اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ترامپ با کیسینجر ملاقات کرد


رسانه های امریکا گزارش دادند : دونالد ترامپ با هنری کیسینجر وزیر امور خارجه اسبق با نفوذ امریکا در نیویورک ملاقات کرده است.

خبرگزاری ایرنا: رسانه های امریکا گزارش دادند : دونالد ترامپ با هنری کیسینجر وزیر امور خارجه اسبق با نفوذ امریکا در نیویورک ملاقات کرده است.

شبکه های تلویزیونی و خبرنگاران در امریکا اعلام کردند که کاروان موتوری ترامپ وارد یک مجتمع آپارتمانی شیک در منهتن شده تا نامزد احتمالی جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری به ملاقات معمار92 ساله سیاست خارجه امریکا در دوران پس از جنگ جهانی دوم برود.

نمایندگان کیسینجر و ترامپ هنوز به درخواست ها برای اظهار نظر در مورد این ملاقات پاسخی نداده اند.

کیسینجر در دوران خدمت در دهه 1970 در دوران ریاست جمهوری ریچارد نیکسون و جرالد فورد ، نقشی محوری در تنش زدایی با چین و امضای توافقنامه های کنترل تسلیحات با اتحاد شوروی سابق و مذاکره برای پایان دادن به جنگ ویتنام داشت.

وی نفوذ خود را درعرصه سیاسی دوران معاضر نه تنها در بین جمهوریخواهان حفظ کرده است . هیلاری کلینتون نامزد پیشتاز دمکرات ها در گذشته وی را یک دوست و مشاور برنی ساندرز رقیب دمکرات خود خوانده است.

کیسینجر دسامبر گذشته درمصاحبه ای با فاکس بیزینس گفته بود که وی از ترامپ مصرانه خواهد خواست به قول خود در مورد منع ورود مسلمانان به امریکا عمل نکند و وی با یک نامزد جمهوریخواه دیگر احساس راحتی بیشتری خواهد کرد.


ویدیو مرتبط :
کیسینجر از پوتین می گوید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترامپ با کیسینجر دیدار می‌کند


نامزد پیشروی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری امریکا قصد دارد تا روز چهارشنبه با هنری کیسینجر دیدار کند.

خبرگزاری ایسنا: نامزد پیشروی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری امریکا قصد دارد تا روز چهارشنبه با هنری کیسینجر دیدار کند.

این دیدار میان دونالد ترامپ، نامزد پیشروی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و هنری کیسینجر، وزیر خارجه پیشین این کشور در نیویورک چند هفته پس از تماس تلفنی میان این دو صورت می‌گیرد.

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد، هفته گذشته ترامپ با جیمز بیکر، وزیر خارجه سابق آمریکا دیدار کرد؛ شخصی که با حضور در یک جلسه در کنگره آمریکا گفته بود سیاست خارجی ترامپ جهان را به مکانی بی ثبات بدل می‌کند.

ترامپ به خاطر ارائه این پیشنهاد که آمریکا باید درباره ناتو مجددا تصمیم گیری کند و ژاپن و کره جنوبی باید سلاح اتمی داشته باشند تا از خود دفاع کنند، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.