اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ترامپ: با رهبر کره شمالی گفتگو می کنم



 اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل, دونالد ترامپ

'دونالد ترامپ' نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا گفت، در صورت انتخاب شدن به ریاست جمهوری آمریکا به منظور توقف برنامه هسته ای کره شمالی با رئیس جمهوری این کشور گفت وگو خواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ترامپ در مصاحبه روز سه شنبه بدون بازگو کردن جزییات برنامه هایش در رابطه با کره شمالی گفت: با رهبر این کشور صحبت خواهم کرد، من مشکلی با صحبت کردن با او ندارم.

ترامپ افزود: در عین حال، فشار زیادی بر چین خواهم آورد زیرا به لحاظ اقتصادی ما در برابر چین، قدرت برتر هستیم.

وی خاطر نشان کرد که با اقدامات رئیس جمهوری روسیه در شرق اوکراین مخالف است و معاهده آب و هوایی پاریس نیز باید مورد بازنگری قرار گیرد.

ترامپ در 3 مه 2016، پس از پیروزی در 28 رقابت مقدماتی حزب جمهوریخواه و کناره گیری 'تدر کروز' و 'جان کیسک' تنها رقبای باقی مانده او، عملا نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده است.

 


ویدیو مرتبط :
دیدار ترامپ با رهبر کره شمالی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترامپ به رهبر کره شمالی پیشنهاد داد


نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام آمادگی کرد که برای حل بحران هسته‌ای کره شمالی به صورت مستقیم با رهبر این کشور گفتگو کند.

خبرگزاری تسنیم: دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای اعلام کرد که حاضر است با هدف تلاش برای توقف برنامه هسته‌ای کره شمالی با رهبر این کشور مذاکره کرده و تغییر عمده در سیاست آمریکا نسبت به پیونگ‌یانگ را پیشنهاد دهد.

وی در ادامه این مصاحبه اقدامات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در شرق اوکراین را تایید نکرد و گفت که در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهوری آمریکا اکثر قوانین مالی آمریکا را متوقف خواهد ساخت.

این نامزد حزب جمهوریخواه از ارائه جزئیات بیشتر درمورد طرح مذاکرات خود با کره شمالی امتناع کرد اما اعلام کرد که آماده گفتگو با رهبر این کشور است. وی در این باره گفت: من با او صحبت خواهم کرد. هیچ مشکلی برای گفتگو با او ندارم.

ترامپ همچنین اعلام کرد که چین به عنوان تنها حامی دیپلماتیک و اقتصادی پیونگ‌یانگ را برای یافتن یک راه‌حل مناسب تحت فشار قرار خواهد داد.

روش ترامپ برای گفتگوی مستقیم با کیم برخلاف رویه باراک اوباما است که این وظیفه را به عهده مقامات ارشد کاخ سفید محول کرده است.

کره جنوبی نیز که بیشترین تهدید را از سوی کره شمالی احساس می‌کند نسبت به این اظهارات واکنشی نشان نداد و اعلام کرد که سئول و واشنگتن به خلع سلاح هسته‌ای پیونگ‌یانگ به عنوان اولویت اصلی در مذاکره با کره شمالی متعهد هستند.