فرمانده انتظامی شهرستان ایوان از غرق شدن یک دختر در سد کنگیر ایوان واقع در استان ایلام خبر داد و گفت: لیز خوردن دختر به دلیل سلفی گرفتن بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، شهرام امیریان اظهار داشت: این دختر جوان به اتفاق خانواده برای گردش به ضلع جنوبی شهرستان ایوان رفته بود.

وی ادامه داد: این فرد در حاشیه رودخانه کنگیر اقدام به گرفتن عکس سلفی از آبشار رودخانه و مناظر طبیعی می‌‌کند که به دور از چشمان پدر و مادر به داخل رودخانه لیز می‌خورد و غرق می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان ایوان افزود: با توجه به بارندگی‌های اخیر و طغیان رودخانه‌ها، مراقب فرزندانمان باشیم و از نزدیک شدن آنها به حریم رودخانه خودداری کنیم تا برای لحظه‌ای شادی عزیزانمان را از دست ندهیم و خاطره‌ای تلخ را برای همیشه به یادگار داشته باشیم.

شهرستان ایوان از شهرهای حوزه شمالی استان ایلام است که سد کنگیر به عنوان یک مکان تفریحی و منبع اصلی تامین آب کشاورزی شهرستان شناخته می شود.

 

اخبار حوادث  -  پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس