اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ترامپ با کیسینجر دیدار می‌کند


نامزد پیشروی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری امریکا قصد دارد تا روز چهارشنبه با هنری کیسینجر دیدار کند.

خبرگزاری ایسنا: نامزد پیشروی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری امریکا قصد دارد تا روز چهارشنبه با هنری کیسینجر دیدار کند.

این دیدار میان دونالد ترامپ، نامزد پیشروی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و هنری کیسینجر، وزیر خارجه پیشین این کشور در نیویورک چند هفته پس از تماس تلفنی میان این دو صورت می‌گیرد.

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد، هفته گذشته ترامپ با جیمز بیکر، وزیر خارجه سابق آمریکا دیدار کرد؛ شخصی که با حضور در یک جلسه در کنگره آمریکا گفته بود سیاست خارجی ترامپ جهان را به مکانی بی ثبات بدل می‌کند.

ترامپ به خاطر ارائه این پیشنهاد که آمریکا باید درباره ناتو مجددا تصمیم گیری کند و ژاپن و کره جنوبی باید سلاح اتمی داشته باشند تا از خود دفاع کنند، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.


ویدیو مرتبط :
دیدار مشاور رییس جمهور با هنری کیسینجر قسمت اول

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دفاع «نتانیاهو» از دیدار با «دونالد ترامپ»


باوجود درخواست نمایندگان پارلمان اسرائیل برای ممانعت از سفر نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به اراضی اشغالی، دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی از دیدار وی با «دونالد ترامپ» دفاع کرد.

خبرگزاری فارس: باوجود درخواست نمایندگان پارلمان اسرائیل برای ممانعت از سفر نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به اراضی اشغالی، دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی از دیدار وی با «دونالد ترامپ» دفاع کرد.

به‌رغم درخواست نمایندگان پارلمان اسرائیل برای ممانعت از سفر «دونالد ترامپ» به اراضی اشغالی، دفتر «بنیامین نتانیاهو» روز گذشته (چهارشنبه) از دیدار وی با نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دفاع کرد.

به گزارش پایگاه خبری «عاروتص شوع»، اظهارات نژادپرستانه و ضداسلامی نامزد پیشتاز جمهوریخواهان در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا موجب شد، 40 نفر از اعضا کنست با نگارش نامه به نتانیاهو از او بخواهند دیدار خود را با ترامپ لغو کند.

در واکنش به این درخواست بود که دفتر نتانیاهو با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «نخست وزیر سخنان ترامپ درباره اسلام را رد می‌کند اما این دیدار طبق برنامه انجام می‌شود».

در این بیانیه آمده، نشست با ترامپ دو هفته پیش، یعنی قبل از اظهارات جنجالی او درباره اسلام، برنامه‌ریزی شده است.

طبق این بیانیه، نتانیاهو اوایل سال جاری میلادی تصمیم گرفته با همه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، از هر دو حزب، که خواستار سفر به اراضی اشغالی هستند، دیدار کند.

در ادامه این بیانیه آمده، این سیاست به معنای پذیرش دیدگاه‌های هیچ یک از نامزدها نیست، بلکه نشان‌دهنده اهمیتی است که نتانیاهو برای «اتحاد قدرتمند اسرائیل و آمریکا» قائل است.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» روز گذشته گزارش داد، بنیامین نتانیاهو 28 دسامبر (7 دی) با دونالد ترامپ دیدار می‌کند.

دیدار نتانیاهو با ترامپ در حالی انجام خواهد شد که «احمد طیبی» و «اساوی فرج» نمایندگان عرب کنست از رئیس پارلمان اسرائیل خواسته‌اند، مانع سفر نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به اراضی اشغالی شود.

طیبی، «ترامپ» را به خاطر سخنانش درباره اینکه باید مانع ورود مسلمانان به آمریکا شد، «نئونازی» خواند و گفت: « آنچه ترامپ گفت، برای برخی در کنست ناآشنا نیست».