اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ترانه علیدوستی در «شهرزاد»


پس از گذشت چهارماه از آغاز فیلمبرداری سریال « شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی این سریال با بازی جمعی از ستارگان سینما و تئاتر مردادماه امسال به شبکه‌ی خانگی می‌آید.

خبرآنلاین: پس از گذشت چهارماه از آغاز فیلمبرداری سریال « شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی این سریال با بازی جمعی از ستارگان سینما و تئاتر مردادماه امسال به شبکه‌ی خانگی می‌آید.

حسن فتحی کارگردان سینما و تلویزیون به همراه گروهی از چهره‌های شناخته‌شده‌ی تلویزیون، تئاتر و سینما در حال آماده‌سازی سریال شهرزاد است که قرار است از اواخر مردادماه به شبکه‌ی خانگی بیاید.

فتحی که پیش از این با مجموعه‌های تلویزیونی «مدار صفردرجه» و «شب دهم» از  سال‌های ۱۳۰۰ و دوره‌ی پهلوی اول در تاریخ معاصر ایران گفت، این‌بار نیز با سریال «شهرزاد» به سراغ دهه‌ی سی؛ یکی از مهم‌ترین دوره‌های تاریخ معاصر كشورمان رفته است. مجموعه ای که برای نخستین بار با تداراکاتی عظیم و با بیش از 150 نفر عوامل در بخش خصوصی تولید می شود.

این مجموعه با بیش در حدود دو سال پیش تولید و چهار ماه تولید در بیش از 100 لوکیشین فیلمبرداری اش به نیمه رسیده و تلاش می شود تا اواخر مرداد ماه سال جاری به شبکه خانگی بیاید.

داستان سریال «شهرزاد» در دهه‌ی سی خورشیدی می‌گذرد. داستانی كه روایتی عاشقانه بر بستر تاریخ است و توسط «نغمه ثمینی» نوشته شده است.

در «شهرزاد» سه نسل از  ستاره‌های شناخته‌شده‌ی تئاتر، سینما و تلویزیون در کنار یکدیگر قرار گرفتند و داستان آن را بازگو می کنند.  علی نصیریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی و مصطفی زمانی نقش‌های اصلی آن را بازی می کنند.

نصیریان و حسینی پیش از این با مجموعه‌های «میوه‌ی ممنوعه» و «مدار صفردرجه»  در کنار فتحی قرار گرفته بودند. اما ترانه علیدوستی در اولین تجربه‌ی بازی در سریال در مجموعه «شهرزاد» روبه‌روی دوربین قرار گرفته است. محمود پاک‌نیت، مهدی سلطانی، سهیلا رضوی، فریبا متخصص، پری‌ناز ایزدیار، نسیم ادبی، لیندا کیانی، رامین ناصرنصیر، امیرحسین رستمی، هومن برق‌نورد، غزل شاکری و گلاره عباسی از دیگر  بازیگران سریال «شهرزاد» هستند.

قسمت‌های میانی این مجموعه در حال حاضر در مرحله‌ی فیلمبرداری است، و به‌طور هم‌زمان قسمت‌های فیلمبرداری‌شده‌ی ابتدایی در حال صداگذاری و تدوین است.

مدیر تصویربرداری مجموعه‌ی «شهرزاد» را  افشین احمدی و تدوین هم‌زمان آن را مهدی حسینی‌وند انجام می‌دهد.  مدیر صدابرداری این مجموعه خسرو کیوان‌مهر و طراحی صحنه‌ی سریال «شهرزاد» را حسن روح‌پروری بر عهده دارد. طراحی لباس این سریال تاریخی  با مدیریت ژاله زکی‌زاده انجام شده.  مجموعه شهرزاد به تهیه کنندگی سیدمحمد امامی و سرمایه گذاری سید محمد هادی رضوی و سید محمد امامی روانه شبکه خانگی خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
ترانه علیدوستی ، محسن چاوشی ، شهرزاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سریال «شهرزاد» با همراهی شهاب حسینی و ترانه علیدوستی



اخبار فرهنگی - سریال «شهرزاد» با همراهی شهاب حسینی و ترانه علیدوستی

شهاب حسینی، ترانه علیدوستی و مصطفی زمانی به جمع بازیگران سریال «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی پیوستند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,سریال «شهرزاد» با همراهی شهاب حسینی و ترانه علیدوستی

 این سه بازیگر به تازگی با دست اندرکاران این مجموعه که برای شبکه نمایش خانگی تولید می‌شود قرارداد بستند تا به زودی جلوی دوربین بروند.

از این جمع ترانه علیدوستی برای اولین بار است در یک سریال حضور پیدا می‌کند و البته اولین همکاری‌اش با فتحی به شمار می‌رود. شهاب حسینی پیش از این در سریال «مدار صفر درجه» و مصطفی زمانی در فیلم «کیفر» با فتحی همکاری کرده بودند.

انتخاب بازیگران «شهرزاد» که یک سریال عاشقانه است همچنان ادامه دارد و طبق برنامه ریزی انجام شده تصویربرداری آن نیمه دوم مهر ماه در تهران آغاز می‌شود.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: در تندباد حادثه «عشق» اولین قربانی است. تهران 1332.

سید محمد امایی تهیه کننده  و سید هادی رضوی و محمد امامی‌سرمایه گذران این سریال 26 قسمتی هستند. «شهرزاد» سومین محصول تصویر گسترپاسارگاد است که پیش از این سریال موفق «شاهگوش» را تولید کرده و این روزها در آستانه تصویربرداری «ابله» کمال تبریزی است.

 

اخبار فرهنگی - سینماخبر